Een Noord-Hollandse Stolp boerderij........Met karton zijn best op een uiterst simpele manier wel aardige resultaten te bereiken, Tegen vrijwel minimale kosten. Ja het kan slecht tegen vocht en het verbleekt op den duur ietsje. Maar wie bouwt er voor de eeuwigheid?HansZ
Hallo Dirk, heb je al eens gegoogled op "boerderij + bouwtekening" en beelden bekijkt, dan zijn er veel bouwtekeningen te vinden van allerlei stijlen Nederlandse boerderijen. Verder heeft modelbouwers.nl ook boerderij bouwtekeningen, probeer die ook eens. .....
Wil graag een boerderij bouwen of kopen van type dat in de graanrepubliek van Nederland, Groningen dus stond. Al iemand eens een dergelijke akkerbouw boerderij gebouwd?
Ik heb ooit wel eens een papieren boerderij in 1:87 gezien op marktplaats voor een paar euro. Als die nog te koop is kun je de maten zo overnemen.
Hoi boerderijenbouwer(s)!Een bouwbeschrijving van mijn Noord-Hollandse stolp heb ik niet. Wel foto's in de natuurlijke omgeving op de baan.....Ik heb nog een ander kartonnen boerderijtje. Is gemaakt op basis van een bouwplaat van de Rabobank-kinderspaarweek van zo'n 30 jaar geleden. Die bouwplatenset kom je soms op rommelmarkten en/of boekenmarkten nog wel eens tegen!Veel plezier met zelfbouwen!!! HansZ
Kijk eens op deze site http://www.papierenbouwplaten.nl/NL_87/NL_87_boerderijHoewel niet zo mooi uitgevoerd, denk ik dat dit een model is, dat je zoekt. Succes, Wim