Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Silvolde
Vandaag
om 00:27:49
Cranicher Altbahn
door
Alewijn
Vandaag
om 00:10:45
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 00:03:51
Locatie van foto gezocht
door
Ferdinand Bogman
14 November 2025, 23:36:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
14 November 2025, 23:31:54
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
14 November 2025, 23:27:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
14 November 2025, 23:19:12
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
14 November 2025, 23:17:42
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
14 November 2025, 23:12:54
Rondom Charlois
door
Alewijn
14 November 2025, 22:50:05
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
14 November 2025, 22:38:13
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Tijdperk||
14 November 2025, 22:19:22
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
14 November 2025, 22:19:08
Overstap naar HTM
door
GerardvV
14 November 2025, 22:06:20
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
14 November 2025, 21:46:14
DE-I en DE-II gekoppeld rijden
door
Mark D.
14 November 2025, 21:06:03
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
14 November 2025, 20:59:27
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
Ferdinand Bogman
14 November 2025, 20:50:03
AMC Amsterdamse Modelbouw Club
door
Alewijn
14 November 2025, 20:00:01
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87
door
Jeroen95
14 November 2025, 19:49:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
14 November 2025, 19:46:17
Lodewickshaven
door
Eric B
14 November 2025, 19:25:20
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
14 November 2025, 18:51:11
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding
door
henk
14 November 2025, 17:40:25
Pfarrerwinkel bahn
door
Frank 123
14 November 2025, 17:02:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
RetroJack
14 November 2025, 16:44:24
SBB eurofima rijtuigen.
door
Luc2000
14 November 2025, 16:25:14
Miwula gehackt
door
Falkenberg
14 November 2025, 16:22:56
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
14 November 2025, 16:00:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
14 November 2025, 15:54:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Costa-Express - INT 9075/9078 (gelezen 2812 keer)
5166
Offline
Berichten: 936
Costa-Express - INT 9075/9078
«
Gepost op:
05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van
Stefan von der Ruhren
.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #1 Gepost op:
05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie
hier
voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #2 Gepost op:
06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)
Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in Belgiƫ toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?
Groeten, Edwin
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #3 Gepost op:
28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327
Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #4 Gepost op:
28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #5 Gepost op:
28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #6 Gepost op:
28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.
Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #7 Gepost op:
29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen
)
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #8 Gepost op:
29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #9 Gepost op:
30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?
Groeten,
Edwin
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 346
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #10 Gepost op:
30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?
Groeten,
Corneel
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #11 Gepost op:
30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #12 Gepost op:
30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #13 Gepost op:
30 July 2013, 15:04:42 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/198X/1986-9271
andere samenstelling
groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078