Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vollmer ringloods deuren door Duikeend
Vandaag om 16:37:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Joz
Vandaag om 16:14:33
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
  

Auteur Topic: Mat '64 weer in dienst?  (gelezen 3672 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1592
Mat '64 weer in dienst?
« Gepost op: 14 December 2024, 19:37:55 »
Ik lees net dat Keolis waarschijnlijk de treinstellen op de Valleilijn wil inzetten. Weet iemand meer van dit voornemen?

Silvolde

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4763
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2024, 19:42:14 »
Bronvermelding misschien een goede, scheelt een heleboel speculaas...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6864

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1592
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2024, 19:51:58 »
Treinreiziger.nl

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 455
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #4 Gepost op: 14 December 2024, 19:58:36 »
Zou dus gaan per 2026 om twee ritten per werkdag met treinstel 904. Vanwege renovatie vd zeven huidige treinen.

Plan V...
Ronald

Stootjuk

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #5 Gepost op: 14 December 2024, 19:59:45 »
Wat ik heb begrepen is dat de Plan V 904 van 2454 CREW enige tijd verhuurd wordt aan Keolis en gaat dagelijks in de ochtend een aantal ritten op de Valleilijn rijden vanuit Amersfoort.


Wilfred

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4763
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #6 Gepost op: 15 December 2024, 09:23:49 »
Dat is dan alvast weer een stel met een toilet, de te renoveren stellen krijgen die ook.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #7 Gepost op: 15 December 2024, 11:40:42 »
Volgens https://treinposities.nl/treinseries/31400 (en https://treinposities.nl/bijzonderheden) staat vanaf maandag MAT'64-2 gepland in de ochtendspits.

Volgens https://www.somda.nl/forum/25846/1/Ontwikkelingen-Kippenlijn/ na de kerstvakantie.

Michalll34

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #8 Gepost op: 20 December 2024, 13:39:56 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
« Laatst bewerkt op: 23 December 2024, 11:48:21 door Michalll34 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #9 Gepost op: 20 December 2024, 15:21:38 »
Er is weldegelijk meer bekend. Het gaat inderdaad om de inzet van Mat’64 904 van Crew 2454. Het treinstel wordt bestickerd en zal vanaf begin 2025 gedurende twee jaar dienst gaan doen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid.

Door dit treinstel in te zetten speelt Keolis één van de Protossen vrij die elk na elkaar in revisie gaan. Ook beide Flirts zullen een beurt krijgen, in ieder geval de huisstijl van RRReis. Of bij die stellen ook sprake is van een revisie is mij niet bekend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #10 Gepost op: 21 December 2024, 13:43:37 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
Nouja, Keolis overweegt niet om hun treinen op de Valleilijn in te gaan zetten, dat doen ze immers nu al gezien zij de vervoerder zijn daar sinds enige tijd ;)

Mat'64 is niet meer dan een tijdelijk vervanging voor hun eigen stellen die een revisie moeten hebben, en ze eigenlijk niet kunnen missen in de dienst.