Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
iarnrod
Vandaag
om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
iarnrod
Vandaag
om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's
door
chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I
door
Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan
door
meino
22 July 2025, 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
j.ossebaar
22 July 2025, 21:11:18
Raadplaatje
door
hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool
door
Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Costa-Express - INT 9075/9078 (gelezen 2709 keer)
5166
Offline
Berichten: 933
Costa-Express - INT 9075/9078
«
Gepost op:
05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van
Stefan von der Ruhren
.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #1 Gepost op:
05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie
hier
voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #2 Gepost op:
06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)
Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?
Groeten, Edwin
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #3 Gepost op:
28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327
Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #4 Gepost op:
28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #5 Gepost op:
28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #6 Gepost op:
28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.
Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #7 Gepost op:
29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen
)
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #8 Gepost op:
29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #9 Gepost op:
30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?
Groeten,
Edwin
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 343
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #10 Gepost op:
30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?
Groeten,
Corneel
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #11 Gepost op:
30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 933
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #12 Gepost op:
30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1106
http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #13 Gepost op:
30 July 2013, 15:04:42 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/198X/1986-9271
andere samenstelling
groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078