Nee, niet jij Wim Ros.Verder ga ik niet discussiëren met mensen die op dit gebied veel deskundiger zijn dan ik.Wim Romijn, inderdaad Google is dynamisch, een week of wat geleden waren de eerste 4 meldingen de Raptor van het modelspoor, verder zie www.raptor-digital.euGroet, Anne W
@ReneWat versta jij onder contacten. Als ik het heb over bezetmelders is dat in de ruimste zin, het kan stroomdetectie, reedcontact etc. zijn.Bij mij stopt met Koploper alles op de juiste plaats, zelfs bij het kopspoor van het station staat elke trein ca. 1 cm. van het stoorblok af.
Nee, dat wil je inderdaad niet, maar als de lok een bepaalde snelheid heeft dat rijd hij redelijk constant, dan is het alleen nog een kwestie om hem zo snel als mogelijk en mooi is af te remmen.
In denk overigens dat het werken met 1 bezetmelder per blok niet zo ingewikkeld is.Als een trein van blok 1 naar blok 2 rijdt dan heb je 2 melders, de 1e is de stopmelder van blok 1 en de 2e is de stopmelder van blok 2, Is het zo van belang dat er binnenkomstmelder is? Als je weet dat de trein moet stoppen in blok 2 dan weet je waar je moet gaan remmen (stopmelder vorig blok)
Om de (on)duidelijkheid nog even te vergroten: waarom hoor ik hier niks over Zimo en eventueel bijbehorende software?Kent dus niemand ?