Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 72293 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #345 Gepost op: 10 June 2011, 21:20:07 »
Ja, het is maar een preofneus. Maar ze krijgen allen die leuke proefneus ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #346 Gepost op: 10 June 2011, 21:39:10 »
Het is eerder een fopneus.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #347 Gepost op: 12 June 2011, 14:19:22 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5411
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #348 Gepost op: 12 June 2011, 14:38:02 »
Waren ze bang dan dat die V250 van het spoor zou waaien in de Hollandse polders?  ;D ;D  ;D

Even zonder gekheid: je verhaal klinkt heel logisch. Maar dan hadden ze dat gedrocht toch nog wel een beetje fatsoenlijk kunnen ontwerpen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #349 Gepost op: 12 June 2011, 22:50:10 »
Waarschijnlijk dezelfde ontwerper die ze bij Peugeot in dienst hebben

- Peter (geen fan van de huidige stijl van luchtinlaten van Peugeot)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #350 Gepost op: 13 June 2011, 01:06:07 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Wielspin lijkt me meer een probleem bij het wegrijden, dan heb je niets aan spoilers, skirts enzo. Weinig rijwind als je stilstaat he. Bovendien krijg je met een vlakke neus als bij de class 43 en clas 91 en de TGVs meer neerwaartse druk om de trein in de rails te houden. ( bij de koplopers was dat vroeger een probleempje geloof ik ).
En met het ontwerpen van treinen komen andere dingen kijken dan in de formule 1. Bijvoorbeeld de luchtverplaatsing van de hele trein en de gevolgen daarvan als bijvoorbeeld 2 hogesnelheidstreinen elkaar voorbij rijden in een tunnel.

Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste. NS wil tegenwoordig zoveel mogelijk zitplaatsen, dus waarom dan zo'n neus ? misschien een wc in verstopt of zo ?

groeten,Alexander

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #351 Gepost op: 13 June 2011, 08:10:37 »
verstopte wc ;)
Dus gehele reis niet naar de wc net als in de SLT.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #352 Gepost op: 13 June 2011, 19:13:39 »
Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste.

Kreukelzone?