Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 16:50:18
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 16:48:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:47:51
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
gerhards
Vandaag
om 16:37:45
Ucci en IB1 met Itrain
door
Joz
Vandaag
om 16:21:20
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:13:07
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
dutchbuilder
Vandaag
om 15:57:48
Fleischmania Nostalgia
door
Karben
Vandaag
om 15:55:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
ArjanB
Vandaag
om 15:54:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frank Bunnik
Vandaag
om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:40:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:34:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:18:31
Onderdelen BR52 Minitrix 2051
door
RobertH
Vandaag
om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:49:16
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 14:40:07
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Edwin2121992
Vandaag
om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:14:51
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:13:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
robin binsbergen
Vandaag
om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:10:33
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
Vandaag
om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:42:31
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:17:18
Project X......
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dönsdorfer Bauberichte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
108
Omlaag
Auteur
Topic: Dönsdorfer Bauberichte (gelezen 628658 keer)
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Dönsdorf
«
Reactie #315 Gepost op:
06 February 2011, 14:47:36 »
Mmm, behoorlijk lastig. Bij optie 3 verdwijnt het gebouw inderdaad achter de lokloods. Beetje zonde. Optie 1 vind ik wel aantrekkelijk, maar heeft ook nadelen.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Bob Vermeulen
Offline
Berichten: 340
day by day, stap by stap
Re:Dönsdorf
«
Reactie #316 Gepost op:
06 February 2011, 15:20:20 »
ik zou ook voor 3 gaan maar dan het gebouwdje iets draaien het staat teveel parralel aan de loods of niet gelijk aan de voorkant beginnen net iets verschoven.
Bob
«
Laatst bewerkt op: 06 February 2011, 16:24:02 door Bob Vermeulen
»
Gelogd
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control
racer
Offline
Berichten: 545
www.hondavriendenclub.nl
Re:Dönsdorf
«
Reactie #317 Gepost op:
06 February 2011, 15:35:21 »
Mooi dat gebouw
Ik zou juist voor optie 1 gaan waardoor je direct langs de loods misschien nog een oude houten werkplaats/keet kan zetten met onderdelen van locs en wat nog meer voor troep rond zo'n locloods/onderhoudswerkplaats ligt. Misschien nog een bokkraan over dat achterste spoortje (achter de loods) en een stukje weg dat je erlangs kan leggen.
Gr Bob
«
Laatst bewerkt op: 06 February 2011, 22:14:42 door racer
»
Gelogd
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:Dönsdorf
«
Reactie #318 Gepost op:
06 February 2011, 19:21:12 »
Dank voor de reacties.
Opstelling 3, waarin het pand is gedraaid en dus niet meer parallel staat aan de kleine loods, is in mijn ogen niet erg logisch. Dan duikt de vraag op: 'Waarom is dat pand juist in die hoek zo gebouwd? Vanwege een weg, watergang of andere bebouwing?' Deze infrastructuur is hier niet aanwezig, dus is het logischer om de Lokleitung evenwijdig aan de loods te zetten. Een goed idee is het om de gevels niet in één lijn te zetten. Zo kom je dus in de richting van opstelling 2.
Mijn voorkeur gaat uit naar Opstelling 1. Alleen is de deur dan slecht bereikbaar voor de leveranciers. Men moet dan maar een beetje meer lopen en zorgen voor een steekwagen of iets dergelijks.
Als er nog iemand een (geheel andere) oplossing heeft, hoor ik het graag.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Henk H.
Offline
Berichten: 204
Re:Dönsdorf
«
Reactie #319 Gepost op:
06 February 2011, 19:26:25 »
Duidelijk opstelling drie. Das niet het meest logisch geplaatst, maar ja, door tijden heen ontstaan door ontwikkeling wel vaker rare situaties. . Maar decoratief en esthetisch gezien wel het meest eye-catching.
En daar gaat het toch om met een blik vanger! Het oogt het meest interessant, vind ik.
Gelogd
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...
MathynK
Offline
Berichten: 3908
Re:Dönsdorf
«
Reactie #320 Gepost op:
06 February 2011, 19:37:48 »
Opstelling 1 met dat lopen naar de deur, is wel leuk, dan kan je een leuke scene maken dat er een pakket van de vorkheftruc valt ofzo, of weet ik veel. Dat maakt het wel leuk. Maar de opstelling 2 is ook leuk. Opstelling 3 vind ik het minst. Dat is zo'n onlogische plek. Ik zou voor 1 kiezen.
Gr,
Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Automatic-rock
Offline
Berichten: 1065
Impressionistisch Modelbouwer
Re:Dönsdorf
«
Reactie #321 Gepost op:
07 February 2011, 17:15:11 »
Ik sluit me helemaal aan bij Mathyn, want dat is precies wat ik wou zeggen.
Gelogd
Vriendelijke groet, Benno
Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:
Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op:
automatic-rock.nl
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Re:Dönsdorf
«
Reactie #322 Gepost op:
07 February 2011, 18:05:38 »
Best lastig om dit zo van een foto te bepalen.
Persoonlijk zou ik voor opstelling 1 gaan. In opstelling 3 neemt het gebouw een hoop van je spiegeleffect weg.
In opstelling 1 zou je nog een spoor door kunnen trekken voor zoiets als een onderzoekskuil.
Opstelling 2 is het minst logische, qua oppervlakte benutting
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
WimC
Offline
Berichten: 1212
Spoor N
Re:Dönsdorf
«
Reactie #323 Gepost op:
07 February 2011, 18:16:59 »
Optie 1 en 3 lijken mij het beste. Bij 2 staat het gebouw wel erg plompverloren langs het spoor.
Optisch vind ik 1 het beste: het gebouw komt dan het beste tot zijn recht.
Ruimtelijk-planologisch gezien is 3 beter. Daar heeft het gebouw een logischer plek en wordt de ruimte beter benut. Er van uitgaande dat de auto's van achteren komen aanrijden, is alles zo het beste bereikbaar. In het echt zou dit waarschijnlijk de beste keuze zijn,
Voor een modelspoorbaan is 1 misschien beter. Hang ook een beetje er van af vanuit welke hoek je tegen de baan aan kunt kijken. Dat maakt bij deze optie minder uit dan bij 3. Maar de toegang tot de deur ligt niet op een voor de hand liggende plek hier.
Gelogd
Grt, Wim
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:Dönsdorf
«
Reactie #324 Gepost op:
07 February 2011, 20:57:41 »
Dönsdorf - Deel 70
Opstelling 2 valt af. Daarover zijn we het inmiddels eens.
Ik heb nog even twee foto’s gemaakt vanuit een andere hoek. De verlichting was deze keer niet optimaal…
Foto 295 Opstelling 1.
Foto 296 Opstelling 3.
Opstelling 3 is zeker een goede optie, maar hieraan moet ik nog wennen.
Opstelling 1 heeft de voordelen, dat het gebouw mooi in het zicht staat. Een nadeel blijft de locatie van de deur voor leverenciers. Mathyn buigt dit nadeel terecht om in een voordeel: het geeft weer stof voor een verhaal. Vanmorgen kwam ik op het idee om een gebouw door te zagen en tegen de spiegel aan te zetten. Dit nieuwe pand zal dan de kantine en Übernachtung kunnen herbergen.
Foto 297 Opstelling 1 met een extra gebouw.
Met vriendelijke groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
WimC
Offline
Berichten: 1212
Spoor N
Re:Dönsdorf
«
Reactie #325 Gepost op:
07 February 2011, 22:36:50 »
Kun je in opstelling 1 het gebouw ook een halve of een kwartslag draaien? Dan komt de ingang op een logischer plek.
Gelogd
Grt, Wim
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:Dönsdorf
«
Reactie #326 Gepost op:
08 February 2011, 07:51:01 »
Wim, dat is een goed idee.
Ik zal het straks uitproberen.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Matheus 18
Nog iets te plat voor Profi.
Offline
Berichten: 2513
poging tot Steentje bijdragen.
Re:Dönsdorf
«
Reactie #327 Gepost op:
08 February 2011, 09:31:25 »
Bij 1 Komen de kleuren loods-gebouw goed tot hun recht.
Johan.
Gelogd
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.
jakop
Gast
Re:Dönsdorf
«
Reactie #328 Gepost op:
08 February 2011, 10:21:32 »
Ik blijf toch bij optie 3...geeft meer diepte aan de scene
Groet,
Jakop
Gelogd
Johan Schalken
Offline
Berichten: 439
Re:Dönsdorf
«
Reactie #329 Gepost op:
08 February 2011, 11:41:43 »
Ik vind juist de 1e uitvoering veel meer diepte geven..
Het probleem met optie 3 is de spiegel... het gebouw word bijna gelijk gespiegeld wat een zeer onnatuurlijk beeld geeft.. bij optie 1 wordt dat redelijk mooi gecamoufleerd door de hoge boom..
Ik zou niet een extra gebouw neerzetten... eerder bomen of iets dergelijks.. dat schept meer diepte..
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
108
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dönsdorfer Bauberichte