Hoeveel variaties heeft Roco nu van de 23 uitgebracht??(ik kom tot 4)
echte onmisbare bijbels!
Bob en anderen,Het aantal variaties van de Br 23 is enorm. Voor een goed overzicht zou je een oud artikel in de MIBA moeten opzoeken. Ik heb daar in dit draadje al het een en ander over geschreven. Afgezien van de verschillende ketelappendages zitten er de volgende verschillen in, welke ook nog eens allemaal in verschillende combinaties voorkomen:Machinistenhuis met opbouw voor de ventilatie zoals de 23.023 en zonder zoals de VSM versiesMachinistenhuis met draaideur en met schuifdeur. De eerste versies waren met draaideur en ventilatieopbouw, maar de 23.023 heeft al de schuifdeur, maar met ventilatieopbouwDe tender is er in 2 verschillende uitvoeringenDe voorverwarmer is er in 2 verschillende uitvoeringenDe koppelstangen en drijfstangen waren oorspronkelijk met glijlagers uitgevoerd en later kregen deze kogellagers.De grootste ombouw moet je doen als je een 23.023 wilt maken. De VSM-ers zijn eenvoudiger te maken.Ik moet er nog aan beginnen en ik twijfel vooral nog aan de aanschaf van de RP25 wielenset van Weinert. Wel heel mooi, maar ook 100 euro.Groeten,Ivo
??