Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
06 October 2025, 12:27:57
  

Auteur Topic: Treinbotsing Zevenaar  (gelezen 32254 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #30 Gepost op: 11 January 2011, 16:37:52 »
kristallen bol defect

Nog meer schade, zucht....

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #31 Gepost op: 11 January 2011, 16:48:28 »
Ja een ongeluk komt nooit alleen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #32 Gepost op: 11 January 2011, 16:56:08 »
Al eerder in het draadje is aan de hand van de foto al geprobeerd te reconstrueren wat er nou precies gebeurd is.


Bron Foto: http://twitpic.com/3p1x33


Interpreteer ik de beelden goed als ik zeg dat het erop lijkt dat de goederentrein bezig was met overlopen van het ene naar het andere spoor en dat de ICE 'm vrijwel aan de staart geraakt heeft?

en

Ziet inderdaad zo uit dat spoor dat naar de linkerkant loopt, kan zijn om het staion aan de zuidkant voorbij te rijden maar het kan ook zijn dat er iets verderop naar het spoor dat naar de betuwe lijn gaat wordt overgegaan,

Hoe zouden wij, ervaren sporenleggers de boel neerleggen rondom ons station?
« Laatst bewerkt op: 11 January 2011, 17:03:43 door Bob Rodenburg »
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #33 Gepost op: 11 January 2011, 16:58:30 »
Zijn er al mannen in witte pakken gesignaleerd?
No dress rehearsel, this is our life.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 921
    • Secondtrains.com
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #34 Gepost op: 11 January 2011, 16:59:13 »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #35 Gepost op: 11 January 2011, 17:02:38 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.

Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #36 Gepost op: 11 January 2011, 17:04:28 »
Hmm... valt me op dat elke keer als ze zo'n ding slopen het wel een nederlandse is... Toen ook al bij Amsterdam, dat stel wat die bovenleiding paal op z'n dak kreeg (als het niet dezelfde is...?).

Rutger

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #37 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:46 »
Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt. Het lijkt er inderdaad op dat de ICE (met vrij lage snelheid) nog nèt de laatste goederenwagen geraakt heeft op de wissel.













De deur ontbreekt.









De deur...



Deze wagon staat met beide draaistellen uit de rails.









Hier is het waarschijnlijk boem gegaan. Let ook op de bielzen.





De mannen van ProRail ongevallenbestrijding zijn al een oplossing aan het bedenken.

Groetjes,

Rutger
Märklin H0, Stoom, Spoorzoeken & Fotograferen
Sr Trdl

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1543
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #38 Gepost op: 11 January 2011, 17:19:52 »
Ik zal even een mail sturen naar een vriend ,is machinist op een gelijkwaardige ICE.

wil.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #39 Gepost op: 11 January 2011, 18:22:00 »
Wel apart die noodladder voor de machinist.
Is dat in Duitsland standaard uitrusting op tractievoertuigen?
Gr.
Eric
Ja die noodtrap is een standaard uitrusting voor de ICE. Deze noodtrap bevind zich in iedere cabine van een ICE. In de trein bevinden zich nog meer trappen. Voor het geval als er reizigers geevactueerd moeten worden. Nu heeft een andere organisatie al een trap gelevert.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #40 Gepost op: 11 January 2011, 22:09:58 »
Die cabine trap zal er wel zijn mede met het idee dat er ook geen cabinedeur is...

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #41 Gepost op: 11 January 2011, 23:12:29 »
Hallo ik kom uit zevenaar zelf heb de ramp bekeken. waren 3 locs de strukton apart bijgekomen de v 156 van de rurhtbahn en de nmbs 2800 serie

Ik denk niet dat er 3 locs van Strukton bij waren. De Carin staat zover ik weet bij de TD in Zutphen. Zo ook de Willy deze krijgt een 8R revisie en de Demi kwam ik om 15.00 uur met een cassettetrein tegen in Den Bosch. De Danique die op alle foto's wel te zien is stond er inderdaad. Maar dit was een toevallige passant in het kader van opleiding machinisten.

De v156 zou overigens de loc van de goederentrein zijn.

Anoniem

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #42 Gepost op: 12 January 2011, 00:17:07 »
Ik denk niet dat er bedoeld wordt dat er 3 Struktonlocs waren, ik lees de zin als volgt:

Hallo, ik kom uit Zevenaar zelf. Heb de ramp bekeken. Waren 3 locs: de Strukton (apart bijgekomen), de V 156 van de Rurtalbahn en de NMBS 2800-serie.

Maar zonder punten, komma's en haakjes is het inderdaad een behoorlijk verwarrend bericht...

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1543
    • willem22
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #43 Gepost op: 12 January 2011, 00:51:48 »
Deze procedure kon helaas niet meer plaats vinden.



Misschien niet de beste foto maar de scanner liet het afweten.

wil.

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing Zevenaar
« Reactie #44 Gepost op: 12 January 2011, 09:39:45 »
Aangenomen dat de ICE groen licht had, kan dat volgens mij maar twee dingen betekenen:
  • of de goederentrein is te vroeg gestopt en was daardoor net niet ver genoeg voorbij het wissel gereden
  • of de goederentrein was te lang

Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Een vervoerder zal toch niet even een paar extra wagens aan zijn trein hangen als hem dat zo uitkomt. Ik mag toch aannemen dat er strenge voorschriften gelden voor de toegelaten lengte.
Dan lijkt alleen de eerste optie nog mogelijk. Maar als dat zo gegaan is, hoe kan het dan dat de ICE groen licht kreeg? Er zou toch gedetecteerd moeten worden dat de goederentrein nog niet helemaal voorbij de wissel was? Of zie ik iets totaal over het hoofd?

mvg,
Gert