Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:18:41
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 14:11:34
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve
door
Fred_G
Vandaag
om 14:03:45
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
Mar-Cas
Vandaag
om 13:49:33
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 13:45:55
Maasvlakte Zuid
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:32
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
Biesje
Vandaag
om 13:15:24
probelemen met schaalodel exact ( theo roozen )
door
Biesje
Vandaag
om 13:11:53
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
Vandaag
om 12:35:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:57:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:32:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
aad52
Vandaag
om 11:11:21
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
Pauldg
Vandaag
om 10:58:29
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:56:00
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 10:27:37
Au bord de la Cèze
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:12
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Roelof R
Vandaag
om 09:04:11
Spoorwegkanon Dora
door
Hans Reints
Vandaag
om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
aad52
Vandaag
om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Eric B
Vandaag
om 08:09:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Eric B
Vandaag
om 07:58:31
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:46:24
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 01:10:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 01:09:14
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
17 October 2025, 23:24:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eelco Storm
17 October 2025, 22:57:35
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
HenkN
17 October 2025, 22:53:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Robert39
17 October 2025, 22:50:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Digitalisering spoorgoederenvervoer van start (gelezen 769 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12511
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
«
Gepost op:
10 April 2022, 16:38:31 »
Op 7 april 2022 zetten in Rotterdam negentien partijen uit het spoorgoederenvervoer hun handtekening onder een samenwerkingsovereenkomst voor een versnelde doorgroei van digitalisering en datadeling in die sector. Onder aanvoering van het Havenbedrijf Rotterdam, wordt hiervoor de komende twee jaar de basis gelegd. “Vanwege onze duurzaamheidsdoelstellingen zetten wij als Havenbedrijf samen met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat én de logistieke partijen, in op forse groei van het railvervoer in de komende jaren”, aldus Matthijs van Doorn, directeur Commercie van het Havenbedrijf Rotterdam. “Het afgelopen jaar is het spoorgoederenvervoer tien procent gegroeid. Ons doel is om verder te bouwen aan een competitief spooraanbod. Dat gaat alleen lukken als we extra stappen zetten in efficiëntie, transparantie en betrouwbaarheid. Daarvoor zijn, naast goede infrastructuur en goede marktomstandigheden, digitalisering en het delen van data onontbeerlijk.”
Rail Connected
Het Groeiprogramma, ‘Rail Connected’ gedoopt, vloeit voort uit het Maatregelenpakket spoorgoederenvervoer om het goederentransport per spoor te stimuleren. Het programma wordt gefinancierd door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en het Havenbedrijf Rotterdam. Belangrijk onderdeel van ‘Rail Connected’ is de doorontwikkeling van de huidige ‘Melding Container Achterland’-service. Het Havenbedrijf coördineert het programma dat samen met de marktpartijen wordt vormgegeven. door Portbase; aanbieder van het Port Community Systeem. Hierdoor wordt de informatie-uitwisseling tussen de ketenpartijen verder gedigitaliseerd. “Zo wordt het bijvoorbeeld straks mogelijk om treinen centraal aan te melden bij de terminal en komt er informatie beschikbaar over de samenstelling van de trein”, licht Iwan van der Wolf, Managing Director van Portbase toe. “Door de informatie-uitwisseling te standaardiseren en digitaliseren, wordt data ontsloten. Deze kunnen we in een later stadium, met de juiste autorisaties en op een veilige manier, beschikbaar stellen voor de spoorgoederensector en eventueel andere partijen. Zo ontwikkelen we met slimme innovaties concrete verbeterslagen.” “De transparantie en inzichten die door digitalisering ontstaan, dragen op termijn bij aan een betere voorspelbaarheid van het product spoorgoederenvervoer”, voegt Van Doorn toe. “Daardoor kan uiteindelijk het gebruik van het spoor, de treinen en de inzet van medewerkers geoptimaliseerd worden. Het zal een boost betekenen voor de groei van spoorgoederenverkeer. Met het ‘Rail Connected’-groeiprogramma wordt daarvoor nu een eerste, belangrijke stap gezet.” Naast deepsea containerterminals RWG en Hutchison Ports ECT Rotterdam, nemen de volgende partijen uit de spoorgoederensector deel: Contargo, CTT Rotterdam, Danser, DB Cargo Nederland, DistriRail, European Gateway Services, Haeger & Schmidt Logistics, KombiRail Europe, LTE, Neska Intermodal, Optimodal, Portshuttle, Rail Force One, Raillogix, Rotterdam Rail Feeding, RTB Cargo en Trimodal Europe.Havenbedrijf Rotterdam N.V. Doel van het Havenbedrijf Rotterdam is de versterking van de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven als logistiek knooppunt én industriecomplex van wereldniveau. Niet alleen in omvang, maar ook in kwaliteit. Het Havenbedrijf kan en wil impact maken en richt zich daarom op de versnelling van de verduurzaming in de haven en zij is partner in de digitalisering van de haven en logistieke ketens. De kerntaken van het Havenbedrijf zijn de duurzame ontwikkeling, beheer en exploitatie van de haven, het handhaven van de vlotte en veilige afhandeling van de scheepvaart en het ondersteunen van de toekomstbestendigheid van de Rotterdamse haven. Feiten en cijfers van het Havenbedrijf Rotterdam en de Rotterdamse haven: Havenbedrijf Rotterdam: ca. 1.270 werknemers, omzet ca. €770 miljoen.
www.portofrotterdam.com
Havengebied: 12.500 ha havengebied (land & water, waarvan ca. 6.000 ha bedrijfsterreinen). Lengte havengebied is ruim 40 km. Goederenoverslag: ca. 470 miljoen ton goederen per jaar. Scheepvaart: ca. 30.000 zeeschepen en ca 100.000 binnenvaartschepen per jaar. Werkgelegenheid: (Rijn- en Maasmondgebied, direct en indirect) 565.000 arbeidsplaatsen in Nederland. Toegevoegde waarde: €63 miljard, 8,2% van het BBP.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2022– 101 Distribution : daily to 43950+ active addresses 10-04-2022
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12261
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
«
Reactie #1 Gepost op:
11 April 2022, 15:44:43 »
De titel klinkt imposanter,dan wat men daadwerkelijk wil doen.
Feitelijk is het niks meer of minder dan meer een uitbreiding van data delen met meer partijen om zo tot een vlottere afhandeling van treinen/schepen en hun goederen te komen
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start