Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 21:42:41
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
Vandaag om 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:04:58
Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 20:57:51
Piko blauwe 1000 door Deetrein
Vandaag om 20:52:31
Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
  

Auteur Topic: Doorlussen B-2 Boosters Tams  (gelezen 2284 keer)

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Gepost op: 23 August 2006, 14:51:04 »
Hallo spoorders, ik heb een vraag als beginnend digitaal spoorder en wel de volgende.  ;D Hoe lus ik de Tams B-2 boosters door heeft iemand daar een schemaatje van.  ??? In niet al te lange tijd ben ik zover dat ik mijn baan ga opbouwen en deze voorzien van drie of vier stroomkringen. De componenten die ik ga gebruiken zijn Intellibox(IR) S88érs, Parallel 63 en koploper. ik hoop dat iemand een schema kan tekenen zodat ik niet de hele boel opblaas voordat ik een meter gereden hebt. :D

mijn dank is vele lengten rail lang,
John

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #1 Gepost op: 23 August 2006, 15:13:33 »
In geen geval mag je de uitgangen van de boosters met elkaar verbinden.
Voor de verdere aansluiting is het belangrijk om te weten hoe je de boosters gaat voeden. Hebben die allemaal een eigen trafo of wordt 1 trafo gebruikt voor alle boosters en de IB.

Pas erg goed op hiermee, een foutje is snel gemaakt en een kortsluiting ook.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #2 Gepost op: 23 August 2006, 15:36:33 »
Je mag de uitgangen van de boosters wel met elkaar verbinden echter alleen de aarde (meestal de bruine draad).

Tevens moet je ervoor zorgen dat je dezelfde trafo's gebruikt voor het voeden van de boosters. Anders kan de uitgangsspanning van de boosters verschillen en krijg je vervelende effecten bij het door de loc en wagons tijdelijk overbruggen van de scheiding tussen de verschillende booster-stroomkringen.

Indien afstelbaar bij deze boosters: stel ze bovendien in op de identieke uitgangspanning.
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #3 Gepost op: 23 August 2006, 16:24:23 »
Je sluit alle boosters parallel aan op de uitgang van de IB (zoals in de handleiding van de Tams booster is getekend voor één booster). Elke booster sluit je dus gewoon op diezelfde manier aan op je IB. Je sluit dus niet booster 1 aan op je IB en dan booster 2 weer op booster 1, enz. Op de uitgang van elke booster sluit je dan een stroomkring van je baan aan.

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #4 Gepost op: 23 August 2006, 19:45:26 »
Hallo,

Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord, :-* ik ga het proberen zoals Talent het heeft omschreven, elke booster krijgt zijn eigen trafo, zelfde type, en elke booster wordt apart aan de  IB aangesloten, formuleer ik het zo goed ???

spoorse groeten,
John

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #5 Gepost op: 24 August 2006, 09:40:11 »
Ja, klopt. Er zitten drie aansluitpunten op de booster voor naar de centrale. De drie draden die je hier aan maakt, maak je voor alle boosters gewoon aan elkaar vast, zodat je weer drie draden hebt. Deze drie draden sluit je dan aan op de centrale op dezelfde manier als wanneer je één booster zou aansluiten.