Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 22:15:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 20:27:44
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
  

Auteur Topic: Luit - (Baanplan N)  (gelezen 1583 keer)

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1420
Luit - (Baanplan N)
« Gepost op: 15 March 2010, 23:12:31 »
Ik wil wel eens beginnen met een baan. Spullen heb ik wel maar het starten?
Het wordt N.
Flex en wisssels heb ik voldoende.
De ruimte is 2,5 bij 4m.


Een enkelsporige hoofdbaan.Eeen stationetje,losweg en 2 bedrijven.
Waar ik tegenaan hik is het digitale gebeuren.
Een IB heb ik al eens gekregen.
Maar wat moet er nu nog meerbij
En hoe plan ik de blokken ,vanuit het schaduwstation(klok mee) een blok tot aan het wissel,dan de drie parallesporen ook elk een blok?
de industie en de losweg ook elk een blok en dan weer richting schaduwstation.
Graag opmerkingen of ik het goed bedacht heb.

Luit
« Laatst bewerkt op: 19 March 2010, 23:45:51 door Hans van de Burgt »

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Start eigen baan.
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2010, 23:37:37 »
Het teken programma op de computer is ook niet je van het.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Start eigen baan. (Baanplan N)
« Reactie #2 Gepost op: 16 March 2010, 00:01:25 »
Hoi Luit,

Voor spoor N is 2,5 x 4 meter wel een lekker oppervlak om mee te werken. De vraag is alleen, hoe staat de baan in je kamer? Kun je er om heen lopen?
Standaard vuistregel is dat je ongeveer 80 cm diep kunt werken, anders kun je er niet meer bij. Dus als je om de tafel heen kunt lopen zou je maximaal 4,0 x 1,6 qua oppervlak kunnen bewerken. Je zou er dus een U baan van kunnen maken waar de industrie aftakkingen hun plaats kunnen krijgen. Op het doorgaande stuk zou ik dan toch voor minimaal een dubbel spoor kiezen, zo niet drie of vier spoors om de treintjes lekker door te laten denderen die niet de afslag naar industrie nemen.

gr.

Johan
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery