Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
  

Auteur Topic: Berlin Warszawa Express restauratie wagon  (gelezen 15128 keer)

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #45 Gepost op: 17 March 2008, 18:09:10 »
Hallo tinussie,

Ik heb overlegt met wesley, want die gaat het ombouwen voor mij.
Maar die vond hij niets.
Ik heb gevraagt aan steven volp (www.stevenvolp.nl) welke dan wel kan.
Zei zeiden de 5106.
Die heb ik dan maar besteld.
Maar die klopt echt van geen kanten.
Maar die word echt van voor naar achter omgebouwd.

Zelfs de 2 deuren.
Want deze heeft schuif deuren en hij moet klapdeuren krijren.

Groeten,
Martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #46 Gepost op: 17 March 2008, 22:28:17 »
hoi Martin

Misschien is onderstaande wagen geschikt voor je?

Märklin 4284

Groeten David

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #47 Gepost op: 17 March 2008, 23:31:34 »
Hallo,

Ik heb Steven Volp gebeld en ik heb een besluit genomen.
Het word de 5106 van fleischmann.
Die word echt goed omgebouwd.
Zo is hij:



En zo word hij:



Het is bijna niet voor te stellen.
Maar het gebeurt echt met die wagon.

Groeten,
Martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #48 Gepost op: 18 March 2008, 07:29:50 »
Is deze van Fleischmann geen optie?

Je hoeft er alleen maar een pantograaf of een ander dak met pantograaf op te zetten. Deze 5662 zit in het huidige FL programma, eventueel kun je het dak van een 5106 erop zetten.

Groet Petertrein81,

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #49 Gepost op: 18 March 2008, 11:15:08 »
Hallo,

Ik heb die andere wagon al bstelt.
Maar die wagon is qua deuren wel goed.
Maar een mantograaf er op is niet makkelijk hoor.
En kij eens naar de tussenruimte tussen het zevende en achtste raam.
Die is groter dan de rest.
Dan zo je het achtste raam die moeten maken en dan opnieuw gaan uitsnijden om de zelfde tussenruimte te krijgen.
En dat word echt een probleem.

Daarom koos ik tog voor die andere.
Maar bedankt dat je ook mee helpt met zoeken :)

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #50 Gepost op: 20 March 2008, 23:07:44 »
Hallo mensen,

Ik had die wagon maandag besteld.
Ik kreeg woensdag al een telefoontje dat hij er al was :)
Zeer goede service he ;D

Maar ik ga er zaterdag heen om hem op te halen.
Dan kan het grote werk beginnen.

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #51 Gepost op: 24 March 2008, 20:50:26 »
Hallo mensen,

Ik heb zaterdag de wagon opgehaald bij Steven Volp in Amersfoort.
Dat is deze rijtuig:



Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #52 Gepost op: 26 March 2008, 21:47:01 »
Ik ben inmiddels bezig geweest met het rijtuig van het door martin geposte plaatje, aan de kant die zichtbaar is op de foto is de raam indeling al goed(behalve de klap deuren) en morgen ga ik aan de raam indeling aan de andere kant beginnen. Ik heb echter nog wel een vraagje, het is nu nog niet van toepassing, maar ik wil het graag alvast weten. Zijn er transfer/decal velletjes te koop met PKP logo's, de nieuwe in het blauw? Of nog beter, complete decal vellen voor de BWE rijtuigen, dit zou mij weer wat werk schelen als dat gewoon te koop is ;) En zoja, waar is dit te koop?

Wesley :)
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #53 Gepost op: 26 March 2008, 22:35:26 »
Hoi,

is dit ongeveer wat je zoekt?

Link

Groeten David

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #54 Gepost op: 26 March 2008, 23:38:51 »
Hoe ga je die zwenkschuifdeur vervangen door een draaivouwdeur, koop je draaivouwdeuren ergens los, maak je hem zelf of sloop je een ander rijtuig?

Edit: de druk dichte buisbalgen, vervang je die ook door normale, en pas je meteen de sluitseinen aan?

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 26 March 2008, 23:41:15 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #55 Gepost op: 27 March 2008, 07:33:02 »
Hoi,

is dit ongeveer wat je zoekt?

Link

Groeten David

Hé das ineressant zeg en kun jij dat lezen die site David?

(zo ja stuur me dan svp een PM).

Kees-Jan

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #56 Gepost op: 27 March 2008, 08:16:16 »
@ David, dit is onder andere wat ik bedoel ja, maar ook de blauwe PKP logo's(of hebben de restauratie rijtuigen die niet, ik kan het op de foto niet geod zien)

@ Miciel, voor de draaivouwdeur heb ik wat anders bedacht, Ik vul het gat, waar nu dus een groot raam in zit, op met een stukje styreen en wat plamuur, ik hou daarbij wel een stukje open voor het nieuwe raam dan. Daarna maak ik dat helemaal strak en graveer ik met en glasvezel potlood oid. de "lijnen" van de deur in. Het gat voor het raam vul ik op met cristal clear.
Over de vouwbalgen... Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet overna gedacht, maar er zitten dus sluitseinen in hetrijtuig en "gewone"buisbalgen? Heb je misschien ook een foto voor me?

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #57 Gepost op: 27 March 2008, 10:16:38 »
Wesley ik heb zo ff geen digitale foto's voor je, maar de buisbalgen en sluitseinen zijn het zelfde als bij de fleischman TEE bak een paar posts terug. Verder zien een Avmz111 en een Apmz121 er op de koppen het zelfde uit( voor wat betreft de indeling van buisbalgen sluitseinen).

Edit: zie deze foto, zo ziet het front van het rijtuig eruit, alleen de rode bies is dan dus blauw maar dat spreekt voor zich. Welk type rijtuig het is wat op de foto staat kan ik zo niet zien omdat div. types zijn waarvan de kopwanden er het zelfde uitzien.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 27 March 2008, 10:24:48 door neudalhausenstadbahn. Reden: info toegevoegd »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #58 Gepost op: 27 March 2008, 10:34:48 »
@wesley, misschien dat jij  of Martin even contact op kan nemen met de verkoper van die spullen misschien heeft hij nog meer spullen.
Wat ik van de advertentie begrijp is dat het hier gaat om een universele decal voor type Y personenrijtuigen.

Kan me vergissen ik ben geen native speaker Pools.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Berlin Warszawa Express restauratie wagon
« Reactie #59 Gepost op: 27 March 2008, 10:43:47 »
Ik heb al gekeken, alleen voor de Y rijtuigen en oude donderbusjes  ;). Daarnaast voor divers goederenmaterieel.

Maar je kunt idd contact opnemen, want wie weet heeft ie later weer andere dingen.

En universele opschriften voor de Y rijtuigen; dat is inderdaad wat er staat, maar dan wel voor de 2e klas Cegielsky rijtuigen. En de revisiedatum staat ergens in 2003 wat betekent dat de bak groen/creme moet zijn, maar dan moeten de rijtuignummers groen zijn, en ze zijn wit. Dus het lijken opschriften voor een groene bak, maar vanaf '91 is de huidige kleurstelling ingevoerd, maw; deze opschriften kloppen niet helemaal. Ook zit er een lengtemaat in voor een 26,4m bak, en Y bakken zijn 24,5m  ;).