Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bollenwagen, diverse vragen
door
gtw6016
Vandaag
om 05:20:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:01:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
roadster36
Vandaag
om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Syb030
Vandaag
om 00:01:32
Klompentrein
door
grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2
door
Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
_Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS
door
Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet
door
phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module
door
Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen
door
Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762)
door
Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124
door
Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025
door
Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025
door
Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool
door
Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein
door
Frits C
04 October 2025, 14:43:27
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam
door
bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren (gelezen 4910 keer)
Thom
Offline
Berichten: 4070
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #15 Gepost op:
02 August 2017, 01:11:11 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
A15
A15, 4053 IJzendoorn
https://goo.gl/maps/QnZQ4RRRJ6J2
Een minder haaks viaduct had beveel langer moeten zijn en daarmee nog een heel stuk duurder..
En zo gek krap zijn die bogen toch niet ?.
«
Laatst bewerkt op: 02 August 2017, 01:14:26 door Thom
»
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 9018
Het leven op de weg.
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #16 Gepost op:
02 August 2017, 09:29:59 »
Volgens mij in de "vork".
De rest is aardig recht.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Rut88
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #17 Gepost op:
02 August 2017, 18:27:46 »
Helaas gisteren net te laat. Anders was ik ook even bij de getrokken trein op Tiel Hauptbahnhof gaan bekijken.
Gelogd
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #18 Gepost op:
03 August 2017, 01:17:45 »
Citaat van: Thom op 02 August 2017, 01:11:11
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Ja, vooral de eerste boog vanaf Tiel nabij de Saneringsweg/Veldsteeg is flut, dat geldt in mindere mate ook voor de 4e boog vanaf Tiel (= 1e boog vanaf Kesteren).
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Floris
Offline
Berichten: 4945
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #19 Gepost op:
03 August 2017, 09:17:03 »
plaatjes van de werkzaamheden:
De ombouwtrein is inmiddels klaar en weer vertrokken:
203-1_Echteld_290717
by
florisdeleeuw
, on Flickr
Er wordt volop nieuwe ballast gelost
203-2_Tiel_010817
by
florisdeleeuw
, on Flickr
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
wimk
Offline
Berichten: 826
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #20 Gepost op:
03 August 2017, 09:39:08 »
Citaat
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Die 4 bogen bij de A15 zijn een gevolg van de aanleg van de Betuwe goederenspoorlijn. Voorheen lag de spoorlijn laag, en de snelweg A15 hoog. Omdat het nogal duur en moeilijk in te passen was om de betuwespoorlijn ook hoog te leggen (voor zware goederentreinen moet je een minder steile helling hebben, voor de oude betuwe-personenlijn kunnen die hellingen veel steiler), is er voor gekozen om de boel om te draaien. De A15 (en de nieuwe betuewegoederenlijn) zijn na de wijziging laaggelegen, en de oude spoorlijn Tiel-Kesteren hooggelegen.
Dat kun je niet in een weekendje doen. Daarom heeft men eerst naast de betuwelijn (personenlijn) een nieuw grondlichaam aangelegd. Ook het viaduct werd nieuw (naast spoorlijn en naast A15) aangelegd. In e-e-n weekend/week werd de boel toen omgedraaid.
Je ziet het in het landschap nog terug. Kijk maar op goegel-meps. De spoorlijn Tiel-Kesteren lag vroeger recht en nu met enkele bochten. De A15 lag vroeger iets zuidelijker, en is iets naar het noorden opgeschoven. De betuwegoederenlijn is er uiteraard toen nieuw bijgekomen.
Dat de bochten als scherp worden ervaren is een gevolg van de gekozen ontwerpcriteria, blijkbaar nog aanvaardbaar bij de gereden snelheid.
Wim K
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Jes
Offline
Berichten: 840
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #21 Gepost op:
03 August 2017, 19:48:22 »
Ja hoor, we zijn echt in Tiel. RailPro zelflossers én SGM langs het perron, 3 augustus 2017.
«
Laatst bewerkt op: 03 August 2017, 19:52:10 door Jes
»
Gelogd
met vriendelijke groet, Jesse
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Renovatie baanvak Tiel-Kesteren