Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door VAM65
Vandaag om 08:29:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 08:19:47
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door NL-modelspoor
Vandaag om 07:33:52
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Thom
Vandaag om 02:07:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
Vandaag om 00:18:52
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 00:06:32
Bahnstrecke 5867 door Frans Peeters
22 November 2025, 23:59:21
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
22 November 2025, 23:23:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 November 2025, 23:16:12
VERPLAATST: Liliput schaal N door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:18:37
VERPLAATST: Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:09:04
VERPLAATST: Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door Reinout van Rees
22 November 2025, 21:54:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
22 November 2025, 21:22:43
Smeren, vet, olie, enz door Charles_
22 November 2025, 20:52:08
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door System-M
22 November 2025, 20:33:30
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
22 November 2025, 20:05:20
S88N bezetmelder door Patrick Smout
22 November 2025, 19:40:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door VAM65
22 November 2025, 18:58:01
Doornvliet door Alewijn
22 November 2025, 18:47:27
Museumdepot Beekbergen in H0 door wob
22 November 2025, 17:26:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 November 2025, 17:23:20
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Eriktrein
22 November 2025, 17:22:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door defender
22 November 2025, 16:38:01
US diorama in H0 door Wim Vink
22 November 2025, 16:37:46
Stub switches door Hans1963
22 November 2025, 15:18:51
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
22 November 2025, 15:14:37
Modelbaan Beltheim. door Paulus
22 November 2025, 15:00:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Sven
22 November 2025, 15:00:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
22 November 2025, 14:41:33
Stottering Piko 98551BD door Ben
22 November 2025, 13:44:22
  

Auteur Topic: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren  (gelezen 5037 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #15 Gepost op: 02 August 2017, 01:11:11 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?

A15
A15, 4053 IJzendoorn

https://goo.gl/maps/QnZQ4RRRJ6J2

Een minder haaks viaduct had beveel langer moeten zijn en daarmee nog een heel stuk duurder..

En zo gek krap zijn die bogen toch niet ?.
« Laatst bewerkt op: 02 August 2017, 01:14:26 door Thom »

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9053
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #16 Gepost op: 02 August 2017, 09:29:59 »
Volgens mij in de "vork".
De rest is aardig recht.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Rut88

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #17 Gepost op: 02 August 2017, 18:27:46 »
Helaas gisteren net te laat. Anders was ik ook even bij de getrokken trein op Tiel Hauptbahnhof gaan bekijken.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #18 Gepost op: 03 August 2017, 01:17:45 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Ja, vooral de eerste boog vanaf Tiel nabij de Saneringsweg/Veldsteeg is flut, dat geldt in mindere mate ook voor de 4e boog vanaf Tiel (= 1e boog vanaf Kesteren).
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #19 Gepost op: 03 August 2017, 09:17:03 »
plaatjes van de werkzaamheden:

De ombouwtrein is inmiddels klaar en weer vertrokken:

203-1_Echteld_290717
by florisdeleeuw, on Flickr

Er wordt volop nieuwe ballast gelost

203-2_Tiel_010817
by florisdeleeuw, on Flickr

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
    • kusee.nl
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #20 Gepost op: 03 August 2017, 09:39:08 »
Citaat
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Die 4 bogen bij de A15 zijn een gevolg van de aanleg van de Betuwe goederenspoorlijn. Voorheen lag de spoorlijn laag, en de snelweg A15 hoog. Omdat het nogal duur en moeilijk in te passen was om de betuwespoorlijn ook hoog te leggen (voor zware goederentreinen moet je een minder steile helling hebben, voor de oude betuwe-personenlijn kunnen die hellingen veel steiler), is er voor gekozen om de boel om te draaien. De A15 (en de nieuwe betuewegoederenlijn) zijn na de wijziging laaggelegen, en de oude spoorlijn Tiel-Kesteren hooggelegen.

Dat kun je niet in een weekendje doen. Daarom heeft men eerst naast de betuwelijn (personenlijn) een nieuw grondlichaam aangelegd. Ook het viaduct werd nieuw (naast spoorlijn en naast A15) aangelegd. In e-e-n weekend/week werd de boel toen omgedraaid.

Je ziet het in het landschap nog terug. Kijk maar op goegel-meps. De spoorlijn Tiel-Kesteren lag vroeger recht en nu met enkele bochten. De A15 lag vroeger iets zuidelijker, en is iets naar het noorden opgeschoven. De betuwegoederenlijn is er uiteraard toen nieuw bijgekomen.

Dat de bochten als scherp worden ervaren is een gevolg van de gekozen ontwerpcriteria, blijkbaar nog aanvaardbaar bij de gereden snelheid.

Wim K

Jes

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« Reactie #21 Gepost op: 03 August 2017, 19:48:22 »
Ja hoor, we zijn echt in Tiel. RailPro zelflossers én SGM langs het perron, 3 augustus 2017.

« Laatst bewerkt op: 03 August 2017, 19:52:10 door Jes »
met vriendelijke groet, Jesse