Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Charles_
Vandaag om 13:35:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 13:07:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 12:49:02
Oud model gangbaar maken door 1200blauw
Vandaag om 12:45:46
Marklin My world, motor heeft kuren door Gerrit H
Vandaag om 12:39:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:29:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Polderbaan(tje) 0,3m2 door tothebeach
Vandaag om 10:28:18
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 10:22:54
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 09:59:26
Rondom Charlois door Vislijn
Vandaag om 09:56:35
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 09:29:13
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 09:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:01:05
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:56:09
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:21:26
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:16:44
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 00:26:53
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
  

Auteur Topic: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar  (gelezen 5304 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #15 Gepost op: 30 December 2008, 10:34:46 »
Over oude rijtuigen gesproken.

Maar nu ga ik even of topic.

Mn ouders zijn afgelopen zomer met de bedevaarttrein naar Lourdes geweest.
De toestand van de rijtuigen van Chartertrains is niet echt rozengeur en maneschijn.

Ze kampten eigenlijk van Maastricht tot Lourdes met diverse defecten.
De verwarming in sommige rijtuigen werte helemaal niet, en bij sommige ramen tochte het enorm (De ramen waren overigens dicht)

Maar goed even genoeg off topic.


Als het aan mij ligt magen de controles van dergelijke rijtuigen die zo een lange afstand rijden best scherpere eisen worden gesteld dan aan binnenlands of kort grensoverschrijden materieel.




Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2008, 10:49:38 »
De rijtuigen zijn veilig, ik ben zelf een paar jaar geleden eens als assistent treintechnicus meegeweest met een EETC Alpenexpress met eindbestemming Lausanne. De rijtuigen vallen echt niet uit elkaar ofzo hoor! ;)

Alleen hebben ze inderdaad te vaak last van kleine storingen, zoals Jos al aangaf. Daarom rijdt op al die internationale treinen minimaal 1 technicus mee. Het probleem is echter dat alleen de echte grote storingen worden aangepakt bij de terugkomst in Nederland. Aan die kleine dingen wordt vaak niets gedaan en mag de technicus onderweg proberen op te lossen... In principe zou een grote beurt geen slecht idee zijn voor de meeste van die rijtuigen. Alleen de slaaprijtuigen AB30 en MU zijn vrijwel geheel storingsvrij. Vooral de AB30 schijnt erg betrouwbaar te zijn.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2008, 11:02:26 »
Het staat ook op de site van EETC. Dat ze de afgelopen jaren vooral hun rijtuigen veiliger hebben gemaakt en nu gaan ze de komende jaren ze van binnen en buiten opknappen.
Voor grootspoorfoto's zie site

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #18 Gepost op: 31 January 2009, 13:52:51 »
Volgens de site van de Bergland Expres - www.ttconline.nl - hebben ze bij een Europese Staatsspoorwegmaatschappij couchetterijtuigen gehuurd ter vervanging van de SVG-rijtuigen. Volgend weekend gaan ze weer rijden.

Heeft iemand een idee welke rijtuigen ze hebben gehuurd?

Cornelis