Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 19:29:23
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: aansluiten bovenleiding aan centrale  (gelezen 2734 keer)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2012, 18:02:56 »
yep de ecos

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2012, 18:29:57 »
Ok, maar als alles op de zelfde centrale gaat, en je bent bereid om de wielstellen te vervangen, waarom voed je de (ex) drieraillocs dan ook niet gewoon via de rails? Moet je waarschijnlijk alleen extra stroomafnemertjes maken tegen de wielen aan 1 zijde.
Reinier

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #17 Gepost op: 24 November 2012, 20:33:34 »
@renier ? snap niet wat je bedoelt.

mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #18 Gepost op: 24 November 2012, 20:40:45 »
mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.
Er is al uitgelgd dat dat niet gaat. In ieder geval niet tegelijkertijd.
En als je de 3-rail locs dan toch gaat verbouwen, doe het dan helemaal, zodat het 2-rail locs worden.
Twee systemen op één spoorbaan geeft problemen, dus niet doen. Gewoon alles hetzelfde maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #19 Gepost op: 24 November 2012, 21:11:07 »
Dat klopt wel, bovenleiding en digitaal gaan slecht samen door het gebrekkige contact van de panto en de rijdraad met allerlei stoorpulsen tot gevolg.

Heb je tot op zekere hoogte gelijk in Ferry, je zult inderdaad in veel gevallen wel aan je panto's, sleepbeugels of trolleystangen moeten knutselen  :-X, maar kijk eens bij de trams van Waelsteder: digitaal en gevoed via de bovenleiding... (en het is 'beursbestendig'.  (y)
En het is ook zéker net zoveel werk om betrouwbaar te bouwen als de rest van een baan...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...