Ga ik weer met mijn snelweg: Je betaalt toch ook wegenbelasting, dus feitelijk ben je als je in de file staat ook betalende klant. Daarover horen we nooit iemand.
@ Ronald: ik waardeer je uitleg, maar dat is dus simpelweg het probleem hier in Nederland: vervangend vervoer is hier een regelrechte ramp: ik vraag me soms af hoe moeilijk het is om een van de dichtstbijzijnde door de ramptrein gestrande treinen in te zetten om de reizigers af te voeren, want dat is hoogstwaarschijnlijk sneller dan die bussen.En daarmee kom ik dus weer terug bij het andere punt: als je reizigers een beetje een normale tijd in die trein laat zitten, kunnen ze daarna, afhankelijk van de locatie, op lijnbussen of iets dergelijks overstappen, in plaats van te wachten op de bussen.Toen ik de trein uit was, was ik blij dat de agent zei dat ik lekker mocht gaan lopen: ik zat er niet mee, want ik kon eindelijk op de bus stappen: tekenend was dat iedereen vervolgens terug de trein in moest, en vervolgens dus nog 3 kwartier op de bussen heeft moeten wachten...