Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Hatsune Miku
Vandaag om 18:02:38
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Gerrit H
Vandaag om 18:00:36
fotowedstrijd 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 17:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:25:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
Vandaag om 16:57:46
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Beekdaelen in H0 door Casmir
Vandaag om 16:49:37
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 16:33:38
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 16:06:53
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:07:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
  

Auteur Topic: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?  (gelezen 10928 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #30 Gepost op: 09 November 2006, 21:12:26 »
Ik kan heel negatieve dingen zeggen over de intellibox en overweeg ook heel serieus om op iets anders over te stappen, maar als er iets is dat bij mij in ieder geval feilloos werkt, is het de kortsluitbeveiliging van de IB.
Dus eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed dat hier min of meer wordt afgeraden om de IB te gebruiken waarvoor hij is bedoeld, namelijk ermee te rijden.
Ik vind het een beetje zonde van het geld om een extra booster te kopen alleen omdat de IB misschien wel eens kapot zou kunnen gaan van een kortsluiting.

Maar die keus moet ieder natuurlijk voor zich maken.

Huub

Erwin Kooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • Modelspoorwijzer
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #31 Gepost op: 09 November 2006, 22:24:11 »
zijn er mensen die ook de oplossing met de ib hebben geprobeerd?

en dan bedoel ik de ferriet kernen

kijk eens op http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=278 en dan de oplossing van E103

dan zouden de resets opgelost moeten zijn

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #32 Gepost op: 09 November 2006, 22:33:12 »
Is uitvoerig besproken op BNLR.
Er kwam uit naar voren dat ook met ferriet kernen het probleem niet verholpen was.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Erwin Kooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • Modelspoorwijzer
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #33 Gepost op: 09 November 2006, 23:45:36 »
owke, dat had ik even gemist

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6056
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #34 Gepost op: 10 November 2006, 00:34:41 »
Vraag aan Cees en Sander:

Waarom de IB+trafo niet gebruiken voor rijden?
Mijn IB stuurt inderdaad bezetmelders en wissel/sein stuurmodules aan, maar dan blijft toch voldoende "power" over voor rijden?

PS de wissels en seinen worden gevoed door een aparte trafo.

Peter

Hallo Peter,

Rijdt zelf met ib en 2 power3. De 2  power3 gebruik ik voor de spanning op de baan. Ib voor spanning wisseldecoders.

Dit omdat:

Ik gebruik de wisseldecoders van uhlenbrock. Deze hebben geen aparte aansluiting voor een aparte trafo. De wisseldecoders gebruiken dus de digitaalspanning van de ib of power3 zelf.

Als ik dus rijd en schakel via een ib, heb ik kans dat ik te veel gebruik van een ib.
Door het te splitsen over meerdere  heb ik dit dus verdeeld.

Rijden 2 power3 en schakelen wisseldecoders de Ib.

De wisseldecoders van uhlenbrock zijn mijn eigen keuze. Met dit "nadeel" als gevolg.

Groeten

Dion
groetjes Dion