Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:46:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:38:18
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 21:28:03
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
Vandaag om 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
Vandaag om 21:17:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 21:17:02
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
Vandaag om 21:05:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frankie
Vandaag om 20:54:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:52:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
  

Auteur Topic: ...gewoon een reisje met de nederlandse trein...  (gelezen 6907 keer)

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1447
  • Take It Or Leave It
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #45 Gepost op: 14 December 2009, 20:34:06 »
Geheel mee eens DE_II :D.

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #46 Gepost op: 14 December 2009, 20:54:57 »
Een heel leuk onderwerp, lees het met veel plezier. Meer treinen, prima. Er is echter wel een maar aan verbonden, toen NS NS nog was, had je BD-stellingen van 8 uur. Tegenwoordig als je een beetje mazzel hebt 6 uurtjes bruto. Meer treinen betekend ook meer onderhoud, en die tijd krijg je gewoon weg niet. Ja, buta's waarin calamiteiten geregeld moeten worden. ik mis eigenlijk  in dit hele verhaal het onderhoudsplaatje, ga daar maar eens over nadenken. Oja, ook mensen in de onderhoudssector hebben te maken me agressie, op een overweg effe inzetten om gewoon je werk te doen is al een hele toer, stations, ook een hele leuke, dronken gasten die effe op je voertuig willen springen, zijn zomaar wat voorbeelden. Maar het blijft een leuk vak, al was het vroeger leuker en gemoedelijker, nu zijn het allemaal eilandjes, en toch blijft die zelfde trein van A naar B rijden.

Gr Hans

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #47 Gepost op: 15 December 2009, 09:38:49 »
Vanmorgen een positieve ervaring.
Tussen Utrecht en Schiphol was een wisselstoring.
Voor Eindhoven (komend vanuit het zuiden) werd al omgeroepen dat de trein mogelijk omgeleid zou worden naar Schiphol als de storing tegen die tijd nog niet opgelost was en de reizigers op de hoogte gehouden zouden worden.
Nou moest ik er zelf in Eindhoven uit en weet niet hoe het verder verlopen is maar de moraal van het verhaal is dat als de conducteur informatie heeft het een kleine moeite is om het door te geven.
En als reiziger kun je dan zelf besluiten wat je doet om op je bestemming te komen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Treintje_komt_zo

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #48 Gepost op: 15 December 2009, 13:57:48 »
Op zich is de dienst "treinreis" best in orde. Maar.....

Ik reis elke dag van Alphen ad Rijn vv Leiden CS. Vroeger als student (1989-1994) had de trein standaard 10 minuten vertraging. We zijn 20 jaar verder en nog steeds is dit 's ochtends dit het geval, het is nu minimaal 5 minuten, een winst van 5 minuten. Maar ja dat valt binnen de "te-laat-marge" dus dat zie je niet terug in welke statistiek.

Op dit traject rijden meerdere dagen dezelfde stellen. Stellen die op maandag al smerig zijn en waar je vaak op vrijdag nog de zelfde troep in tegen komt. Ze zijn dan wel al van kleur veranderd. En de prullenbakken kijken je inmiddels boos aan.

Vaak kan ik best respect opbrengen voor het personeel, maar vertel wat!  >:( Een kleine uitleg over de vertraging heeft nog nooit iemand wat gekost en levert veel good-will op.

Maar ach, wat zal die traject-manager het kunnen schelen? Het vee moet toch met zijn trein mee  :-\.......

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #49 Gepost op: 15 December 2009, 18:06:05 »
als die 5 minuten je niet je aansluiting kost kan ik er nooit koud of warm van worden...

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5576
Re:...gewoon een reisje met de nederlandse trein...
« Reactie #50 Gepost op: 15 December 2009, 19:55:38 »
Als ik deze bloemlezing zo lees, heeft iedereen wel ergens gelijk: in vergelijk met andere landen een zeer intensieve treindienst met korte keringen (geen tijd voor schoonmaken), zeer regelmatig het 'aanrijding met een persoon', waardoor alles weer in het honderd loopt en ga zo maar door. Het is echter een kleine moeite de reizigers tekst en uitleg te geven en dat doet vaak wonderen als het gaat om begrip te kweken. NSR is echter zelf ook regelmatig schuldig aan een negatief imago. Voorbeeld: concert Paul McCartney in Gelredome op 9 december jl. en iedereen werd opgeroepen met het OV te komen. Stond zelfs op de evenementenkalender van NSR. Er was echter geen hond die op het idee kwam treinen te verlengen en zo waren alle randstedelingen vanuit Arnhem veroordeeld (want enige verbinding nog in aansluiting op het (fantastische  (y) ) concert tot een korte VIRM en vanaf Utrecht tot een enkele Plan V. Als dat nu klantenbinding moet heten........
Groet, Frank