Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Edwin2121992
Vandaag om 00:13:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 00:07:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Longtall203
16 July 2025, 23:25:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 July 2025, 23:05:28
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Piko 2025 door Railpassie
16 July 2025, 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
16 July 2025, 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
16 July 2025, 21:14:40
Railpro 607 door Bob11
16 July 2025, 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
16 July 2025, 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
16 July 2025, 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
Sikje 225 door Huup
16 July 2025, 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
16 July 2025, 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
16 July 2025, 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
16 July 2025, 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
16 July 2025, 13:06:06
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
16 July 2025, 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
16 July 2025, 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
16 July 2025, 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
16 July 2025, 11:03:46
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3627047 keer)

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6465 Gepost op: 08 February 2015, 11:47:51 »
Is weer mooi schilderwerk. (y)
Even van 10 pagina's geleden, komt er een olie- en smeerselshokje 2.0?
groet,

Ivo vS

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6466 Gepost op: 08 February 2015, 21:42:27 »
Dank je, Ivo! Het wachten is nu alleen nog op een laagje vernis over de olieverf en, misschien, een hééél decente zweem van gebruikssporen.
En het interieur, dat wil ik eigenlijk ook nog even doen. De moeilijkheid in deze is, dat vrijwel alle foto's die ik ken, foto's van het interieur van zo'n Speisewagen bedoel ik dan, zwart-wit-foto's zijn. Ik zal het dus moeten hebben van de summiere beschrijvingen, die hier en daar wel eens te vinden zijn.

Wat dat oliekot betreft, ja, dat is wel de bedoeling. Het is wat dat betreft even afwachten wanneer de daarvoor verantwoordelijke geest weer over mij vaardig wordt.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6467 Gepost op: 09 February 2015, 20:43:31 »
Rectificatie

Citaat
komt er een olie- en smeerselshokje 2.0?

Ja.

Voorlopig wordt het even gebruikt voor de generale repetitie van het stuk "Was treibt Herr Frick nach Schneidemühl?". Als hoofdrolspelers zien we Herr Frick zelf als Herr Frick, Elisabeth Willnitz als de kantinebeheerster, Herbert Blaffhart als Blaffhart en zijn secretaresse als zijn secretaresse. De regie is in handen van Gerhard Ammeräth.

« Laatst bewerkt op: 09 February 2015, 21:12:52 door 44 »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6468 Gepost op: 09 February 2015, 23:03:47 »
 ???
wa nou

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6469 Gepost op: 09 February 2015, 23:16:28 »
Nou, een geolied toneelstuk. ;) De repetities lopen gesmeerd. ;D
het stuk "Was treibt Herr Frick nach Schneidemühl?".
Komt daar dan straks ook versie 2.0 van?
groet,

Ivo vS

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6470 Gepost op: 10 February 2015, 21:19:00 »
Vermoedelijk niet. Zelfs de première staat nog op losse schroeven, wegens het ontbreken van bepaalde rekwisieten. Eén van de belangrijkste heeft men zelfs moeten afbestellen, tenslotte bestaat het gezelschap uit (weliswaar goed gemotiveerd, maar toch) amateurs, met een navenant beperkt budget. Men is naarstig op zoek naar een alternatief.


Ammeräth & Blaffhart in overleg

"Wie wär's denn mit 'ne T3?"

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6471 Gepost op: 10 February 2015, 22:54:47 »
Rekwisiet of meer een relikwie? 'Ne T3, die is al stok oud.
Moet het dan per se een T3 zijn of is een R3/3 ook goed?
groet,

Ivo vS

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6472 Gepost op: 11 February 2015, 22:08:27 »
Een R3/3? Is dat zo'n ding uit de Alpen?
Die zijn er niet in Lümmeln, het komt daar niet veel hoger dan een paar honderd meter boven zeeniveau (op z'n hoogst).

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6473 Gepost op: 11 February 2015, 23:08:13 »
Wel richting de Alpen....'n Bayerische R drei/Drittel ofwel een Br 89.8. Die zullen ook niet standaard in Lümmeln geweest zijn maar als je toch op zoek moet naar rekwisieten.....moet je het maar doen met wat je tegen komt.
groet,

Ivo vS

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6474 Gepost op: 12 February 2015, 22:29:30 »
Oso, zo'n ding... ja, die moet je hier in Lümmeln ook met 'n lantaarntje zoeken, en dan vind je nog niks.

Wel 'n T3:



Morgen maar 'ns horen wat Frick er van vindt. Ze zijn nu zó druk in gesprek, daar wil ik even niet tussen komen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6475 Gepost op: 13 February 2015, 22:15:41 »
“Also das soll eine T3 sein. Naja, jedenfalls ist es eine Dampflokomotive! Aber!  Is het wel een Pruis?“
„Ha! Die T3 is zo Pruisisch als m’n grootvader! Die heeft er trouwens nog  op dienstgedaan als machinist!”
“Aha, nu ja, dan is het goed. Maar het is maar een klein machientje, kan die wel wat trekken?”
“Och, als je niet al te veel eisen stelt en niet al te veel haast hebt, dan kun je er wel wat achter hangen, ja.”



“Wel wat, en wat moet ik daaronder verstaan? Ik ben van zins een stuk of drie rijtuigen in een trein in te zetten, waaronder dus die restauratiewagen. En dan een soort arrangementen te organiseren in combinatie met een verblijf in ‘Arminius’.”
“Nou, een stuk of drie rijtuigen zal wel gaan, maar, zoals ik al zei, je moet niet te veel haast hebben. Zo’n veertig kilometer per uur is wel het maximale wat je van dit juweeltje mag verwachten.”
“Juweeltje? Ik zie vooralsnog een nogal vieze lokomotief, die, voordat die voor m’n trein gaat komen, behoorlijk opgeknapt moet worden!”
“Hoho, kalm aan een beetje, we hebben het hier wel over een dame op hoge leeftijd. De T3 was één van de eerste lokomotieven die naar de Preuβische Normalien werden gebouwd. Dat normen-systeem gold destijds – we hebben het hier over pakweg de jaren tachtig van de vorige eeuw – als zeer vernieuwend. Loks zoals deze, de T3, zijn gebouwd vanaf 1882, in totaal zo’n 1300 stuks. Bij de Deutsche Bundesbahn hebben ze tot een jaar of vijf geleden nog gediend. Weliswaar vooral voor het rangeerwerk, maar toch. Er zijn er zelfs nu nog volop in gebruik, maar dan vooral bij grote bedrijven, zoals steenkoolmijnen, of staalfabrieken. En bij een stuk of wat museumsbanen natuurlijk.”
“Aha, een degelijk stukje werk dus. Alleen die max veertig… Naja, was soll’s, met veertig kom je ook wel in Osnabrück, of Hamburg. Of euh.. nou ja, Schwarzburg, of Dönsdorf, ook leuk!”
“Osnabrück? Schwarzburg? Ik denk dat u dat wel kunt vergeten, Herr Frick! Naar Bückeburg, om het slot te bekijken, of naar Porta Westfalica, om de keizer een bezoek te brengen, of naar Bad Oeyenhausen naar het Kurbad, dat zal misschien nog gaan, dat ligt allemaal een beetje in de buurt, maar nog verder weg… nee, met een T3 wordt dat een eindeloze onderneming. “
“Nou ja, dat moeten we dan nog maar eens bekijken. Eerst die machine maar eens opknappen.”
“Dat is misschien een mooi karweitje voor Hans Röcker, die kan poetsen als de beste. Röcker is degene die zo’n beetje de lokloods opgeruimd houdt en allerlei andere kleine karweitjes opknapt. En poetsen kan ie als geen ander. Eigenlijk is hij gesjeesd als vertegenwoordiger in poetsartikelen. Misschien kan Georg Höfter ‘m wel helpen, die heeft daar ook wel tijd voor.”


tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6476 Gepost op: 13 February 2015, 22:38:00 »
Hi Jan,

De vorige eeuw ?, of bedoel je de eeuw ervoor ?

Ik ben reuze benieuwd hoe deze eruit gaat zien na de revisie.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6477 Gepost op: 13 February 2015, 22:45:10 »
Hoi Arthur,

In Lümmeln is het altijd zomer 1968 (of 1967, al naar gelang het uitkomt), als Ammeräth, in Lümmeln '68, het heeft over de tachtiger jaren van de vorige eeuw, doelt hij dus op de tachtiger jaren van de 19e eeuw.

Groet,
Jan

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6478 Gepost op: 13 February 2015, 22:46:51 »
 ;D ;D

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 667
  • Idioot op een skateboard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6479 Gepost op: 14 February 2015, 00:10:28 »
Zo'n T3 is wel een schattig ding natuurlijk, valt zelfs nog een Belgische type 59 (geen reeks 59, want dat is een diesel die ook onder de naam type 201 heeft rondgereden) van te maken, geloof ik ook wel verkocht geweest door fleischmann.

Ben benieuwd wat je der mee  van plan bent Jan.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL