Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:17:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:14:24
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:11:41
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 15:56:56
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 15:55:15
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Nullem
Vandaag om 15:38:02
Museumdepot Beekbergen in H0 door Ronald69
Vandaag om 15:32:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 15:03:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 14:06:04
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
  

Auteur Topic: Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding  (gelezen 2593 keer)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #15 Gepost op: 22 June 2013, 09:34:42 »
Volgens mij is het de bedoeling dat er meer treinen gaan stoppen in zowel Schiedam als Blaak.
Dus richting Den Haag en Dordrecht komen er alleen maar meer reis mogelijkheden
Voor reizigers richting Gouda zal het idd een extra overstap opleveren.

Maar voor het grootste deel van de reizigers zal het een snellere reis betekenen
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Daniel24

  • Offline Offline
  • Berichten: 849
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #16 Gepost op: 22 June 2013, 09:40:15 »
Dat het veel voordelen heeft oke. maar dat wij niet meer rechtstreeks in verbinding staant met Rotterdam Centraal...... Ik vind het nogal een opoffering. Weet niet hoe het voor het gros is, maar voor mij zeker niet fijn.

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #17 Gepost op: 22 June 2013, 09:42:21 »
Idd Sneeuwregen

De Rampstad rail vind ik al verschrikkelijk laat staan dat hier ook metro's komen te rijden, 100 keer stoppen om in het centrum te komen word ik misselijk van al dat optrekken en afremmen  :(
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22514
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #18 Gepost op: 22 June 2013, 10:13:19 »
Kennelijk denken de meeste mensen daar anders over, want Randstadrail is een groot succes.

Het Westland en openbaar vervoer? Kom op zeg.  ;D
Maar goed, dat geldt dan wel voor mensen die in Vlaardingen, Maassluis of HvH wonen en richting Utrecht willen. Dat aantal lijkt me niet op te wegen tegen de veel grotere groep mensen die in Rotterdam moeten zijn en vaak een directere verbinding met minder overstap zullen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 10:14:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #19 Gepost op: 22 June 2013, 11:25:43 »
Die viersporigheid zal er op station Schiedam Centrum en zowel binnen Delft (tunnel+vier sporen bij station Delft Zuid) er sowieso aankomen als we prorail moeten geloven, maar over het traject Delft Zuid-Schiedam Centrum wordt niet gesproken:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/ZuidHolland/DenHaagRotterdamBreda/Pages/4sporigheidRijswijk-DelftZuid.aspx
Er wordt wel over gesproken in het rapport: die viersporigheid tussen Delft Zuid en Schiedam komt er voorlopig zeker niet (misschien een studie na 2020). Dat staat als reactie van de minister van I&M op de zienswijze van B&W van Rotterdam (blz. 34). Opvallend is dat de aansluiting naar DSM toch weer aan de oostzijde van het spoor komt. Ook opvallend: de spoorsituatie te Schiedam (en zo zijn we weer on topic) geeft de huidige situatie weer (dus zonder metro naar Hoek van Holland. Tenzij ze dus een wel heel riante aansluiting voor het goederenvervoer richting Vlaardingen / Maassluis handhaven.
Groet, Frank

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #20 Gepost op: 22 June 2013, 12:21:45 »
Het is misschien minder snel, maar je kan altijd nog op Alexander op de treinen naar Utrecht stappen.. zit je wel 2 uur in de metro vanaf HvH.
Oeps!

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #21 Gepost op: 22 June 2013, 12:39:12 »
Toch vreemd dat ze weer eens rekenen op de papieren tijger... Het blijft een bottleneck als Schiedam - Delft 2 sporig blijft. De praktijk zal het wel uitwijzen, maar ik vind het toch weer raar. Op papier zal het best kloppen, maar in de echte wereld gaat het toch altijd anders...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #22 Gepost op: 22 June 2013, 13:01:28 »
Yep klopt, zolang Schiedam Aansluiting - Delft Zuid niet viersporig wordt, heb je feitelijk niets aan Rotterdam C - Schiedam C. We zullen zien wat ProRail als oplossing aandraagt.

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #23 Gepost op: 22 June 2013, 13:50:54 »
Ze zouden een hele berg seinen op kortere afstand kunnen gaan plaatsen. Of dat een veilige en comfortabele oplossing is is een andere discussie...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #24 Gepost op: 22 June 2013, 13:54:14 »
Jaaa, ERTMS Level 3 met verschuifbare blokken, dat is een goed idee! 8) :-\ Dan bestaat het materieel daar straks echt alleen maar uit saai VIRM en SLT. :(

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO