Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 18:18:23
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
Vandaag
om 18:06:52
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 18:06:36
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 18:05:43
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
Vandaag
om 17:55:54
Au bord de la Cèze
door
Benelux795
Vandaag
om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:49:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:38:42
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
Vandaag
om 17:37:27
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
Vandaag
om 17:33:34
US diorama in H0
door
defender
Vandaag
om 17:09:21
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:59:39
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
Vandaag
om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:45:47
website Uhlenbrock onbereikbaar
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 16:33:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
Vandaag
om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:43:11
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 12:46:53
Stroomdetectie issues.
door
guy1846
Vandaag
om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:46:48
Treinen willen niet meer rijden
door
juffrouwjannie
Vandaag
om 12:28:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:17:05
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht
door
stoombr38
Vandaag
om 12:03:17
LS Models 2025
door
Dennis1984
Vandaag
om 11:44:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 10:04:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil kopvorm GTW?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verschil kopvorm GTW? (gelezen 1594 keer)
T.Spat
Offline
Berichten: 2964
Verschil kopvorm GTW?
«
Gepost op:
25 December 2010, 00:59:08 »
Ik vraag mij af of en wat de verschillen zijn bij de GTW-stellen
zoals die in Zwitserland rijden, en de electrische GTW's die
hier in ons land rondrijden, dit ivb N-spoor bouwproject
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8245
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 December 2010, 09:26:46 »
De Nederlandse GTW's moesten aan hogere veiligheidseisen voldoen en daarom hebben ze een versterkte kopvorm.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 December 2010, 13:06:52 »
Citaat van: T.Spat op 25 December 2010, 00:59:08
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..
Het "probleem" met al die nieuwe treinstellen is dat de naam vaak alleen maar een soortnaam is, een platform waarop verschillende varianten gebouwd worden, afhankelijk van de klantwensen.
Kijk maar eens op
deze
pagina voor de verschillende uitvoeringen.
Vooral de Amerikaanse New Jersey Transit, New Jersey versie wijkt nogal af terwijl die toch GTW 2/6 heet net als zijn hollandse broertjes
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
T.Spat
Offline
Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #3 Gepost op:
26 December 2010, 19:49:40 »
Bedankt voor de link
Ik heb nu idd vastgesteld dat de "Nederlandse"GTW een langere
kopvorm hebben dan de SBB/Thurbo-uitvoering
Net nu ik een model bij Shapeways besteld heb om er een Thurbo-uitvoering
van te maken
Dat wordt dus even puzzelen....
Gelogd
********
Bouwe
Koekiemonster
Offline
Berichten: 983
Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #4 Gepost op:
26 December 2010, 20:03:04 »
Hallo Tis,
Gewoon beginnen, qua verschil zal het in N allemaal wel meevallen.
mvg Bouwe
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #5 Gepost op:
26 December 2010, 20:26:23 »
Ik zal er tzt wel wat fotoojes over het bouwen plaatsen
Gelogd
********
T.Spat
Offline
Berichten: 2964
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #6 Gepost op:
29 December 2010, 22:48:13 »
Ik heb het setje binnen gekregen, maar een SBB-uitvoering
gaat het niet worden... ik heb meer verschil ontdekt en dat is
dat de lagevloer hoger ligt-en dus ook de instapdeuren
Ik denk dat dit treintje een mooie Veolia gaat worden.
Eerst maar een aandrijving gaan zoeken
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Bouwe
Koekiemonster
Offline
Berichten: 983
Nitropa
Re:Verschil kopvorm GTW?
«
Reactie #7 Gepost op:
30 December 2010, 10:17:51 »
Je zou de deurnaden tot op de juiste hoogte dicht kunnen plamuren en dan met een decalletje een nieuwe deur maken. En van die vloer, plaatje styreen erop en je hebt dat ook opgelost!
mvg Bouwe
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil kopvorm GTW?