Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door Bartdr1
Vandaag om 19:55:32
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door 008200
Vandaag om 19:50:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:31:46
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:23:51
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 19:23:08
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:17:31
BNLS Module “Wijhe” door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:13:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:13:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:07:29
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:05:37
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:50:32
Zwederbaan door Joz
Vandaag om 18:48:12
GoVolta treindienst naar Berlijn door ES44C4
Vandaag om 18:47:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 18:38:53
Line-up foto's van modellen door Deetrein
Vandaag om 18:35:33
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 18:33:15
13 december modelspoorbeurs Houten door Ben
Vandaag om 18:06:03
Vermogen centrale door Ben
Vandaag om 17:58:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Albert.H0
Vandaag om 17:20:59
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Simplex
Vandaag om 17:03:47
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door bellejt
Vandaag om 16:52:07
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:30:18
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 16:28:14
Extra functie in Zimo MS450P22 door Sven
Vandaag om 16:15:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:12:58
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Te 2/2
Vandaag om 15:41:35
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht door Jint Nijman
Vandaag om 15:27:59
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 15:21:51
Layne, Somewhere South. door sdz1976
Vandaag om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Montanbahn
Vandaag om 13:48:45
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren  (gelezen 53826 keer)

Remie_märklín

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
    • Scale engineering 3D printing
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #30 Gepost op: 28 September 2009, 14:40:57 »
Werden ze ook gespoten of blijven ze grijs?
Ik zal wel een domme vraag stellen :-\
mijn nieuwe marklin treintafel

groetjes,
Remie_Märklín

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #31 Gepost op: 28 September 2009, 15:05:17 »
Ze zijn gewoon standaard grijs. Je kunt ze er zo in plaatsten. En voor mensen die zeggen ik wil het nog schilderen kan dat ook.

je kan t ook laten gieten bij lui die kunnen vacuumgieten... misschien wat duurder, maar minder gezeik, Verder is zo'n ding met dunne rugleuninkjes altijd lastig, iets beters dan wanneer de hars nog nat is even snel met een cocktailprikkertje even in elk leuninkje peuren weet ik ook niet... Dat was altijd de beste truc die ik had, een trilplaat is ook niet zo briljant.

Ik zit te denken aan een trilplaat of een vacuum kast. Gezien ik meer in de toekomt wil gaan gieten zal de tweede optie denk ik het mooieste zijn.

Manuel

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #32 Gepost op: 28 September 2009, 15:06:30 »
Kun je het interieur wat er vanuit de fabriek in zit makkelijk uithalen? Of zit dat vast aan de bodemplaat?

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #33 Gepost op: 28 September 2009, 15:53:06 »
Deze kun je er gewoon uit halen.

Manuel

Kabouter

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #34 Gepost op: 28 September 2009, 21:15:07 »
Ik zal hier nog even wat van online gaan zetten. Ik heb ze de eerste keer met wat putty vast gezet. Maar het kan ook heel goed met dubbezijdig tape. Moet binnenkort nog een bak gaan voorzien. Dan kan ik wat foto's maken van hoe ik dit doe.

Manuel

Helemaal Top Manuel!  (y)
THX!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8262
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #35 Gepost op: 02 October 2009, 11:57:09 »
Als er boven ook een interieur zit dan wordt het binnen ook gelijk wat donkerder
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8262
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #36 Gepost op: 02 October 2009, 13:36:49 »
Zoals iedereen wel weet zijn de bakken van de nieuwe IRM minder kort gekoppeld dan de Lima versie.

Geen gezicht :o


Dat komt door de haak die langer is dan de Lima versie.
Rechts dus de Lima haak (het vrouwtje is precies hetzelfde als de Lima versie)
het is eenvoudig om ze net zo kort te krijgen als de Lima haak.

Gewoon een gaatje boren

En een dun spijkertje erin (gelijk steviger).

Ik heb de afstand gelijk gehouden als bij de Lima IRM maar misschien kan het nog korter.

Vr. groeten,
Bob

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #37 Gepost op: 02 October 2009, 16:18:15 »
 ;) Mooi Bob,

Maar gaat ie duwend (de koppeling dan) nu ook goed door korte bochten?
Niet voor iedere baan geschikt denk ik, daarom waarschijnlijk door Rivarossi langer gekozen.

Voor de echte nerd prima denk ik maar voor 90 % van de kopers beter origineel houden voor goede rijeigenschappen.

Groet, Albert (y)
 

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #38 Gepost op: 02 October 2009, 18:00:11 »
Voor de echte nerd nog steeds niet goed. Die zou kortkoppelingmechanieken inbouwen ;).
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #39 Gepost op: 02 October 2009, 18:11:19 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8262
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #40 Gepost op: 02 October 2009, 18:35:56 »
@Overlast
Het is al een kortkoppelmechaniek.

@Albert
De Lima ging al prima door nauwe bogen en de Rivarossi ook.
Volop getest, geen enkel probleem, ook op mijn binnenbaan.
In de bochten raken de bakken elkaar niet.

Er zitten reserve koppelingen bij dus je kunt nog altijd terug...

Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?
Ligt aan het spoor, op een tafel zie je geen hoogte verschil.
Vr. groeten,
Bob

irvin

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #41 Gepost op: 02 October 2009, 19:02:31 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

De wagon rechts staat op een ander stuk rails en staat daarom denk ik in zijn geheel iets lager.
Als je de daklijn en de onderste grijze lijn op de wagon bekijkt lijkt het daar iig wel op.
Ze zijn dus denk ik gewoon allebei even hoog.

Oeps laatste post niet goed genoeg gelezen, vraag was al beantwoord...

Gr, irvin
« Laatst bewerkt op: 02 October 2009, 19:04:13 door irvin »

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #42 Gepost op: 02 October 2009, 19:10:57 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

Net als bij de echte spoorwegen, bij de ene wagen zijn de wielbanden al afgesleten!   :) ;)

Mvg. Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #43 Gepost op: 04 October 2009, 21:06:22 »
En dan mijn (eerste) bijdrage hier.

De koppeling en opgevulde koppelingshouder zat mij dwars.
In het echt kijk je daar helemaal in.
Dus plaat van chassis afgesneden en 3 mm naar achteren geplaatst.
Plaat afgesneden van de koppeling en twee luchtslangen aangezet.


Nou, nu kijk je daar dus ook in ;D
En de koppeling steekt niet meer zo idioot ver uit. Boel ook donkergrijs gespoten, zoveel beter.



En de kop smoelt beter, nu er wat diepte in zit


De ruitenwissers komen van reserve onderdelen van een Class 66.
En natuurlijk met kleinspoorverf de witte led aangetipt.



« Laatst bewerkt op: 04 October 2009, 21:10:33 door Chris van Diesen »

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #44 Gepost op: 04 October 2009, 21:27:35 »
Veel beter en netter inderdaad. Vind het wel jammer dat men zoveel ingrijpingen moet doen maar ja , reden is bekend.

Zegt eerder wat over Rivarossi dan over wij creatieve lingen;)

Groeten,
Rutger 8)