Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 23:41:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 23:31:58
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
Vandaag
om 23:14:28
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 23:04:07
Duits transport, waar in NL?
door
R1954
Vandaag
om 22:51:30
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:47:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:25:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:57:25
Bahnstrecke 5867
door
einte
Vandaag
om 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 20:51:02
Camp 3
door
Lucien
Vandaag
om 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
Vandaag
om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
Vandaag
om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
Vandaag
om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
Vandaag
om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
Vandaag
om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:28:00
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Stalen D 4 deurs spoor 0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omlaag
Auteur
Topic: Stalen D 4 deurs spoor 0 (gelezen 18785 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11505
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #75 Gepost op:
24 October 2025, 11:52:13 »
Valejo heeft de kleur blauw die ik zoek niet. Motip..tja, ook net niet. AMF87 uit Frankrijk..... (even schrikken van de transportkosten 22,50 euro) maar lijkt de kleuren in watergedragen versie wel te hebben.
901: zwart, mat
928: CIWL blauw
P994: zandgeel
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 279
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #76 Gepost op:
24 October 2025, 16:38:14 »
Beste Frits .
Bij mijn weten hadden de stalen D's aan de kopwanden een doorgaans inrichting . Dit was een neerklapbare voetenplaat in een harmonica vouwbalg als ook 2 deuren .
De kopwand zoals hij nu in jouw geval , is die van de ongevallenwagens .
MVG Sjaak
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7675
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #77 Gepost op:
24 October 2025, 16:44:08 »
Er staan hier twee verschillende werkstukken in het draadje. Die van Frits heeft wat jij beschrijft dacht ik.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
FritsT
Offline
Berichten: 11505
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #78 Gepost op:
24 October 2025, 16:51:13 »
zo is het maar net.
Ik heb geen Pessolilo of Elettren vouwbalg meer op voorraad maar wel (al 20 jaar) een veel te dik gegoten messing exemplaar. Die zit er nu op, demontabel met 2 boutjes/moertjes, dus vervangbaar indien......
Overloopplaat kan opgeklapt worden.
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 279
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #79 Gepost op:
24 October 2025, 17:32:15 »
beste Frits .
Zoals de wagen nu is was er in 1954 nog maar één in dienst n.l de 7632 ,bouwjaar 1932 door
Beste Frits .
Zoals de wagen nu is was er in 1954 maar één in dienst n.l de 7632 uit 1932 gebouwd door Beijnes , uit een serie van 2, alleen volgens mij met één luchtleiding , doorgaande leiding voor stoomverwarming , en de kabel voor elektrische verwarming . Voor de verlichting ; elektr. 24 v , Dinamo : 100 A ; Batterij ; 180 Ah . De verdeling was ; 2x2 sluitseinverlichting ; ingangsbordes 1 lamp ; personeelsruimte 1 lamp ; toilet 1 lamp ; bagageruimte 4 x1 lamp in het midden van de ruimte , en bij iedere schuifdeur 1 lamp ,dus 8 lampen in totaal . Deze d was speciaal bestemd voor het vervoer van levende kuikens . In 1958 verbouwd uit D 6310 en 6311 . Toegelaten landen ; België ; Duitsland ; Luxemburg ; Frankrijk ; CH zwitserland ; A Oostenrijk ; Italië
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7675
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #80 Gepost op:
24 October 2025, 17:34:56 »
Ik heb in nul wel eens ingeklapte balgen gemaakt van plaatjes karton. Viel niet eens tegen. Natuurlijk niks op een messing model, maar meer dan een lege pizza verpakking heb je niet nodig
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
FritsT
Offline
Berichten: 11505
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #81 Gepost op:
24 October 2025, 17:49:25 »
We hebben er al aan zitten denken.....3D tekenen printen in een flexibele resin.
Nog niet aan toegekomen omdat we niks te doen hebben.
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 279
Re: Stalen D 4 deurs spoor 0
«
Reactie #82 Gepost op:
Vandaag
om 11:04:50 »
Beste Frits .
Even een aanvulling op het vorige bericht .
Er waren 15 stalen D's bij NS in dienst met een andere indeling van de bagageruimte .
5 D's nr.'s 7601--7605 van 1933 gebouwd door Werkspoor ; 10 D's nr's 7611 tot 7620 van 1933 gebouwd door Allan/Werkspoor , toegelaten in ;België ; Duitsland ; Joegeslavië ;Oostenrijk ;Polen ;Tsjechië ; Roemenie ; Zwitserland ;Bulgarije ; Denemarken ; Zweden ; Hongarije ; Frankrijk ; Luxenburg ; Italië ; en Gtriekenland ; tevens op de veerboten te Denemarken en Zweden . Verwarming Stoom en Elektr. Door handomschakeling voor 1000 V 16 tweederde herz wissel ; 1000 V 50 herz wissel ; 1500 V 50 herz wissel ; 1500 V gelijk ; 3000 V gelijk .
De indeling was als volgt , aan één zijde de gang vanaf de conducteursruimte naar het andere einde der rijtiug , deze was voorzien van 6lichtpunten . Verder 3 gescheiden ruimtes met de volgende afmetingen 1 van 4230 x 2032 mm 2 lichtpunten ; 2 schuifdeuren , 1 buitendeur en 1 deur gangzijde , tevens 1 dubbelle klapdeur in tussenwand naar middelste laadruimte ; onder het raam een tafel of rek voor klein goed . Middenruimte van 4890 x 2032 mm , voorzien van 2 lichtpunten . toegankelijk via eind bagageruimtes via klapdeuren van 1525 mm breed . Gesloten wand gangzijde . Eind bagage ruimte van 3660x2032 mm met 2 lichtpunten ,toegang via buiten, en binnen schuifdeur ,tevens klapdeur naar midden bagage ruimte .
Tot zover uit het NS C 6601/2 Materieelpark , deel 2 Reizigers-Materieel , 1954 .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Stalen D 4 deurs spoor 0