Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Met welke tang knip je verenstaal?
door
cor_b
Vandaag
om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
roco
Vandaag
om 19:57:36
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 19:17:06
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk
door
Karben
Vandaag
om 18:23:17
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:05:24
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
loc en wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: loc en wissel (gelezen 3013 keer)
Marco1
Offline
Berichten: 109
loc en wissel
«
Gepost op:
10 November 2006, 10:16:57 »
Hoi, ik rijd digitaal en gebruik Fl**mann model rails. Het volgende probleem doet zich voor: Ik rijd met een "Hondekoptrein" en als deze over een wissel gaat stopt deze. Als ik de trein wat harder laat rijden stopt deze eigenlijk ook maar door de snelheid rijd hij daarna weer door. Ik denk dat de trein op het zwarte hartstuk even zonder stroom komt en door de snelheid net genoeg doorschiet over het hartstuk zodat hij weer door kan rijden. Met een kortere loc heb ik dit probleem niet. De gehele wissel is voorzien van stroom.
Is er een mogelijkheid om de loc aan te passen?
Gelogd
Durksz
Offline
Berichten: 141
H0e - smalspoor
Re: loc en wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
10 November 2006, 10:43:05 »
maak alle assen stroomafnemend, ben je van het probleem af.
mvg.
Hedzer Durksz
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10482
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: loc en wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
10 November 2006, 17:51:49 »
Hoi,
is het zo'n nieuwe Piko Hondekop ?
Gelogd
Marco1
Offline
Berichten: 109
Re: loc en wissel
«
Reactie #3 Gepost op:
10 November 2006, 19:05:28 »
nee hoor, het is een lima-hondekop
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re: loc en wissel
«
Reactie #4 Gepost op:
10 November 2006, 19:07:47 »
Die zouden gewoon over de wissel moeten rijden volgens mij.
Berijd je de wissel van de goede kant?
Of laat jij de loc de wissel open snijden?
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Marco1
Offline
Berichten: 109
Re: loc en wissel
«
Reactie #5 Gepost op:
10 November 2006, 20:18:40 »
Maakt dit wat uit dan?
Het is toch mogelijk om een wissel langs beide zijden te berijden!
Ik wil ook met koploper gaan rijden dus moet ik langs 2 kanten over de wissel kunnen rijden.
het probleem doet zich voor bij alle wissels dus ik denk dat de reactie van Hedzer het probleem zal oplossen.
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10482
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: loc en wissel
«
Reactie #6 Gepost op:
10 November 2006, 20:19:39 »
Sander heeft gelijk dat het zou moeten kunnen, de draaistellen zijn lang genoeg om het zwarte stuk te overbruggen. Het lijkt mij, dat er sprake is van vervuilde stroomopname contacten, waardoor 1 wielstel van het draaistel geen stroom (meer) afneemt. Goed schoonmaken met b.v. wasbenzine en daarna geen olie gebruiken (olie isoleert nogal) op de wielcontacten.
Verder is de oplossing van alle assen stroomafnemend te maken wel de meest bedrijfszekere. Kijk hiervoor maar eens op 'groterdam' daar wordt uitgelegd en getoond hoe je dat kunt doen met wat fosforbronsstripjes en een printplaatje
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re: loc en wissel
«
Reactie #7 Gepost op:
10 November 2006, 20:40:21 »
railho,
voor je direct begint te schreeuwen. Even een korte uitleg van mijn verhaal.
Wanneer je de wissels open rijdt en de draadbruggen zitten niet in de F* wissels dan heb je op een klein stuk spoor geen stroomstaan waardoor een trein daar nooit over zal rijden. Vandaar ook mijn vraag.
Even door vragen de volgende keer
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Marco1
Offline
Berichten: 109
Re: loc en wissel
«
Reactie #8 Gepost op:
10 November 2006, 21:00:15 »
Waarom begin ik te schreeuwen?
?
Ik vraag alleen maar iets.
Alle draadbruggen zitten er nog in.
Er staat toch ook in mijn vraag dat een kortere loc hier geen last van heeft.
Als erin een wissel een gedeelte zonder stroom zou zijn moet deze toch ook stoppen!
«
Laatst bewerkt op: 10 November 2006, 21:07:43 door railho
»
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6713
Spaar ze allemaal.
Re: loc en wissel
«
Reactie #9 Gepost op:
10 November 2006, 21:05:38 »
Misschien maakt de binnenkant van een wielflens kortsluiting tegen de andere wisseltong dat heb ik n.l. ook een keer gehad.
Groet Stephan.
Gelogd
Adieu
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
loc en wissel