Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Benelux795
19 October 2025, 23:26:34
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Tommy666
19 October 2025, 23:16:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
19 October 2025, 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 October 2025, 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
19 October 2025, 14:31:12
  

Auteur Topic: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan  (gelezen 4154 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7637
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #45 Gepost op: 09 February 2024, 17:57:40 »
 ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8555
  • Spoor N
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #46 Gepost op: 09 February 2024, 19:20:04 »
Volgens mij is er toch een rekenfoutje in het bericht van de NS geslopen.
1600 extra treinen per week, dat is bijna 230 extra treinen per dag en er van uitgaande, dat ze 21 uur per dag rijden kom ik uit op
10,8843537415  treinen extra per uur plus de treinen, die er vóór de verandering van de dienstregeling al reden.
Als je 24 uur neemt, dan zouden er 9,5 treinen per uur meer moeten gaan rijden buiten de treinen die nu al rijden. ????????
Nou, ik wens ze succes.
9.5 per uur meer, dat geldt voor het hele spoorwegnet neem ik aan? Ze bedoelen niet dat ze per individuele lijn 10 treinen extra erin prakken.
Kennelijk moet het toch worden uitgelegd. De dienstregeling is niet elke dag of elk uur hetzelfde, doordeweeks is anders dan het weekend en zelfs de vrijdag verschilt tegenwoordig van de andere dagen. Het heeft dan ook geen zin om te berekenen hoeveel treinen er gemiddeld meer rijden. Zo rijden er op ma - do op Haarlem - Alkmaar in de spitrichting twee spitstreinen extra en op vrijdag begint de kwartierdienst tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal niet in de middag maar vanaf de ochtendspits.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
  • Twentelijn 1968-1980
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #47 Gepost op: 21 February 2024, 10:25:27 »
Als ik het zo lees komt de Twentelijn er bekaaid vanaf. De verbinding was in de jaren '70 één van de belangrijke hoofdaders van Nederland, maar nu is het gedegradeerd tot een aftakking van de lijn naar het noorden. Alle intercity's van Enschede naar het westen gaan straks naar Den Haag, waarmee de rechtstreekse verbinding met Amsterdam CS, Schiphol èn Rotterdam komt te vervallen. Dat betekent altijd overstappen in Amersfoort of Utrecht. Dat lijkt me dolle pret voor de reizigers, vooral met slecht weer.
Vreemd eigenlijk dat daar nog niemand over begonnen is hier...

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #48 Gepost op: 22 February 2024, 19:31:07 »
Dat is een tijdelijke maatregel omdat er nog niet genoeg ICNG is om helemaal naar het noorden en oosten door te rijden.
Daarom rijden die van Rotterdam via de HSL en Schiphol maar tot Lelystad en Amersfoort (Schothorst), en blijven de andere IC's via Utrecht naar Den Haag rijden.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein