Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
Vandaag om 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
Vandaag om 22:19:39
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 22:13:07
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door MichielB
Vandaag om 22:06:54
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:05:38
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
  

Auteur Topic: D289 Parijs - Amsterdam 1985  (gelezen 10348 keer)

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #15 Gepost op: 30 August 2013, 21:53:15 »
Ik zou als bagagerijtuig toch liever de 45107 in de trein zien rijden. De 45100 heeft de oorspronkelijke C160 kleur in groen/zilver, en deze is vanaf 1978 vervangen door een groen/grijze kleur. De kans dat in 1985 nog een bagagerijtuig in de oorspronkelijke C160 kleur rond reed is dus niet zo heel groot. Het nouille logo is in 1985 ingevoerd, en wat dat betreft dus passend.
Meer info over uitvoeringen van SNCF rijtuigen: http://www.rmb.asso.fr/LIVREE_VOYAGEURS_SNCF.pdf
mvg, Heinz

Rob68

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #16 Gepost op: 30 August 2013, 22:51:30 »
E94

In het boek "de moderne tractie bij de NS in kleur" staat op pagina 87 een foto van het oude bagagerijtuig  (roco 45100).
Deze foto is genomen op 2 juni 1985. Dus de combinatie met het bagagerijtuig in de oude kleuren is dus goed mogelijk.

Rob

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #17 Gepost op: 31 August 2013, 08:56:52 »
Plus dat Roco een Dd4s met wit logo encadre nooit heeft gemaakt. Ik heb wel meer foto's gezien uit 1985 met geel logo. dus plausibel genoeg. Bovendien doen de bagagewagens op Ebay belachelijke prijzen, dus ik vind eentje voor mij genoeg  :)

dirkjan

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #18 Gepost op: 31 August 2013, 09:58:11 »
Ik heb een fout nummer bij de bagagewagen gecorrigeerd. Helaas is de bagagewagen er niet in gris-beton met wit logo, dan dan maar de oudere versie. De versie met logo nouille van Roco (de 45107) is helaas niet in NL toegelaten.

dirkjan
Wie wat bewaart heeft wat  ::) ;D

De Lima versie..

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #19 Gepost op: 31 August 2013, 12:13:00 »
Maar dat is geen Dd4s.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #20 Gepost op: 31 August 2013, 13:36:44 »
Hmmm welke dan is zeker de gepimpte versie van de Dd4s  ???

Duidelijker nu  (y)
http://lereseaudepsx.e-monsite.com/pages/dossiers-test/les-fourgons-mc-76.html
« Laatst bewerkt op: 31 August 2013, 13:43:21 door rene w.. Reden: link toegvoegd. »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #21 Gepost op: 31 August 2013, 13:48:06 »
Jouw Lima model is een Dd2(s), van het type Corail MC76. Besteld en gebouwd in de jaren 70.
De Dd4s zijn van het type DEV, ontwikkeld en gebouwd in de jaren 60 met een laatste levering begin jaren 70.
Twee verschillende ontwikkelingen dus.

Huub

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #22 Gepost op: 31 August 2013, 13:50:39 »
Heel ander bouwjaar en type dus.
Dank uw wel  (y)

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #23 Gepost op: 26 September 2013, 18:42:47 »
E94

In het boek "de moderne tractie bij de NS in kleur" staat op pagina 87 een foto van het oude bagagerijtuig  (roco 45100).
Deze foto is genomen op 2 juni 1985. Dus de combinatie met het bagagerijtuig in de oude kleuren is dus goed mogelijk.

Rob

Even voorop gesteld dat het nabootsen in model van in werkelijkheid voorkomende samenstellingen van treinen een leuke bezigheid is, en dat eenieder zelf moet weten wanneer hij vindt dat het grote voorbeeld voldoende is benaderd. Bij het nalopen van criteria om te zien of aan het grote voorbeeld is voldaan kunnen diverse aspecten bekeken worden: model, kleur, logo, opschriften, revisiedata, rijtuignummer, etc.
Van het model van het bagagerijtuig op de foto heeft Roco drie uitvoeringen uitgebracht: 45100 is groen/zilver met een geel omkaderd logo , 45101 is geheel groen met een geel omkaderd logo en 45107 is groen/lichtgrijs met een wit logo “nouille”.
Aangezien het rijtuig op de foto groen/lichtgrijs is met een wit omkaderd logo is de conclusie dus dat deze uitvoering niet door Roco uitgebracht is. De vraag is dan welk Roco rijtuig de beste benadering is voor deze trein.
Dirkjan heeft aangegeven dat hij uit praktische overwegingen het Roco nummer 45100 gebruikt heeft in deze trein, en dat is natuurlijk prima. Maar als je de kleur van de band rond de zijramen van de bagagewagen en het couchetterijtuig uit het boek vergelijkt met die van de modellen, dan zie je een duidelijk verschil in kleur tussen bagagewagen (zilver kleurig) en het couchetterijtuig (licht grijs) bij de getoonde modellen. En daarom vind ik de Roco 45101 beter passen in deze trein.     
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #24 Gepost op: 26 September 2013, 18:46:58 »
Sorry, typefoutje gemaakt, ik bedoel natuurlijk Roco 45107 in plaats van 45101.
mvg, Heinz

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: D289 Parijs - Amsterdam 1985
« Reactie #25 Gepost op: 26 September 2013, 22:53:00 »
Alleen is het logo nouille pas vanaf begin 1986. Dus die kan nooit in 1985 in de trein hebben gezeten. Dan is het gele logo voor dat jaar dus een passender keus dan het spaghettilogo.

dirkjan