Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Arjen52
Vandaag
om 21:23:10
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 21:17:31
Märklin 2025
door
henk
Vandaag
om 21:15:08
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Corné81
Vandaag
om 21:09:06
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
henk
Vandaag
om 21:08:53
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
Vandaag
om 20:40:07
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:32:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 20:31:25
NS 8100 in 0
door
rolfm
Vandaag
om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels
door
Frits C
Vandaag
om 20:20:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 20:07:26
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 19:59:27
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
Vandaag
om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
Vandaag
om 18:43:56
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
Vandaag
om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
Vandaag
om 16:37:31
De Projecten van RetroJack
door
741230
Vandaag
om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt
door
Ronald69
Vandaag
om 15:59:21
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
laurent
Vandaag
om 14:33:40
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
MOVisser
Vandaag
om 14:06:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding (gelezen 2243 keer)
Rob Bogers
Offline
Berichten: 1435
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
«
Gepost op:
26 February 2011, 10:16:04 »
Ik ben nu eigenlijk een beetje toe aan het aanbrengen van bovenleiding. Ik kan maar moeilijk een keuze maken. Bij Viessmann moet je zelf met een rondbektangetje aan het eind een krullletje maken en bij Sommerfeldt is dat al gedaan. Welk merk is beter is mijn vraag?
Als ik nu van Viessmann bijvoorbeeld artikelnummer 4134, die bovenleiding is 140 mm lang, gaat daar nog de krul af die je buigt met een rondbektang of is dat al meegerekend, voor ik een setje bestel zou ik het wel willen weten, om te voorkomen dat de masten te ver uit elkaar staan.
Ik neem aan dat de maat bij Sommerfeldt inclusief het omgebogen stukje is, is dit ook zo?
Graag hulp.
Gelogd
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2187
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
«
Reactie #1 Gepost op:
26 February 2011, 10:47:34 »
Hoi Rob,
Kijk nog eens goed in de verpakkingen... Sommerfeldt (profi, dus die met de dikke rijdraad en de dunne hangdraad) is aan beide zijden "open", of (de "ouderwetse") aan beide zijden dicht met een hangdraad waarin een buikje zit. De Viessmanndraden hebben al aangebogen krulletjes, zoals jij ze noemt.
Bij Sommerfeldt is de lengte van de draden ruim voldoende om de opgegeven afstanden te overspannen; immers de één buigt, de ander soldeert (ik, zei de gek...)
Bij Viessmann weet ik het niet helemaal zeker, maar ik ga ervan uit dat hun opgegeven lengte de "werkzame lengte" is.
Verder hangt de keuze van het merk een beetje af van wat je aan het bouwen bent: De keuze in landen is bij Sommerfeldt groter dan bij Viessmann, mooi (en prijzig) is het allebei...
Succes!
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding