Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 19:29:25
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Luit - (Baanplan N)  (gelezen 1528 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Luit - (Baanplan N)
« Gepost op: 15 March 2010, 23:12:31 »
Ik wil wel eens beginnen met een baan. Spullen heb ik wel maar het starten?
Het wordt N.
Flex en wisssels heb ik voldoende.
De ruimte is 2,5 bij 4m.


Een enkelsporige hoofdbaan.Eeen stationetje,losweg en 2 bedrijven.
Waar ik tegenaan hik is het digitale gebeuren.
Een IB heb ik al eens gekregen.
Maar wat moet er nu nog meerbij
En hoe plan ik de blokken ,vanuit het schaduwstation(klok mee) een blok tot aan het wissel,dan de drie parallesporen ook elk een blok?
de industie en de losweg ook elk een blok en dan weer richting schaduwstation.
Graag opmerkingen of ik het goed bedacht heb.

Luit
« Laatst bewerkt op: 19 March 2010, 23:45:51 door Hans van de Burgt »

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Start eigen baan.
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2010, 23:37:37 »
Het teken programma op de computer is ook niet je van het.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Start eigen baan. (Baanplan N)
« Reactie #2 Gepost op: 16 March 2010, 00:01:25 »
Hoi Luit,

Voor spoor N is 2,5 x 4 meter wel een lekker oppervlak om mee te werken. De vraag is alleen, hoe staat de baan in je kamer? Kun je er om heen lopen?
Standaard vuistregel is dat je ongeveer 80 cm diep kunt werken, anders kun je er niet meer bij. Dus als je om de tafel heen kunt lopen zou je maximaal 4,0 x 1,6 qua oppervlak kunnen bewerken. Je zou er dus een U baan van kunnen maken waar de industrie aftakkingen hun plaats kunnen krijgen. Op het doorgaande stuk zou ik dan toch voor minimaal een dubbel spoor kiezen, zo niet drie of vier spoors om de treintjes lekker door te laten denderen die niet de afslag naar industrie nemen.

gr.

Johan
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery