Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rangeren met een pec
door
Karel466
Vandaag
om 01:04:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 01:03:35
PB Models, ICR-rijtuigen
door
barry1972
Vandaag
om 00:46:11
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 00:06:15
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
Besselspoor
28 October 2025, 23:12:38
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Blausee-Mitholz
28 October 2025, 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sikko
28 October 2025, 22:46:27
NS 8100 in 0
door
rolfm
28 October 2025, 22:40:34
modulebaan in spoor 1
door
Marc tramt
28 October 2025, 22:14:38
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Rob Bennis
28 October 2025, 21:52:59
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
28 October 2025, 21:45:18
Station Roodeschool
door
Torikoos
28 October 2025, 21:39:18
Da's Daz 2
door
Huup
28 October 2025, 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
28 October 2025, 21:26:01
Rijnstraat
door
R1954
28 October 2025, 21:17:15
PBM/PWM met joystick
door
Eric v C
28 October 2025, 20:59:39
Digitaal-delta
door
Dick Bernard
28 October 2025, 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Rick
28 October 2025, 20:43:43
Rondom Charlois
door
Wim1969
28 October 2025, 20:16:47
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
28 October 2025, 20:03:18
Piko 2025
door
Eelco Storm
28 October 2025, 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Huup
28 October 2025, 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
prutser
28 October 2025, 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale
door
VAM65
28 October 2025, 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
RobbertJan
28 October 2025, 18:16:15
Line-up foto's van modellen
door
Martijn193
28 October 2025, 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
28 October 2025, 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Menno
28 October 2025, 17:31:15
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
28 October 2025, 16:56:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
"Dubbel" keerlusprobleem
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: "Dubbel" keerlusprobleem (gelezen 5620 keer)
Peter Broere
Offline
Berichten: 23
Suikerfabriek Zevenbergen
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #15 Gepost op:
27 September 2011, 13:57:41 »
Sorry, ik begrijp je denk ik niet helemaal. De kern lijkt me dat mijn oorspronkelijke vraag, waar ik in het sporenplan de keerlusmodules moet plaatsen hiermee is opgelost, waarvoor dank........
groeten,
Peter
Gelogd
NS 1955-1968/
HO gelijkstroom/Rocoline/IB/Koploper
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #16 Gepost op:
27 September 2011, 14:06:24 »
Peter,
Ik doelde op deze opmerking:
Citaat van: Peter Broere op 27 September 2011, 11:40:16
(Ik weet dat ik even doordram, maar we komen zo wel bij de kern........)
En na het maken van de sectie indeling was ik dus voorbereid op alles, behalve dit.
Vraagje, haal je het spoortje weg in je schaduwstation? Het geeft namelijk vrij veel extra mogelijkheden.
(Trein verkeerdspoor de naar het schaduwstation en dan via het spoortje door de keerlus en normaal er weer uit.)
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Peter Broere
Offline
Berichten: 23
Suikerfabriek Zevenbergen
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #17 Gepost op:
27 September 2011, 15:06:12 »
Gerard,
De belangrijkste reden om het schaduwstation ook met "verkeerd spoor rijdend" te kunnen benaderen is omdat zich linksboven in het schaduwstationplan zich een toegang tot een enkelspoorspiraal (niet getekend, bij C in onderstaand schaduwstationplan.) bevindt,
die leidt tot een hoger dan het verdere baanplan gelegen spoordijk met kopstation. (Op het bovenliggend deel het lichtgele vlak:)
Treinen die uit dit kopstation vertrekken moeten dus ergens gekeerd worden om in de andere richting rijdend weer terug te keren in dit kopstation. Dat kan door middel van de keerlussen bij de engelsman. Dat extra spoortje in het schaduwstation is dan is daartoe dan eigenlijk overbodig, maar geeft wel veel extra mogelijkheden, zoals je aangaf. En blijft dus welkom
groeten,
peter
Gelogd
NS 1955-1968/
HO gelijkstroom/Rocoline/IB/Koploper
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #18 Gepost op:
27 September 2011, 15:19:45 »
Oke, bedankt en veel succes met bouwen.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
"Dubbel" keerlusprobleem