Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Maartenw
Vandaag
om 23:49:56
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Huup
Vandaag
om 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Eef7260
Vandaag
om 23:17:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 23:14:58
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij
door
Eef7260
Vandaag
om 23:03:29
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 22:41:08
Roco 2025
door
Luc2000
Vandaag
om 22:16:19
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
Vandaag
om 21:33:45
helix n spoor
door
Joz
Vandaag
om 21:02:26
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 20:52:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:31:02
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 20:09:55
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
Vandaag
om 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren
door
VAM65
Vandaag
om 18:56:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:49:37
RhB H0m, Albulisch
door
Benelux795
Vandaag
om 18:17:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
Vandaag
om 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:47:08
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Eric B
Vandaag
om 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄
door
Rsd1000
Vandaag
om 16:46:41
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 15:46:06
Station Weert
door
LNS_047
Vandaag
om 15:38:08
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:36:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:50:16
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:08:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 13488 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15446
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4025
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??