Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door Pauldg
Vandaag om 22:48:32
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Peter J K
Vandaag om 22:45:47
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:41:56
Rondom Charlois door Charles_
Vandaag om 22:19:38
Model cipressen in 1:87 door Hendrik Jan
Vandaag om 22:18:54
Stub switches door Ronald Halma
Vandaag om 22:17:34
Pimp my Hippel 2.0 door De eerste Ivo
Vandaag om 22:15:42
Lantaarn Fleischmann BR50 kab door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:13:21
PBM/PWM met joystick door Eric B
Vandaag om 21:51:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 21:05:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:02:03
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:49:14
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Jeroen95
Vandaag om 20:44:44
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 20:12:18
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 20:07:03
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:05:25
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door ArjanB
Vandaag om 20:04:48
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 20:04:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 19:34:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 19:26:04
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:14:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:00:35
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 18:59:04
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 18:10:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Ben
Vandaag om 17:40:15
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 17:25:26
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen. door spoorzeven
Vandaag om 17:16:23
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:15:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:23:12
  

Auteur Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee  (gelezen 15575 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Gepost op: 02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.

Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.


De slachtbank


Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.

« Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11739
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2016, 19:21:05 »

Beetje snijen en plakken :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #3 Gepost op: 03 April 2016, 17:52:02 »

Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.


Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7720
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #4 Gepost op: 03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!  (y)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #5 Gepost op: 04 April 2016, 21:24:22 »

Inbouwen van een kortkoppeling


Zo die zit.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5498
  • Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #6 Gepost op: 05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw... ;D Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes. ;)

Grtn,
Rob
Tbinnebarretije…

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #7 Gepost op: 05 April 2016, 19:16:58 »

Hoe vast te zetten?? ???


Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8


Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen


de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet


De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt


Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.


De glazenzetter is ook nog even langs geweest ;D


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #8 Gepost op: 05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U  ???

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #9 Gepost op: 06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor ;D ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #10 Gepost op: 06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8


De gang- of looppadzijde



De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #11 Gepost op: 06 April 2016, 17:20:44 »



 ;D ;D :angel:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #12 Gepost op: 11 April 2016, 12:16:58 »



Interieur van de Sr8


Is op de rails niet veel van te zien :-\


Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11739
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #13 Gepost op: 11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar  ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12537
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #14 Gepost op: 12 April 2016, 22:28:45 »

Strakke lijntjes


Ook vanuit een ander perspectief


Statiefoto van de Sr8


Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.