Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:07:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 12:49:02
Oud model gangbaar maken
door
1200blauw
Vandaag
om 12:45:46
Marklin My world, motor heeft kuren
door
Gerrit H
Vandaag
om 12:39:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:29:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 12:04:40
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:17:18
Project X......
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:24
Aachenau West
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:03:16
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
tothebeach
Vandaag
om 10:28:18
Fleischmania Nostalgia
door
tothebeach
Vandaag
om 10:22:54
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 09:59:26
Rondom Charlois
door
Vislijn
Vandaag
om 09:56:35
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:55:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:29:13
Airtex foto behang als achtergrond
door
robstuart
Vandaag
om 09:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 09:01:05
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 08:56:09
De projecten van Ruben (NL H0)
door
VulcanRaven
Vandaag
om 08:53:28
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:21:26
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 08:16:44
NS 8100 in 0
door
1795
Vandaag
om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
ArjanB
Vandaag
om 00:26:53
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
2530
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 2530 (gelezen 2804 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
2530
«
Gepost op:
16 November 2008, 16:51:55 »
Hallo medeforummers
Ik heb een vraagje over de 2530.
Kort geleden heeft KleiNSpoor er een kit voor uitgebracht, maar mijn vraag gaat over de echte.
Is de loc zo met die speciale cabine uit de fabriek gekomen of is dit later gedaan?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: 2530
«
Reactie #1 Gepost op:
16 November 2008, 17:01:46 »
Af fabriek Harm.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: 2530
«
Reactie #2 Gepost op:
16 November 2008, 17:33:04 »
Ah, duidelijk Mispoes
Waarom is er eigenlijk maar 1 gemaakt?
Ik had begrepen dat de cabine zo is gemaakt omdat je zo een beter zicht had.
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Felix
Offline
Berichten: 735
Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: 2530
«
Reactie #3 Gepost op:
16 November 2008, 17:34:20 »
De 2530 heeft allemaal broertjes en zusjes rondrijden in Uruguay
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7883.msg120727
«
Laatst bewerkt op: 16 November 2008, 17:36:12 door Felix
»
Gelogd
fridzie
Offline
Berichten: 445
Re: 2530
«
Reactie #4 Gepost op:
16 November 2008, 17:38:31 »
de 2530 was een kadootje van de fabrikant, de 2400/2500 serie is de uitgeklede versie van de 2530.
omdat na de oorlog zo goedkoop mogelijk een zo groot mogelijk locomotiefen park op te bouwen.
MVG fridzie
Gelogd
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: 2530
«
Reactie #5 Gepost op:
16 November 2008, 17:44:43 »
kijk, zo leer je nog eens wat
ik dacht dat de 2530 een speciale bestelling van de NS was, maar het blijkt dus eigenlijk anderom.
Alle 2400/2500 loc's zijn dus speciale modellen
Dwz een uitgeklede 2530
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re: 2530
«
Reactie #6 Gepost op:
16 November 2008, 17:55:31 »
En Fridzie, wat is jouw bron dan? Ik lees in "Diesellocomotieven in Nederland" en op Wikipedia dat de 2530 een proef was m.b.t. uitzichtverbetering. Omdat de huiven lager zijn dan bij de andere locs, moesten er diverse componenten anders worden opgesteld dan bij de rest van de serie. Dit duidt er toch op dat de 2530 een variant is op de rest, en niet andersom.
Gelogd
Reinier
Thom
Offline
Berichten: 4074
Re: 2530
«
Reactie #7 Gepost op:
16 November 2008, 18:33:34 »
Zowieso lijkt het me onhandig om lokken te bouwen op basis van een machine die je daarna nog bouwt....
Is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat dat dus niet klopt met een beetje gezond verstand?
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: 2530
«
Reactie #8 Gepost op:
19 November 2008, 12:22:15 »
Fridzie, het lijkt mij niet dan de 2530 een cadeautje was van Alsthom aan NS, maar dat NS gewoon betaald heeft voor de loc. Waar staat dat dan?
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3652
Re: 2530
«
Reactie #9 Gepost op:
19 November 2008, 13:35:17 »
Citaat van: fridzie op 16 November 2008, 17:38:31
de 2530 was een kadootje van de fabrikant, de 2400/2500 serie is de uitgeklede versie van de 2530.
Dat is beide beslist onwaar
groeten Sicco
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3536
Mcn NSR Groningen.
Re: 2530
«
Reactie #10 Gepost op:
19 November 2008, 13:48:21 »
De 2530 is inderdaad geen cadeautje van Alstom, dit is zoals aangegeven een verbeterde
versie kwa zicht voor de machinist, dit is een door alstom doorgevoerde wijziging en niet door de NS, dus vandaar dat het de spreekwoordelijke "vreemde eend in de bijt" is.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Albert.H0
Offline
Berichten: 1888
Roco Fccpps vriend
Re: 2530
«
Reactie #11 Gepost op:
19 November 2008, 23:40:33 »
De NS heeft gewoon betaald voor de serie, incl. de 2530. Maar niets extra voor de afwijkende 2530. De extra kosten voor de wijzigingen heeft de bouwer voor z'n rekening genomen. Vandaar de opmerking "kadootje".
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Gerard
Gast
Re: 2530
«
Reactie #12 Gepost op:
19 November 2008, 23:56:26 »
Als ik het goed begrepen heb was de 2530 een "vingeroefening" van de ingenieurs en/of ontwerpers van Ahlstom. Zij wilden iets doen aan het slechte uitzicht dat eem mcn had vanuit de 2400/2500.
De 2530 was een soort van prototype, die naderhand zonder extra kosten gewoon aan NS geleverd is.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
2530