Mooi. Kan mij wat schelen of het nu pas de tekeningen zijn...
Verder: het lijkt of de WC pijp aan het draaistel zit. Dat wordt lastig mikken in de bocht.
Ik heb volop vertrouwen in LS. heel veel details (die niet in de doos blijven liggen :-X)
Nou ja was het niet zo dat mensen bij de ICRen onderdelen over de baan hadden vliegen en dingen vast hebben gezet ? En dat er mensen zijn die zonder trapjes rijden om ze niet te verliezen ( Waaronder ikzelf )
Nou, mijn Artitec plan W heeft scheve koppelingshouders, waardoor het rijtuig steeds ontkoppelt op een hele lichte helling op mijn baan... Daarom staat het rijtuig momenteel op een zijspoor. En dat voor 54,90 euro! :-|
Verder denk ik niet dat men de Artitec plan W kan vergelijken met de LSM ICR! Het zijn totaal verschillende rijtuigen en waarom zou het spuitwerk bij de plan W van LSM slecht zijn of zouden er al bij voorbaat onderdelen af vallen?
Ik wacht lekker af tot het LSM model in de winkel ligt. Pas dan (en alleen dan) kunnen we een echte goede en eerlijke vergelijking houden. Nu is het slechts appels met peren vergelijken. Feit is wel dat de huidige 3D-tekeningen er al prima uitzien!
(Ik heb die ICR trapjes trouwens gewoon ff vastgezet met een druppeltje lijm...)
Nou, mijn Artitec plan W heeft scheve koppelingshouders, waardoor het rijtuig steeds ontkoppelt op een hele lichte helling op mijn baan... Daarom staat het rijtuig momenteel op een zijspoor. En dat voor 54,90 euro! :-|
En je kan prima vergelijken waarom niet ? Omdat het een iets ander modelletje is kun je niet de kwaliteit van de lak vergelijken ? of hoe hij rijdt ? We hebben het niet over een 2 assig lokje tegen een treinstel met 16 assen ? Het zijn allebei 4 assige rijtuigen met 2 draaistellen, allebei vrijwel even lang.
Dus dat begrijp ik niet, ik zie niet in waarom je niet kan vergelijken?
Als er iets mis met je rijtuig dan moet je er mee terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt (dat heet 'garantie').
Mocht het euvel evenwel komen omdat je zelf wat hebt lopen frutten aan het rijtuig, dan moet je hier niet gaan klagen, want dan is het 'eigen schuld dikke bult'...
Hmm dat word dus mixen en matchen.... want ik zie tov de Artitec zowel plus- als minpunten, afgaande op deze foto.
Wat mij opvalt op de foto's is dat de loopplanken bij de deuren los op gezet zijn en je kunt er doorheen kijken :P
Met Vriendelijke Groet, Salvador.
Wat zijn de plus en min punten dan JAB van Ree. Laat ons niet in het ongewisse!
Groet, Marc
Is er ENIG zicht op wanneer ze in de winkel komen?
De regengoten was me ook opgevallen. Die horen toch alleen op de geel/blauwe?
Waarom zouden deze niet komen? Tot heden is nog alles verschenen wat in de catalogus was...
Er was er ook maar 1 van (de 507 geloof ik). De kleur was ook donkerder blauw dan gewoonlijk. Het experiment heeft niet lang geduurd en het rijtuig werd dan ook weer snel aangepast aan de rest.het is de 507 de foto staat bij spoorzeven een paar reacties hiervoor. Die kleur was inderdaad donkerder. We hebben hem ook donkerder gekozen in het model. Dit was een W2. Dus alle detailas op het model worden hiervoor aangepast, zoals bij elk model overigens zal gebeuren.
grtz. Carlo
het is de 507 de foto staat bij spoorzeven een paar reacties hiervoor. Die kleur was inderdaad donkerder. We hebben hem ook donkerder gekozen in het model. Dit was een W2. Dus alle detailas op het model worden hiervoor aangepast, zoals bij elk model overigens zal gebeuren.Bijzonder stukje 'modelzorg'. Ik ga in ieder geval voor dit model, zodra dat in de loop van 2010 op de markt komt.
afz Piet
Bijzonder stukje 'modelzorg'. Ik ga in ieder geval voor dit model, zodra dat in de loop van 2010 op de markt komt.Ontdek ik zojuist dat mijn Artitec Plan W het nummer...............: 507 heeft! Kan ik ze niet samen inzetten dus. :'(
Anders gezegd: de Kerstman gaat je deze modellen in ieder geval niet meer brengen, maar de Paashaas maakt een hele goede kans.
mvg,
Gert
het doet een beetje slowaaks aan, hoewel de kleuren daar nog veel viezer zijn.
http://www.railfaneurope.net/pix/sk/car/local/ZSSK-Bdt2.jpg
Volgens de flyer van vorig jaar:4 setjes en 13 losse rijtuigen. Voor de liefhebbers kan ik de flyer scannen. Prijs volgens flyer : minder dan 40 euro. Piet
LSM44130
Set plan W1 B11, Benelux, bleu, portes et bandeau
jaunes, fenêtres triples Ep. IV 3 P.
In Februari begint lsm eindelijk met de uitlevering van de langverwachte NS Plan W.In eerste instantie zullen de volgende nummers uitgeleverd worden:44120-44122-44121-44111-44112-44113
Gelukkig niet alle sets in 1 keer ;D Anders had het wel behoorlijk zwaar uitgevallen :)
Gr. Remco.
Ik vind het niet zo heel erg dat de Stalen D verschoven is. Geeft even wat lucht in de budgetten :)Maar: 2011 wordt weer het jaar van Plan V van Roco en wellicht nog weer een verrassing van Artitec.
Gr. Remco.
Nou dat valt wel mee :) Heb je alles al ? ;)
Ik heb lekker met LSModels staan babbelen en met Artitec en met KJ en heb wat nieuws, maar dat vertel ik later :)
-vignet W1 blauw te laag,Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
-vignet W1 IC scheef,
-dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
-alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
Gelukkig zijn het handmonsters! :-\
Zo loodrecht op het rijtuig vallen de ramen wel mee. Ze zijn inderdaad iets te rond, maar het ziet er wat minder erg uit dan op de foto's van Chris.
Nee hoor, althans, niet volgens de plannen.
@Martin: Plan W komt zowel in plan W1 als plan W2 bij LSM uit in o.a. de IC-uitvoering. Zie het schema op hun site. Er komen maar liefst 27 verschillende (nummer)varianten, dus keuze te over!Ah, ik moest even iets verder kijken dan mijn neus lang is. Ik heb het gezien. Bedankt!
En wat zijn de plannen?Reken maar op halverwege 2011. Het prototype de franse SNCF BB7003 staat gepland rond oktober/november van dit jaar.
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten? ???Er moet ook geen Plan E interieur in ::)
Er moet ook geen Plan E interieur in ::)
Dan moet ik je teleurstellen, plan w had heeft ook de rekken boven de banken.
Dan moet ik je teleurstellen, plan w had heeft ook de rekken boven de banken.Je hebt gelijk ::)
1 vignet W1 blauw te laag,Beste fermon en mispoes,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.1 vignet W1 blauw te laag,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2765463426_f277d7854d.jpg)
Bron: CLKX fotostream op Flickr.
Jeroen
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten? ???dakkleur zijn orginele kleuren gekozen van NS. Ze verschoten wel eens. dus over keuzxe valt te twisten.
En is de dakkleur ook niet wat aan de lichte kant? Die zou iets donkerder moeten zijn dan de ICR's als je het mij vraagt.
Hoi Piet,Ja zij hebben tassenrekken
Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?
Is dat nog gelukt zoals gepland ?
Gr. Remco.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
..........Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld....
Ze gaan komen, de plan W's, eind mei volgens MCHilversum. (Alleen niet welk jaar?!?!?!)
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat noch* Artitec, noch LS Models hun Plan W's zonder winst verkopen.
mvg,
Gert
* Voor mensen die na 1975 de basischool volgden: in dit geval schrijf je dit woord wel degelijk met 'ch'! :)
Dus je verwacht dat ze WEL winst maken?
Volgens de laatste mailing van LSM moeten ze deze maand gaan komen.In de mailing die ik heb stonden er nog wat meer aangekondigd 44116, 44117, 44118, 44119, 44124, voornamelijk blauwe met reclamebanden. Levering begin 2009.
Aangekondigd staan:
44111, 44112, 44113, 44121, 44120 en 44122
Voor Juli staat aangekondigd.
44130, 44123, 44127, 44128, 44129, 44114 en 44115
Manuel
Dank u! Kon het echt niet vinden op de site. Anders vraag ik dat soort dingen niet.
oja geen BNL maar die speciale , euh Amersfoortse dacht ik ?
Weet iemand of LSModels (of de winkelier) al de gratis3railwielenomruilservice hanteert zoals ze eerder beloofd hebben?
Gr, Ben.
Vanmorgen van LSM gehoord dat de wagons in dezelfde soort doos als de locomotieven geleverd gaan worden (y) Niet gelijk alles, want er is nog oude voorraad die op moet.
Gr.
Brigitte
Wow wat een pracht rijtuigen! Dikke pluim voor LS Models! Bedankt Piet voor de nodige inspanningen!jeroen
Ben zo blij dat ik de Artitecjes geannuleerd heb.Ik hoop binnenkort mijn bestellingen te verwelkomen. (y)
Jeroen
@Henk : De ene set heeft geen computernummers (geheel berlijnsblauw) en de andere set wel. Dus wel 4 nummers, maar niet 4 computernummers.
't wachten is natuurlijk op die Groterdamse meneer met z'n camera ;D De ervaring heeft geleerd dat wordt nachtwerk :P
Foto's! Het volk wil (meer) foto's!Oh, kijk nog eens naar de site van Kees-Jan, zijn nog wat plaatjes erbij gekomen...
Oei, ik zie een scheef trapje!
D'r zitten reserve trapjes in het weer rijkelijk gevulde onderdelenzakje (y)
Dat van die regengootjes is heel simpel, deze hoekjes werden na hun R4 revisie eruit gehaald nadat de goten eerst waren gevuld met kunststof ( bij de R3), dat werd eruit gehaald en toen werden ook de "hoekjes"uitgesneden, klopt niet voor 100% maar zeg maar de driedelige ramen geen hoekje eruit, tweedelige ramen hoekje eruit.dat klopt wel zo ongeveer. Wij hebben gekozen voor geen hoekjes eruit, omdat pas in tijdperk V hoekjes eruit zijn en dus ook ICR met dubbele ramen zonder hoekjes eruit heeft rondgereden.
Beide rijtuigen op de baan, zonder koppeling er tussen staan ze mooi dicht opelkaar.
Het geheel rolt hardstikke mooi en ik ondekte dat de balg iets naar binnen kan veren i.v.m. krappe
bogen, niet gek maar gelukkig heb ik geen krappe bogen ::)
Toch even wat minpuntjes.De ruimte is niet zo groot als bij de Artitec, maar zoveel ruimte als jij laat zien hebben ze bij niet.
Ja, maar met kortkoppelingen (profi) kan je eigenlijk niet van kortkoppelen spreken.
De schachten zitten te ver naar voren. Die verende balgen hebben overigens niets met krappe bogen te maken, maar moeten ervoor zorgen dat er op het rechte stuk één treinverband lijkt te bestaan. Erg fraai bij ICR, maar hier hebben ze geen nut, omdat de balgen elkaar toch nooit raken.
OP basis van de foto's:
Artitec van buiten mooier
LSM van binnen mooier
Tis vooral gek. Het is lang geleden dat ik een nieuw ontwikkeld model met zo'n koppelafstand heb gezien. En die fraaie oplossing met de verende balgjes zit er nu ook voor Piet Snot op.
Nu blijkt dat niet het geval te zijn,
Puik idee Wim! (y)
Dat tweede is zeker waar, maar dat eerste valt echt te bediscusseren.
@LSM: de koppelingen zijn een mooi verbeterpuntje voor de IC. Voor de rest (y)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/P1010907.jpg)
http://www.flickr.com/photos/homcn/4383226372/sizes/l/ (http://www.flickr.com/photos/homcn/4383226372/sizes/l/)
Dat is hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16147.msg432809.html#msg432809) duidelijk te zien.
Klopt het dan wel?
Nee, het klopt niet maar je verwijst naar de vergelijking tussen de ramen met 3-deligschuifdeel.Daar kwam ik net te laat achter, maar de 3 delige klopt dus ook niet maar dat valt blijkbaar minder op ;D
(kop rijuitg plan W2)
Ik heb in 2008 de plan W's al besteld en nu zijn ze er eindelijk en door dat gezaag hier heb ik straks veel minder plezier van mijn rijtuigen.
Dat een typefoutje er zo insluipt bewijs je in je eigen bijdrage :)
gaat niet, het plan W rijtuig staat opgeslagen te Amsterdam werkplaats, de Zaanstraat ;DGisteren zag ik 2 plan W's in IC uitvoering staan op het opstelterrein in Arnhem. Met veel graffiti helaas, maar vast een mooie uitvoering voor een nieuwe Artitec of LS models.
(http://wijs.tweakdsl.nl/plaatjes/planws.png)
De uitwerking van de dakgoot bij LSM is een keuze geweest die voor zover ik begreep klopt voor een bepaalde periode van inzet, dus dat is niet iets wat fout is ( Dat geldt dan zowel voor Artitec als LSM, het is afhankelijk van tp inzet wat ik begreep )
Gr. Remco.
Er wordt hier niet gezeurd
maar ik wil ook reacties zien van mensen die de modellen al hebben gekocht en melden dat ze er erg blij mee zijn.Ga maar fijn de railtest van de DKM DE-2 in RailHobby 95/1 lezen, worrr jij heel blij fijn...
Helaas bestaat er geen knopje om negatieve reactie's weg te klikken......
Lees dit draadje nog maar eens door... ;D
Ga maar fijn de railtest van de DKM DE-2 in RailHobby 95/1 lezen, worrr jij heel blij fijn...
Collega hobbyisten,
Ik begin me, als trouw lezer maar bescheiden schrijver van dit forum, wel af te vragen wat er geleverd moet worden wil een model de hemel in geprezen worden.
Aj, nu ik al dit moois zie begin ik toch ernstig te twijfelen of ik er ook niet eentje zal nemen. Om in te zetten samen met een groentewagen van Artitec en een Hbis van Hobbytrade als werkplaatstrein getrokken door een 2400. Is dit mogelijk?Nee want de werkplaastreinen reden met een ander type Hbis en zonder groentewagens en 2400.
Zoiets als de Roco 2400. Die kwam een heel eind.Helemaal eens met de 2400. Maar ook de LS models serie 11 Beneluxlok en de LS models ICR. Het kan echt wel en met deze plan W is wat mij betreft ook weinig mis.
Nee want de werkplaastreinen reden met een ander type Hbis en zonder groentewagens en 2400.Het type Hbis dat Roco heeft gemaakt neem ik aan? Opzich lijkt 't mij nog steeds wel een leuke combinatie om in te zetten.
Het type Hbis dat Roco heeft gemaakt neem ik aan? Opzich lijkt 't mij nog steeds wel een leuke combinatie om in te zetten.Klopt, de Roco Hbis reed in de werkplaatstrein. Je kan ze natuurlijk wel met elkaar inzetten, het reed in dezelfde periode.
Heeft iemand toevallig ook nog een combi fotootje van de Artitec Plan-E post
Benelux en het nieuwe benelux rijtuig van LSM ?
Groet,
Marco-
De verhoudingen in de raampartijen bij Artitec komen mij natuurlijker over.
@ Ivo: cool dat jij er gisteren twee hebt gezien. Dus er zijn er toch nog een paar die de sloper hebben weten te omzeilen (tot nu toe dan in elk geval) Je hebt zeker geen foto's kunnen maken gisteren ?Gisteren niet, maar vandaag kwam ik weer langs Arnhem Berg en met een Blackberry kun je tegenwoordig ook foto's maken. De kwaliteit valt niet tegen:
Gisteren niet, maar vandaag kwam ik weer langs Arnhem Berg en met een Blackberry kun je tegenwoordig ook foto's maken. De kwaliteit valt niet tegen:Dat zijn de rijtuigen voor de FStM
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00039_20100707_1637.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00039_20100707_1637.jpg)
(klikbaar)
De plan W in IC kleuren, met wat toevoeging van lokale kunstenaars. Een aparte versie uit de brengen door LS models met een mooie Roco Hbis erachter.
De bouwwerkzaamheden linksvoor zijn de voorbereiding van de ongelijkvloerse kruising tussen het spoor naar Utrecht en het spoor naar Nijmegen. Straks zijn er bij de NS ook al geen leuke wisselstraten meer, alleen nog maar flyovers.
mvg,
Ivo
Ik heb de LSM Plan W in Beneluxuitvoering met de 2-voudige ramen. LSM heeft ook een heruitgave van de NMBS I4 Beneluxrijtuigen aangekondigd, met grijs en met blauw dak.
Welke passen het beste bij de Plan W's die ik heb?
maar wellicht kan een kenner vertellen of er in de zomer van 1982
al sprake was van tweevoudige ramen.
Nu is de foto niet zo groot en kan ik helaas niet zien of de Plan W's 2-voudige ramen hebben, maar wellicht kan een kenner vertellen of er in de zomer van 1982
al sprake was van tweevoudige ramen. Het grijs op de daken van de I4's is overigens aanzienlijk lichter dan dat van de Plan W's.
mvg,
Gert
Oh, ik dacht even dat je vroeg of er in de zomer van 1982 al sprake was van 2-voudige ramen... ;D
En meneer Poes heeft zeker te weten gereageerd op je eigen vraag:
Iemand al iets geprobeerd om de raamlijsten (met name van de Benelux) te voorzien van donkere tint. Of misschien Tips hoe e.e.a. op professionele wijze kan worden aangepast (zwarte stift is geen optie).kwast?
Met name door de zilvere kleur wordt de verkeerde raam indeling (hoogte) nogmaals extra benadrukt.
Iets wat we zeker NIET van LS hadden verwacht!
44115 Plan W1 B11 berlin blauw, witte opschriften, grens verkeer, drievoudige ramen (50 84 21-30 427-2) |
44123 Plan W1 B11 InterCity blauw/geel, binnenland verkeer, tweevoudige ramen (50 84 21-37 465-2) |
44127 Plan W2 B11 InterCity blauw/geel, binnenland verkeer, tweevoudige ramen (50 84 21-37 501-7) |
44128 Plan W2 B11 InterCity blauw/geel, binnenland verkeer, tweevoudige ramen, variant (50 84 21-37 505-8) |
44129 Plan W2 B11 InterCity blauw/geel, binnenland verkeer, tweevoudige ramen, variant (50 84 21-37 503-3) |
welke plan w heb ik nodig bij mijn 44122 set?Als je al twee plan W's hebt, denk ik dat je eerder ICR nodig hebt dan nog meer plan W's.
Verwacht eind van de week/begin volgende week.
44115, 44123, 44127, 44128, 44129
dus ben superblij !!!!
Manuel misschien beter lezen? Er word expliciet gezegd : op de zijwand verschil tussen midden en einden. Dus op 1 en hetzelfde rijtuig.
Maar ik kan het niet zien op de foto.
Persoonlijk vind ik dat door de ramen het model niet perfect overkomt.
Om e.e.a. te verduidelijken:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Boris_068.jpg)
aaaah Top! Zaterdag krijg je een knuffel. ;D
ER waren toch al lang reclame banen zonder bedrukking van LS models leverbaar die staat er hier een in de kast?
Dus ging ik er eigenlijk van uit dat de vervolg serie ook zonder reklame-uitingen zouden komen. Niet wetend dat.......Jeroen ik was vanmiddag ook verrast hoor :-[ Ik had de 44116 besteld. Ik was toen in de veronderstelling dat deze net als de 44113 alleen blauwe banen zou hebben. Ach nu met Spar reclame toch ook wel leuk.
Jongens, waar hebben we het eigenlijk over.
Bij Kuijpers niet, bij MTE zie ik dat het wel omhoog is gegaan.
Zal wel met de reclame te maken hebben. Had dus echt niet gehoeven wat mij betreft :-\
Gr. Remco.
Bij Kuijpers niet, bij MTE zie ik dat het wel omhoog is gegaan.
Is er nog verschil qua afstand tussen Fleischmann en Roco koppelingen?
Ik ben er nog niet over uit of ik tussen kort te koppelen rijtuigen koppelingen van Roco of Fleischmann wil gaan gebruiken.
Maar hoe krijg je nu de koppeling weer uit de schacht? Want door die tussenstand heb je als die daarin glipt geen mogelijkheid meer om de uiteinden naar binnen te knijpen.
Het is daarom extra jammer dat de nieuwe dozen van LS Models geen ruimte meer hebben voor de koppelingen waardoor je dus als je hem in de doos wilt doen de koppelingen moet verwijderen.
Ik heb zowel van Artitec als LSM geel-blauwe plan W.De oudere lichte kleur geel zat op de plan W, IRM en DM'90 kwam in de donkere kleur geel op de baan. De ICRm rijtuigen hebben maar een aantal jaar met plan W gereden, maar ik ga er niet vanuit dat er nog plan W in de laatste jaren van hun bestaan opnieuw zijn beschilderd.
De gele kleur van de LSM is donkerder dan die van de Artitec. In de loop der tijd is de NS van een lichtere kleur geel naar een diepere kleur geel. De kleur van de LSM geel past bij de gerenoveerde ICR-m's van LSM.
Ik weet alleen niet in welke van de kleuren geel ze hebben rond gereden.
LS models zou toch in 2017 met een Re-run komen van de plan W?
De kleur van de daken van de NS rijtuigen is RAL 7016 met glimmerglitter. Tot 1970 werd RAL 7011 toegepast.
MK modelbouwstudio heeft de juiste kleuren op voorraad.
Het dak van mijn intercity Plan W, lijkt me wat licht van kleur.
Ik ben voornemens het dak met Tamiya gunship grey te spuiten.
Heeft iemand het dak donkerder gespoten?
En met welke kleur?