BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: prutser op 31 oktober 2010, 22:43:22

Titel: Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 31 oktober 2010, 22:43:22
Op Eurospoor ben ik met het volgende model thuisgekomen:

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/ombouwfleischmannpost1.jpg)

En de rode lijnen geven aan van wat er verbouwd moet worden om er iets meer NS van te maken, zoals de P6006-P6010.
Hij wordt dus met bijna 2 cm ingekort en aan de andere kant moet nog een extra raam tussen de dubbele deuren dichtgemaakt worden.

Ik had ook andere opties, zoals de lengte zo laten, maar dan moest behalve het veranderen van wat raampjes ook het remmershuis eraf en de daklichten ingekort.
Of de P6011-P6014, deze was het makkelijkst; alleen wat raampjes wat aanpassen, maar deze zijn na de oorlog niet teruggekeerd en vallen dus helaas buiten mijn tijdperk

Op Eurospoor stond bij Stichting Doorreis dezelfde en zover ik kon zien alleen omgespoten en als P6068 vernummerd, maar van wat ik kan nagaan klopt dan alleen de lengte nog maar.

Zijn er mensen die ook wel eens zo'n ding hebben verbouwd en/of hebben jullie betere ideeën voor verbouw?

Groet Stephan.

Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Floris Dilz op 31 oktober 2010, 22:51:25
uh, je weet mn fotoemmer met materieelboek he?
http://s52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/NS%20materieelboek%201924/Hoofdspoormaterieel/P%20postwagens/
geen mooie tekeningen maar t geeft wel een idee.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 31 oktober 2010, 22:56:20
Die is bekend  (y).

Aan de hand daarvan en het boek "De Erfenis" en een artikel over vierassige houten postrijtuigen in H0 in de RailMagazine nr. 96 ben ik tot deze conclusies gekomen.

Maar misschien heeft er iemand een beter idee, dus wacht ik nog even met zagen.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 00:39:05
Zeker een zeldzaam ding. Die ben ik niet meer tegengekomen... :(

Maarre, dat kreng bij St.Doorreis, was zo iets? P6060

Schermafbeelding gemaakt van een recente marktplaats.nl advertentie.
(http://www.belderok.net/benelux/P6060_philo-tds.png)

Is een serie geweest van TDS of RS. Zie ook: http://www.nsinmodel.com/rs/1108.jpg
Rs 1108 NS Postrijtuig P 6061 Groen Basis Fleischmann

Dit ter info.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 01 november 2010, 17:38:18
Ja, zo stond hij bij St. Doorreis.
Maar als je de tekening (http://s52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/NS%20materieelboek%201924/Hoofdspoormaterieel/P%20postwagens/?action=view&current=20080108172644543_0013.jpg) van Floris erbij pakt klopt dus alleen de lengte, er zitten bv 6 paar dubbele deuren in en geen remmershuis.

Zeldzaam?, ik was eigenlijk op zoek naar zo'n Duits doorgangspostrijtuig om er een turq. van te maken zoals TDS gedaan heeft (klopt ook het raamgebeuren niet maar alla) en toen zag ik 2 van deze liggen nieuw in doos voor €20,- p/s, ik heb de andere nog voor jou laten liggen ;D.

Ik denk er nog eens over na; lekker makkelijk overspuiten en een totaal verkeerd rijtuig overhouden of zagen voor een bijna correct exemplaar.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 17:45:31
Hmmm, niet gezien...

Je zoekt specifiek een exemplaar om in een na-oorlogse trein te laten rijden. Ja, dan word het wat moeilijker.

Als je d'r geen brood meer in ziet, druk je maar op de "pb" knop. (niet helemaal verzagen dan natuurlijk he...)

Heb je het Fleischmann nummer voor me, dan kijk ik vast rond.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Andries op 01 november 2010, 17:53:12
T.D.S. Modelspoor heeft een NS  P 6060 uitgebracht onder nummer  1108 (omgebouwd / omgespoten Fleischmann-model). Als je meer foto's wilt, laat het maar weten.

Andries
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 18:01:05
Ja, dat staat hierboven ook al. ;D

Prutser, zo'n turkoois apparaat wil je maken van een Fleischmann 5079? Lijkt me gemakkelijker te doen in eerste instantie.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 01 november 2010, 18:38:37
Zo'n ding zoek ik ook nog eens, die is makkelijker ja.

Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat TDS zich in het nummer vergist heeft en een P6011-P6014 bedoeld, ik heb nl een door TDS omgespoten rijtuig van FL.mann, welke ergens in de jaren 30 al gesloopt is, ook vooroorlogs dus.

Foto's zijn altijd welkom, maar ik ben bang dat er geen andere exemplaren zijn dan degene die Stig gepost heeft.

Eigenlijk hoop ik dat de tekening van Floris fout is en mijn rijtuig klopt ::).
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 18:47:40
Eigenlijk hoop ik dat de tekening van Floris fout is en mijn rijtuig klopt ::).

 ;D
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: TonM op 01 november 2010, 18:58:02
Prutser, zo'n turkoois apparaat wil je maken van een Fleischmann 5079? Lijkt me gemakkelijker te doen in eerste instantie.

Dat Flm ding is niet het goede type om turquoise te maken. TDS heeft daar ook een fout mee gemaakt: Het is niet de (houten) serie 7001 die turquoise is gespoten,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fleischmann_ombouw_P7002.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fleischmann_ombouw_P7002.jpg)
maar de overgebleven rijtuigen van de (stalen) serie 7011.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Oude_Station_postrijtuig_EP_110B_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Oude_Station_postrijtuig_EP_110B_2.jpg)
Is duidelijk een ander type.
Als je het turquoise postrijtuig wilt bouwen, moet je een Roco Hecht als basis nemen.

Grtz,
Ton
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 01 november 2010, 19:16:43
Ach zo, en die hechten heb ik wel zien liggen op de beurs, maar goed dat is dan wat voor later.
Zijn dus weer 2 ipv 1 postrijtuig erbij; 1 FLmann en 1 Roco, en ik dacht altijd dat het dezelfde waren, het viel me al op dat ze soms een recht dak en soms een afgerond dak hadden.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 19:51:12
Ohja, zo'n Hecht ding. Volgens mij heeft Floortje me dat vast wel eens verteld. Ooit. Een keer.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Eric van Spelde op 01 november 2010, 20:20:10
Floortje is meer vergeten over dat soort ombouwpraktijken dan de rest van ons ooit zal weten, denk ik zo... ;)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: AB 7216 op 01 november 2010, 20:22:06
Dus je gaat deze namaken?

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/p6007_overzicht_3.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_post_buiten_soest.jpg)

Dit was de NS P 6007 te Soest.
Helaas niet meer als bak te redden.
Maar de wanden en het nog gedeeltelijke interieur zijn wel gered voor de restauratie van de P 6028 die bij de SGB staat.

Als je deze maakt, op een foto uit 1950 had deze een dichtgemaakte lichtkap.

Groeten Arjen
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 20:32:49
Als je deze maakt, op een foto uit 1950 had deze een dichtgemaakte lichtkap.

Groeten Arjen


Nou, da's alvast lekker makkelijk! :)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: AB 7216 op 01 november 2010, 20:40:45

Sorry, ik draai iets om.
op de foto uit 1950 is de lichtkap nog open, maar bij de wagen op de sloop was de lichtkap zeer netjes dichtgemaakt.
Te netjes voor een sloper.

Groeten Arjen
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 20:50:04
Ow, dompertje...  ;D
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Eric van Spelde op 01 november 2010, 20:53:06
Mwah, daar heb je Dremels voor  ;D
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Floris Dilz op 01 november 2010, 21:12:55
die hecht vertimmeren weet ik nog wel zon beetje... helaas zijn al mn online-foto's uit die tijd pleite maar wie weet wat er hier nog te vinden is.... k ga wel es zoeken, hier alvast wat ik er nog van weet:
Het was iig niet bepaald moeilijk. Het lastigste is het aanvullen van de "afgesneden" stukjes dak van het hechtdak, het hele schuine stuik heb ik eraf gezaagd en er stukjes van een liliput-D-treinwagendak in geplakt (had dat dak nog liggen van het ombouwen van zo'n bak naar een staatsspoor-bak zonder lichtkap, met behulp van ramen en interieur van een hecht-AB en een kaalgeragd dak van een hele oude jouef CIWL-bak, waarvan de draaistellen onder een tsjechisch treinstel terechtkwamen etc etc....) en de wanden bij de koppen losgemaakt van de bodemconstructie en er wat steuntjes in gezet met styreen. De knik in de wand waar ie schuin gaat lopen naar de kop toe van achter ingesneden en recht gezet, dat gaat prima, verder een beetje detailgeneuzel en frame onder de bak terugrestaureren, niet veel bijzonders. Oh, wat wel mooi is is de lichtkapeinden mooi aanvullen tot ze vloeiend op de kop eindigen in plaats van in het dak duiken.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Floris Dilz op 01 november 2010, 21:34:04
GEVINDT! op n ouwe schijf met nog heel veel ouwe klerezooi.
maar goed, pix.
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/NS_P_7011_3.jpg)
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/NS_P_7011_5.jpg)
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/NS_P_7011_1.jpg)
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/NS_P_7011_2.jpg)
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/NS_P_7011_4.jpg)
let ook op de verandering aan het eind van de lichtkap, dat scheelt nogal in het beeld van het rijtuig. Overigens kun je deze bak ook maken voor de PKP, maar dan moeten er van die lange görlitz-draaistellen onder, in chabowka staat nog zo'n ding.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 21:56:50
Overigens kun je deze bak ook maken voor de PKP, ...

BOEIE! NS is goed genoeg. Ik ga de plaatjes nu ook maar opslaan. (y)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 01 november 2010, 21:57:35
Mooi, dat deze foto's ook weer terecht zijn (y), ik mistte ze al in het andere postrijtuigdraadje.

Maar ik ga nu eerst verder met de serie P6006-P6010 als jullie het niet erg vinden, ben nu de bak aan het zagen, later komen er wel wat foto's (mits het lukt dan :P)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Eric van Spelde op 01 november 2010, 21:57:57
BOEIE! NS is goed genoeg. Ik ga de plaatjes nu ook maar opslaan. (y)

Wat, geen Staatsspoor?  ??? ;D
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 21:58:53
Ook leuk, maar dat word gokken met de beschrifting...
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: TonM op 01 november 2010, 22:12:11
Wat, geen Staatsspoor?  ??? ;D

Ook leuk, maar dat word gokken met de beschrifting...

Deze bakken hebben nooit bij de Staatsspoor dienst gedaan. Ze zijn in 1931 voor NS gebouwd.

Grtz,
Ton
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 november 2010, 22:19:29
Ow ook goed, lekker makkuluk.. 8)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 02 november 2010, 00:20:31
Ik heb de boel al gezaagd.
(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/baanbouw001.jpg)
Klein ding en hij moet nog korter, maar eerst het onderstel op maat maken; 19,2 cm over de buffers als het goed is, ik ga het nog eens narekenen.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 07 november 2010, 15:25:03
De ruwbouw is klaar, de boel even in elkaar geklikt om het geheel eens te zien.

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000621.jpg)

T'is wel een leuk bouwpakket alleen jammer dat de bouwbeschrijving ontbreekt.

Link (http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/post2.jpg) naar een voorbeeldfoto, de onderste.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 12 december 2010, 21:28:40
Tís weer wat warmer boven dus verder gegaan.

Veel geschuur en geplamuur later is dit voorlopig de stand.
(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000658.jpg)

Vooral de nieuwe dwarsstrippen van styreen waren lastig.
(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000657.jpg)

De bak is zo ver mogelijk verlaagd en alle extra tredes en delen van handrails zijn weggesneden
Nu nog nieuwe handrails solderen en dan kan de boel in de primer.

Wat voor kleur hebben de kozijnen eigenlijk?, ze zijn nu messing/koper kleurig.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 13 december 2010, 00:03:33
Lijkt mij een gelakte teak kleur. En dus juist(?)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 19 maart 2011, 12:36:31
Omdat ik enkele transfersetjes op rail gekocht heb waaruit met wat moeite de rijtuignummers zijn samen te stellen, heb ik de boel in de lak gezet.

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000870.jpg)

Het groen is gemengd kleinspoorverf (4 en 17) maar dat droogt voor geen meter, als het over een week nog plakt wrijf ik de zooi er weer af en kijk ik wat er verder mee moet.
De contouren van het dichtgeplakte raampje zijn ook na veelvuldig plamuren en schuren nog steeds zichtbaar, het lijkt erop dat het plamuur nog wekenlang blijft krimpen.

Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: TonM op 19 maart 2011, 13:51:57
In plaats van plamuur secondenlijm op de oneffenheden en dan gelijk een beetje  baking soda (http://www.orientalwebshop.nl/content/arm-hammer-baking-soda-454g-%E6%A2%B3%E6%89%93%E7%B2%89) erop.
Droogt snel, schuurt relatief makkelijk weg en krimpt niet.

Groeten,
Ton
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 19 maart 2011, 15:20:10
Ton, schuurt het gemakkelijker weg doordat je er baking soda op gooit? Want mijn ervaring is dat secondelijm inderdaad wel keihard word, maar als je vervolgens gaat schuren, moet je erg oppassen dat je niks van de zachtere omgeving meeneemt.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: TonM op 19 maart 2011, 15:47:42
Ewout,

Je krijgt eigenlijk een vulling van baking soda bij elkaar gehouden door secondenlijm. Daardoor ontstaat er een goedje dat wel hard is, maar makkelijker te schuren dan pure secondenlijm, al moet je natuurlijk blijven oppassen voor het materiaal er omheen.

Grtz,
Ton
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Karst Drenth op 19 maart 2011, 15:50:57
Het vulpoeder van Olba doet min of meer hetzelfde,

Ik geef echter de voorkeur aan 'massieve' secondenlijm. En dan schuren met korrel 800 waterproof met veel water, schuurpapier geplakt op een wasknijper of stripje styreen, zodat je eigenlijk een soort vijltje krijgt. Maar veel water is hier de truuk ;)

Grtzz,

Karst
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 21 maart 2011, 18:15:39
Ik ben nog niet achter zuiveringszout aan geweest maar heb wel besloten om er nog een schuurbeurt aan te wagen, ook omdat ik het groen nu de zon schijnt een tintje te licht vind.
Het duurt bijna een week voordat de verf stofdroog is, dat licht aan het potje met het lichtgroen (nr.4) die is niet helemaal fris lijkt mij, de olijfkleurige verf (nr.17) droogt veel sneller.

Nu eerst aan het vlugzout en dan nieuwe ronden nieuwe kansen.

Stephan.


Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: ronald1956 op 21 maart 2011, 18:32:16
Als de verf niet meer (of slecht) wil drogen , dan is het sikketief (zorgt voor het drogen) vervlogen.

Als noodoplossing zou je dan een (matte)vernislaag eroverheen kunnen spuiten .
De verf gaat dan alsnog drogen door de hoeveelheid sikketief van de vernislaag.

Ik heb dit ooit eens met succes toegepast .
In jouw geval natuurlijk eerst uitproberen op een stukje afval
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Floris Dilz op 23 maart 2011, 14:18:29
om te plamuren met secondelijm kun je elk soort poeier nemen, ik gebruikte wel es koffiecreamer, met koekkruimels, bloem of keukenzout vil t ook heus wel.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: ingenium secundus op 23 maart 2011, 15:14:03
Had de ongevallentrein van Rotterdam in de jaren 50 niet zo'n ex-postbak als wagen, in combinatie met een oude D? Als ik me niet vergis staat er een foto in de nieuwste Waldorp waar een 4300 met die trein uitrukt, na het officiele einde van het NS-stoomtijdperk.

Als dat inderdaad zo is, ga ik deze bak ook bouwen. Samen met mijn NS 1794 en een nog om te bouwen D kan ik dan deze foto reconstrueren:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS1794ongevallentrein.jpg)

Foto uit eigen collectie, NS 1794 met ongevallentrein te Rotterdam Feijenoord, 23-9-1956

Eelco
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 23 maart 2011, 16:27:46
om te plamuren met secondelijm kun je elk soort poeier nemen, ik gebruikte wel es koffiecreamer, met koekkruimels, bloem of keukenzout vil t ook heus wel.

Ik heb gelijk het schuurstof wat er nog lag van de Artitec huisjes in een potje gedaan, is ook erg fijn en bederft niet, net als dat bakzout.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 26 maart 2011, 20:56:49
Ik heb de wand tot op het styrenen inzetstukje gladgeschuurd, ik denk; dan kunnen er geen naden meer zijn. Fout helpt geen reet.
Het vlak lijkt mij nu te groot om met secondelijm vol te plamuren, maar ik heb nog een tube Motip putty in de bak gevonden dus gaan we dat proberen, de kleur vind ik overigens nog steeds te licht.
Het standgroen van kleinspoor vind ik te olijfkleurig vandaar de bijmenging met nr. 4 , maar dit blijft te licht dus heb ik nu een proefstukje  Nr. 17 met berlijnsblauw gemengd, het groen wordt nu donkerder en harder, even laten drogen voor het uiteindelijke resultaat.

Dit plaatje van de site van Martijn Haman lijkt mij toch een redelijk juiste groen te hebben voor een postrijtuig in de jaren 50, toch?
(http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/1986_0292%20tn.jpg)

Van de afbeeldingen van rijtuigen op de site van Phildie is het moeilijk de juiste kleur groen samen te stellen, lijkt licht maar is toch donker.
(http://www.phildie.nl/Phildie/kleurenschema%27s/foto-verf-klein/NSr-oud/Philo%2040B%20NS%20P%206024%20postrijtuig.JPG)
foto Phildie

Koop een potje Phildie nr 105 rijtuiggroen zal je zeggen, maar dit is wel erg makkelijk en kost bovendien weer een tientje, dus modder ik liever door.

Stephan.

Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Zolderling op 26 maart 2011, 22:11:50
Had de ongevallentrein van Rotterdam in de jaren 50 niet zo'n ex-postbak als wagen, in combinatie met een oude D? Als ik me niet vergis staat er een foto in de nieuwste Waldorp waar een 4300 met die trein uitrukt, na het officiele einde van het NS-stoomtijdperk.

In Rotterdam deed van 1949 tot 1962 de voormalige P6056 dienst als ongevallenwagen 157033.

- hans -
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 01 april 2011, 19:59:04
Dit wordt er echter een uit de serie 6006-6010, ik heb geen flauw idee wat de verschillen met de P6056 zijn, maar ik vermoed het aantal deuren, het remmershuis en de lengte.

Een vraagje: de zijkanten van de lichtkap moeten ook donkergroen toch?

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: stig op 01 april 2011, 21:04:48
Lijkt me wel ja.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 06 mei 2011, 20:58:41
Okeee, de zijkant van de lichtkap dus ook groen.

Nou daar zijn we weer en het was een hele bevalling zo'n rijtuig in plakken zagen en dan weer strak in elkaar te krijgen maar ik vind het best zo.

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000946.jpg)
De lichtkap en het remmershuis blijken anders van groen te zijn, maar op beide zit dezelfde kleur en blanke lak, vreemd.

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000947.jpg)

En als je niet de luxe van een witprintgebeuren hebt moet je veel geduld hebben.

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000931.jpg)

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000933.jpg)

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000932.jpg)
Bij sommige postrijtuigen liepen de letters gewoon over de ribbels heen, volgens de foto's bij deze niet, dus moest er weer geknipt worden.

Zo dat was hem dus weer.

Stephan.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Karst Drenth op 06 mei 2011, 21:13:53
Meeeer dan de moeite waard Stephan !  (y)

Ziet er erg fraai uit.

Grtzz,

Karst

P.S. Je mag je nickname wel veranderen nu hoor ;)
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: prutser op 06 mei 2011, 21:45:53
Dank je :).

Ik zie nu op de foto dat ik een trapje op de kop heb zitten, die draai ik gelijk even om.
Titel: Re:Ombouw Fleischmann postrijtuig met remmershuis.
Bericht door: Floris Dilz op 06 mei 2011, 22:21:35
sjieke bak zo man! (y)