Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EL11 NSB sound file door GerardH
Vandaag om 02:53:29
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:11:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door bask185
Vandaag om 00:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:24:40
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 00:03:02
booster vraag door AP3737
09 August 2025, 23:59:48
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
09 August 2025, 23:49:50
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 August 2025, 23:29:13
Edelweisz in model door odaoda
09 August 2025, 23:07:44
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
09 August 2025, 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 August 2025, 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
09 August 2025, 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
09 August 2025, 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
09 August 2025, 19:53:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
09 August 2025, 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
09 August 2025, 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
09 August 2025, 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
09 August 2025, 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 August 2025, 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
09 August 2025, 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 August 2025, 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 August 2025, 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
09 August 2025, 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
09 August 2025, 14:19:41
  

Auteur Topic: Air France-KLM en Veolia  (gelezen 5026 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #15 Gepost op: 09 September 2008, 11:37:33 »
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we  naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ...  ;D
Wie zegt
- dat Air France/Veolia écht zal gaan rijden
- dat Air France/Veolia met AGV gaat rijden
- en.... dat het materieel van NS HiSpeed ooit geleverd gaat worden?  ;)

www.raymondkies.nl

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #16 Gepost op: 09 September 2008, 12:28:35 »
Stukje op nu.nl is wat duidelijker:

Citaat
PARIJS - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.

Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.  

Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.


Het onderstreepte geeft een antwoord op je vragen ... behalve over de levering van die HiSpeed stellen ...

Groet,

Jeroen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #17 Gepost op: 09 September 2008, 12:33:40 »
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric
Gr.
Eric

Anoniem

  • Gast
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #18 Gepost op: 09 September 2008, 12:55:08 »
Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid

Natuurlijk wel. Onlangs heeft Transavia het experiment op de verbinding Rotterdam - Orly afgebroken. Ze kregen de toestellen niet vol, reden: de Thalys was zowel goedkoper als sneller (door to door).

Wat er besteld zou zijn, geen idee. Dat kunnen er eigenlijk maar twee zijn: Duplex of AGV. Het beleid van Alstom is duidelijk: als je een TGV wilt die enkeldeks is, wordt het een AGV; dubbeldeks een Duplex of misschien in de toekomst een AGV-Duplex.

Krijg je zo'n nieuw ding in 16 maanden toegelaten in drie landen?

En dan is er ook nog sprake van diensten Parijs - Londen, die roepen weer een hele set andere problemen op...we gaan het zien  8).

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #19 Gepost op: 09 September 2008, 14:01:21 »
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter?   ;)

Voor mijzelf wel, voor degene die achter mij gaat zitten stukken minder 8) ;D

mvg,

Matthijs

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #20 Gepost op: 09 September 2008, 17:50:54 »
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric

Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd. Een volgende klant sluit dan keurig achterin de rij aan. Bovendien verkeert de AGV op dit moment nog in het experimentele stadium, dus het zou heel goed kunnen dat de levering vanaf 2010 naar Italië ook niet eens wordt gehaald.

www.raymondkies.nl

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #21 Gepost op: 09 September 2008, 17:56:08 »
Hopelijk worden het niet net zulke lelijke treinen als voor op de HSL-Zuid...
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #22 Gepost op: 09 September 2008, 18:17:27 »
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen... Wat is de essentie van een trein? Juist: het vervoeren van mensen (of goederen). En het uiterlijk van een trein dient meer doelen dan het gerief van een plaatjesmakende spoorweghobbyist, zoals bijvoorbeeld optimale stroomlijn voor een zo laag mogelijk energiegebruik, het beperken van lawaai etc. Kijk naar de laatste generatie hogesnelheidstreinen - die hebben allemaal een soortgelijke kopvorm.

www.raymondkies.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #23 Gepost op: 09 September 2008, 18:25:43 »
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen...

Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Anoniem

  • Gast
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #24 Gepost op: 09 September 2008, 18:30:10 »
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd.

2012 had ik zelfs begrepen... maar ik weet niet in hoeverre dat accuraat is.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #25 Gepost op: 09 September 2008, 18:59:10 »
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...

De opmerking was inderdaad niet flauw bedoeld. De *opmerkelijke* vorm zal ongetwijfeld een bepaald doel dienen. Ik twijfel ook niet aan het comfort aan de binnenkant, dat is tegenwoordig bijna altijd goed, hooguit een kwestie van smaak bij kleurkeuzes, en het enige echte discussiepunt is beenruimte. Overigens heel belangrijk ,want ik ben 1m86, met het vooruitzicht op 2m00 ;D
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...