Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:02:33
Veevervoer ss/ ns
door
TonM
Vandaag
om 19:57:47
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 19:57:02
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann)
door
Vonkentrekker
Vandaag
om 19:49:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:30:23
Witmoosdorf
door
Bert55
Vandaag
om 19:29:10
Database software
door
bellejt
Vandaag
om 19:23:34
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI
door
Joz
Vandaag
om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen
door
Wesley J
Vandaag
om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
R1954
Vandaag
om 17:16:53
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc
door
Bob11
Vandaag
om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Falkenberg
Vandaag
om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Jeronimos
Vandaag
om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
WimC
Vandaag
om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor
door
maartenvdb
Vandaag
om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
bollen neus
Vandaag
om 12:34:38
Opstelbaan
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:20:05
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
Bert55
Vandaag
om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten)
door
Vonkentrekker
Vandaag
om 10:48:51
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 08:39:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Omnummeren Brawa 216
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Omnummeren Brawa 216 (gelezen 2778 keer)
Dennis
Gast
Omnummeren Brawa 216
«
Gepost op:
25 April 2011, 14:02:10 »
Een tijdje gelden heb ik de Brawa 216 aangeschaft in blauw/crème kleurstelling.
Jammer genoeg had het model geen correct nummer voor inzet in de huurperiode bij de NS.
Wat toch wel erg belangrijk zou zijn aangezien ik NS tp-4 als verzamel periode aanhoud.
In een ander draadje gaf Locpaint aan dat hij tranfers voor dit model had gemaakt.
Na een pb`tje had ik de nummers snel in huis en kon ik het model een nummer geven van een model dat daadwerkelijk verhuurd is geweest aan de NS.
Tevens zitten er in het setje andere revisie opschriften en depot opschriften
De tranfers zijn werkelijk van top kwaliteit.
Ik ben eens wezen surfen op het forum naar een juiste methode om de oude nummers te verwijderen.
Naar ik meen was het Towra (weet ik alleen niet zeker) die mij op het idee bracht om CIF te gaan gebruiken.
De gebruikte materialen;
Bij de decals zitten ook de DB emblemen.
Die heb ik niet gebruikt aangezien de kleuren precies het zelfde waren als van Brawa.
Hoe groter het decal hoe beter je de randen ziet, althans dat is mijn mening.
Met afplak tape heb ik het embleem afgeplakt alvorens ik met het schuurmiddel aan de gang ging.
In een bierdopje heb ik een klein scheutje CIF gedaan (na een verjaardag is de voorraad altijd weer aardig aangevuld)
Het opbrengen op het model doe ik met een wattenstaafje en wrijf rustig over het te verwijderen nummer.
Dit kan horizontaal of verticaal maar ook rond draaiend geeft resultaat.
Eerst zal je geen resultaat zien maar opeen zal het nummer compleet verdwijnen.
Op het wattenstaafje zal je zien dat de kleuren keurig worden opgenomen.
Het enigste wat je zal zien is een kleine doffe plek op het model wat na een nieuwe blanke laklaag weer helemaal wordt hersteld
Helaas zitten de ramen bij Brawa met lijm in de kap vast.
Bij een poging tot het verwijderen van de ramen zullen ze geheid beschadigen of erger nog… Breken!
Gelukkig was ik bij de fase van licht beschadigen zo wijs om te stoppen
en een andere oplossing te bedenken voor het aflakken.
Door de kap voor de helft af te plakken werden de ramen beschermd tegen de lak.
Ik was niet helemaal overtuigd of je de lak scheiding zou zien…. Wat gelukkig niet het geval was.
Als blanke lak heb ik humbroll 135 gebruikt.
Persoonlijk vindt ik de imitatie schroefkoppelingen die fabrikanten meeleveren altijd erg lelijk.
Daarom voorzie ik de meeste van mij modellen van een werkende schroefkoppeling.
Plaatsen is heel simpel , gaatje boren en koppeling erin steken.
Normaal zet ik de koppeling vast met het veertje en een stukje draad.
Enkel bij dit model was dat geen doen door de geringe ruimte bij het draaistel.
De koppeling zal toch niet werkend worden gebruikt dus vastlijmen was geen probleem.
Maar als je de koppeling geplaatst hebt zal de kap niet meer van het onderstel kunnen.
En omdat ik het model later nog zal gaan digitaliseren heb ik de koppeling vastgezet met Kristalklear.
Als laatste heb ik de cabine trappen nog van een zilver randje voorzien, dat geeft net wat meer.
Eindresultaat;
Dankzij dit forum heb ik er weer een mooi model bij.
Wat met een klein beetje meer werk toch bijzonder is geworden.
Grtn,
Dennis
«
Laatst bewerkt op: 25 April 2011, 14:25:03 door Bob Rodenburg. Reden: titel aangepast (Brawa)
»
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18622
Re:Omnummeren Brawa 216
«
Reactie #1 Gepost op:
25 April 2011, 14:41:07 »
Yep, moeten we ook nog doen....
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Omnummeren Brawa 216