Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.  (gelezen 2249 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Gepost op: 04 August 2011, 22:37:01 »
Vorige week meegenomen bij de Koploper.



Maar ja, das nou niet echt Zweeds. Al is het een dot van een
werkplaatsje voor het museum gedeelte. Opslag van materialen
en wat klein ijzerwerk. Nu nog de make-up aanpassen.

Natuurlijk is het in Faluröd geschilderd, na eerst de boel in de
kunstofprimer te hebben gezet. Deze kleur is namelijk geen
potje hobbyverf, maar een blik orginele verf gekocht in Zweden.
De verf is de volgende dag met waterproof schuurpapier
lichtjes opgeschuurd. Zonder de houtnerf te verwijderen,
maar wel te zorgen dat het een iets versleten uiterlijk krijgt.
De balken zijn gemengd met Humbrol satin 133 en zwart 33.
De geldt ook voor de dakgoot en regenpijpen.
De binnenkanten van het werkplaatsje met Revell mat 89.
En het rek met een vleugje grijs mat 187.







vrgr Steef
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #1 Gepost op: 21 August 2011, 15:20:45 »
Inmiddels zijn we weken verder. En in die weken ben ik gestaag verder
gegaan met onder andere dit projectje. Het gebouwtje stelt niet zoveel
voor. Het gaat meer om het detailwerk, dat vreet tijd. Een uitgebreid
verslag doen heeft niet veel zin. De foto's kunnen meer in minder tijd
vertellen. Al ben ik nog niet klaar, er moet nog het één en ander bij.









Als de järnvägsverkstad klaar is komen er tussen de draagbalken
plaatjes transparant abs. Zodat het ook van bovenaf te zien is.
De lamp die boven de deuren hangt is van Viessmann, 98808 en
is in schaal N. De H0 variant vond ik te groot. In de twee open
gedeelten komt nog verlichting. Wel zo dat je de draadjes niet ziet.







Het geheel is gelijmd op een stukje abs van 2,5mm dik. Dit omdat
ik werk met een dubbele laag isolatiemateriaal over de volledige
oppervalkte van de module. Dat spul is 2.5mm, dus word het geheel
ingesneden en met een klein schroefje vastgezet op zijn plaats.

vrgr Steef
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #2 Gepost op: 21 August 2011, 15:36:32 »
Dit ziet er echt al heel erg goed uit!   (y)

mvg,
Gert

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #3 Gepost op: 21 August 2011, 17:47:16 »
Prachtig mooi Steef. (y) Zeker veel geoefend met poppenhuizen bouwen!  ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #4 Gepost op: 21 August 2011, 18:10:31 »
@ JaJo

Daar hielp ik mijn ex vrouw wel altijd mee.
Heb een extra zwak voor veel detail, is net als
het bouwen van een schip...

vrgr Steef
Mvh Steef

Joost Ve

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2011, 11:53:59 »
Wauw, mooi stukje vakwerk Steef !  (y)

Gr Joost
NSB en SJ
Dinamo en iTrain

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6035
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2011, 13:31:01 »
Ziet er top uit. (y)
groetjes Dion