Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 20:34:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
  

Auteur Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen  (gelezen 13534 keer)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #15 Gepost op: 14 May 2014, 19:47:23 »
In hoever zou een zesdeurs D mogelijk zijn in deze trein?
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #16 Gepost op: 14 May 2014, 21:45:28 »
Zeker mogelijk. De Philosophie laat foto's zien van turquoise 6 deurs D in Gare du Nord in Parijs. D 7722 op 27 juli 1951. Hij staat daar gekoppeld aan een 2e klas CIWL rijtuig. Onderschrift van de fotograaf is dat in het Gare du Nord eveneens de D 7525 is gespot.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #17 Gepost op: 20 May 2014, 21:47:30 »
Hmm dat bied perspectieven voor de toekomst (y) (y)
Mocht ik een zesdeurs tegenkomen dan heb ik in ieder geval een excuus om hem aan te schaffen:-)

 
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #18 Gepost op: 20 May 2014, 22:05:39 »
Artitec heeft 'm aangekondigd he  ;)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #19 Gepost op: 20 May 2014, 22:08:46 »
Zoals wel meer ;)
Maar tegenwoordig wordt Philotrain ook wel eens tegen scherpe bedragen aangeboden.
Geduld hebben en wachten dan komt alles goed:-)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #20 Gepost op: 20 September 2015, 11:18:22 »
Uiteindelijk is dit hem geworden (y) (y)

Met hulp van Artitec,Rivarossi,LSM en drie schitterende modellen van REE models (y)

Dirkjan , dank voor de tip`s en de levering van sommige modellen ;)

Had hem ook al ergens anders geplaatst maar hier past hij beter (y) (y)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #21 Gepost op: 20 September 2015, 17:24:30 »
Ziet er leuk uit zo. Nu die turquoise 1100 met laag nummer nog ervoor

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #22 Gepost op: 20 September 2015, 17:36:46 »
Die staat in de vitrine, naast de rivarossi 1300 in het turkoois
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #23 Gepost op: 20 January 2016, 23:48:46 »
Hallo naoorlogsNS,

Even een vraagje: Je toont vlak hiervoor (niettemin een bericht al van 20 september 2015) een D-trein Paris Nord-Amsterdam v.v. waarin ook Franse DEV's van het merk REE zijn opgenomen. Ik weet uiteraard niet of jij er prijs op stelt dat jouw treincombinaties kortgekoppeld gaan rondrijden, en heb je in bevestigend geval die REE-rijtuigen al eens aan elkaar of met een van de andere rijtuigen kortgekoppeld? En was je over die kortkoppeling tevreden?

Ik stel je de vraag omdat in een Frans forum een heftige discussie is ontstaan dat de vormgeving van de kopeinden (inclusief het kortkoppelsysteem)  van die REE-rijtuigen het kortkoppelen in de zin dat het ook écht kortgekoppeld is zonder kunstgrepen onmogelijk maakt. De buffers steken daarvoor bijvoorbeeld verder uit dan de uitgevouwen vouwbalgen, terwijl het net andersom had moeten zijn en dat is een opvallende beginnersfout van REE geweest. Het zijn uiterlijk overigens prachtige rijtuigen hoor, daar niet van.

Ik ben benieuwd,

Gegroet,

Rob van Kooy

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #24 Gepost op: 22 January 2016, 12:08:37 »
Zijn die LS rijtuigen nog wel te verkrijgen, of is het het bekende verhaal? Het is namelijk een leuk treintje. :)

- Peter
« Laatst bewerkt op: 23 January 2016, 23:12:12 door Peter Korsten. Reden: Faudje »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #25 Gepost op: 22 January 2016, 12:44:27 »
eBay.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #26 Gepost op: 22 January 2016, 12:54:06 »
Zeker een mooie trein. Benieuwd wat er allemaal in Brussel bij kwam, en misschien in Aulnoye? Tegen de tijd dat de trein in Parijs aankomt kan hij zomaar 2x zo lang zijn geworden.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #27 Gepost op: 24 January 2016, 08:54:14 »
Beste Rob,

Ik heb eerder wel gehoor cq gelezen dat er wat problemen met REE zouden zijn.
Maar aangezien die alleen technisch zijn heb ik er niet zoveel aandacht aan besteedt.
Optisch zijn ze goed en dat is voor mij het belangrijkste  (y)

Deze trein staat mooi in de vitrine en daar zal hij denk ik gewoon blijven wonen ;D
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #28 Gepost op: 25 January 2016, 18:29:08 »
Hallo naoorlogsNS,

Ik heb de grauwe theorie er maar eens grondig op nagelezen en begrijp daardoor dat in een vitrine opgestelde rijtuigen niet noodzakelijkerwijs van een koppeling hoeven te zijn voorzien. Je kunt ze daardoor buffer tegen buffer dan wel vouwbalg tegen vouwbalg neerzetten zonder het geringste ontsporingsgevaar.  ;D

Ik wens je nog vele mooie treinsamenstellingen in je vitrine toe. En ik zal graag de foto's ervan willen bewonderen. Mocht je op een later moment toch met die rijtuigen op een modelbaan willen gaan rijden, dan horen we dat ongetwijfeld van je!

Gegroet,

Rob van Kooy

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #29 Gepost op: 26 January 2016, 15:30:31 »
Rob, de kortkoppel-mechaniekjes van de REE DEV'tjes zijn inderdaad niet goed, ze laten dik 2mm teveel ruimte over - bij stilstand! Als de trein in beweging komt wordt dat nog meer. Heel irritant. Omdat op mijn modelbaan de minimale radius 75 cm wordt, hoop ik iets te kunnen regelen met permanent aan elkaar gelijmde nem-schacht-stekkers. Als dat gaat lukken zal ik er wel een draadje over beginnen (eerst even een baan bouwen.. ::)).