Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:50:28
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
Br 38 Piko Superen. door saskia
Vandaag om 17:25:25
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Ronald doet de Fork Challenge! door Edsko Hekman
Vandaag om 17:15:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:12:35
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren  (gelezen 4809 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #15 Gepost op: 02 August 2017, 01:11:11 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?

A15
A15, 4053 IJzendoorn

https://goo.gl/maps/QnZQ4RRRJ6J2

Een minder haaks viaduct had beveel langer moeten zijn en daarmee nog een heel stuk duurder..

En zo gek krap zijn die bogen toch niet ?.
« Laatst bewerkt op: 02 August 2017, 01:14:26 door Thom »

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8950
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #16 Gepost op: 02 August 2017, 09:29:59 »
Volgens mij in de "vork".
De rest is aardig recht.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Rut88

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #17 Gepost op: 02 August 2017, 18:27:46 »
Helaas gisteren net te laat. Anders was ik ook even bij de getrokken trein op Tiel Hauptbahnhof gaan bekijken.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #18 Gepost op: 03 August 2017, 01:17:45 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Ja, vooral de eerste boog vanaf Tiel nabij de Saneringsweg/Veldsteeg is flut, dat geldt in mindere mate ook voor de 4e boog vanaf Tiel (= 1e boog vanaf Kesteren).
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #19 Gepost op: 03 August 2017, 09:17:03 »
plaatjes van de werkzaamheden:

De ombouwtrein is inmiddels klaar en weer vertrokken:

203-1_Echteld_290717
by florisdeleeuw, on Flickr

Er wordt volop nieuwe ballast gelost

203-2_Tiel_010817
by florisdeleeuw, on Flickr

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #20 Gepost op: 03 August 2017, 09:39:08 »
Citaat
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Die 4 bogen bij de A15 zijn een gevolg van de aanleg van de Betuwe goederenspoorlijn. Voorheen lag de spoorlijn laag, en de snelweg A15 hoog. Omdat het nogal duur en moeilijk in te passen was om de betuwespoorlijn ook hoog te leggen (voor zware goederentreinen moet je een minder steile helling hebben, voor de oude betuwe-personenlijn kunnen die hellingen veel steiler), is er voor gekozen om de boel om te draaien. De A15 (en de nieuwe betuewegoederenlijn) zijn na de wijziging laaggelegen, en de oude spoorlijn Tiel-Kesteren hooggelegen.

Dat kun je niet in een weekendje doen. Daarom heeft men eerst naast de betuwelijn (personenlijn) een nieuw grondlichaam aangelegd. Ook het viaduct werd nieuw (naast spoorlijn en naast A15) aangelegd. In e-e-n weekend/week werd de boel toen omgedraaid.

Je ziet het in het landschap nog terug. Kijk maar op goegel-meps. De spoorlijn Tiel-Kesteren lag vroeger recht en nu met enkele bochten. De A15 lag vroeger iets zuidelijker, en is iets naar het noorden opgeschoven. De betuwegoederenlijn is er uiteraard toen nieuw bijgekomen.

Dat de bochten als scherp worden ervaren is een gevolg van de gekozen ontwerpcriteria, blijkbaar nog aanvaardbaar bij de gereden snelheid.

Wim K

Jes

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #21 Gepost op: 03 August 2017, 19:48:22 »
Ja hoor, we zijn echt in Tiel. RailPro zelflossers én SGM langs het perron, 3 augustus 2017.

« Laatst bewerkt op: 03 August 2017, 19:52:10 door Jes »
met vriendelijke groet, Jesse