Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Een leuke vrachtwagen
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:05:48
C12c rijtuig
door
Eelco Storm
Vandaag
om 19:00:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:57:52
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
Dick55
Vandaag
om 18:54:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
IJmc
Vandaag
om 18:48:22
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 18:43:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 18:22:54
Palisade Canyon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:39:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 17:34:46
Project seaside Germany
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:10:23
Leubachtalbahn
door
einte
Vandaag
om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Huup
Vandaag
om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
KNed
Vandaag
om 12:27:57
Seinschakelaar
door
Trein033
Vandaag
om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Hennie
Vandaag
om 11:26:32
Led schakeling ed.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
05 October 2025, 22:35:03
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
NS-1000 in spoor-1
door
daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland (gelezen 892 keer)
AP3737
Offline
Berichten: 390
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
«
Gepost op:
06 February 2021, 15:59:56 »
In mijn vorige draadjes heb ik twee dienstregelingen uit 1914 gedeeld. Mijn kleinzoon is op bezoek, en vindt scannen heel erg leuk, dus we kunnen meteen nu ook de dienstregeling van de Stoomvaart-Maatschappij Zeeland uit 1911 delen.
De bovenstaande pagina laat zien hoe je in 1911 vanuit Zwolle (waar nu mijn kleinzoon woont, maar een eeuw geleden mijn opa) reist naar Londen Charing Cross. Als ik het goed lees, en corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, want deze oude spoorboekjes zijn toch wel wat anders dan dat ik gewend ben, is vertrek om kwart voor vier in de middag vanuit Zwolle. Ruim twee uur later, om 17:49, wordt Utrecht bereikt. Daar is tijd voor een avondmaal, want de trein naar 's Hertogenbosch vertrekt pas ruim een uur later, om vijf over zeven. Eén minuut voor elf 'avonds wordt Vlissingen bereikt, van waaruit een "dubbelschroef stoomschip" (zie pagina 1) naar Engeland 10 minuten naar middernacht vertrekt. Folkstone wordt half zes in de ochtend bereikt, dus lang slapen is er niet bij. Als de boot geen vertraging heeft opgelopen is er in Folkstone, of beter in één van de Pullman restauratiewagens (zie pagina 6) in de trein, meer dan voldoende tijd voor een English Breakfast. Uiteraard alleen als we een eerste klas kaartje hebben en 1 schilling extra betalen. Met volle maag komen we 8 minuten over 10 in de ochtend, dus bijna een dag later, op Charing Cross aan.
Alle scans kunnen wederom van Dropbox worden gedownload:
https://www.dropbox.com/sh/7ngbem3g3dqzybw/AAAxM5K_u6OZP0-qbtsU9hqna?dl=0
.
De complete PDF is wederom via volgende link te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/iw2hqm4he9mn3d0/1911-Zomerdienstregeling-Stoomvaart-Maatschappij-Zeeland.pdf?dl=0
Groet, Aiko
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland