Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronaldk
Vandaag
om 07:20:55
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 06:46:34
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 02:32:51
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 02:19:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Albert.H0
Vandaag
om 00:02:20
Goede wensen voor 2026
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0
door
Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026
door
marco
24 December 2025, 23:22:03
Aachenau West
door
Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen.
door
sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen..
door
R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois
door
Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw?
door
Petertje
24 December 2025, 17:38:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar (gelezen 5438 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6452
Zal 't gaan, ja!
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #15 Gepost op:
30 December 2008, 10:34:46 »
Over oude rijtuigen gesproken.
Maar nu ga ik even of topic.
Mn ouders zijn afgelopen zomer met de bedevaarttrein naar Lourdes geweest.
De toestand van de rijtuigen van Chartertrains is niet echt rozengeur en maneschijn.
Ze kampten eigenlijk van Maastricht tot Lourdes met diverse defecten.
De verwarming in sommige rijtuigen werte helemaal niet, en bij sommige ramen tochte het enorm (De ramen waren overigens dicht)
Maar goed even genoeg off topic.
Als het aan mij ligt magen de controles van dergelijke rijtuigen die zo een lange afstand rijden best scherpere eisen worden gesteld dan aan binnenlands of kort grensoverschrijden materieel.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
NS 1100
Offline
Berichten: 1486
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #16 Gepost op:
30 December 2008, 10:49:38 »
De rijtuigen zijn veilig, ik ben zelf een paar jaar geleden eens als assistent treintechnicus meegeweest met een EETC Alpenexpress met eindbestemming Lausanne. De rijtuigen vallen echt niet uit elkaar ofzo hoor!
Alleen hebben ze inderdaad te vaak last van kleine storingen, zoals Jos al aangaf. Daarom rijdt op al die internationale treinen minimaal 1 technicus mee. Het probleem is echter dat alleen de echte grote storingen worden aangepakt bij de terugkomst in Nederland. Aan die kleine dingen wordt vaak niets gedaan en mag de technicus onderweg proberen op te lossen... In principe zou een grote beurt geen slecht idee zijn voor de meeste van die rijtuigen. Alleen de slaaprijtuigen AB30 en MU zijn vrijwel geheel storingsvrij. Vooral de AB30 schijnt erg betrouwbaar te zijn.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5276
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #17 Gepost op:
30 December 2008, 11:02:26 »
Het staat ook op de site van EETC. Dat ze de afgelopen jaren vooral hun rijtuigen veiliger hebben gemaakt en nu gaan ze de komende jaren ze van binnen en buiten opknappen.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
verst107
Offline
Berichten: 348
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #18 Gepost op:
31 January 2009, 13:52:51 »
Volgens de site van de Bergland Expres -
www.ttconline.nl
- hebben ze bij een Europese Staatsspoorwegmaatschappij couchetterijtuigen gehuurd ter vervanging van de SVG-rijtuigen. Volgend weekend gaan ze weer rijden.
Heeft iemand een idee welke rijtuigen ze hebben gehuurd?
Cornelis
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar