Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 06:09:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:23:30
PB models: koplopers (voorbespreking) door M@rk
Vandaag om 01:35:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
pantograaf vastzetten door joespoor
22 August 2025, 23:58:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
22 August 2025, 23:04:52
US diorama in H0 door Wim Vink
22 August 2025, 23:04:19
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
Aachenau West door MichielB
22 August 2025, 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
22 August 2025, 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
22 August 2025, 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 August 2025, 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
22 August 2025, 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
22 August 2025, 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
22 August 2025, 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
22 August 2025, 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
22 August 2025, 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
22 August 2025, 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
22 August 2025, 15:46:52
  

Auteur Topic: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?  (gelezen 1176 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2898
  • Twentelijn 1968-1980
Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Gepost op: 17 July 2021, 13:26:01 »
Ik heb een bruine Piko 2200 aangeschaft in Tp.III uitvoering. Wat zou er nodig zijn om daar een correcte Tp.IV-uitvoering van te maken? Hij moet gaan passen tussen 1969-1980 zo ongeveer.
Qua nummer denk ik aan 2233 of 2299, maar ook het oorspronkelijk nummer 2255 komt in aanmerking.

Wanneer gebeurden voor deze locnummers de volgende zaken:
- Webasto verwarmingspijpje
- Zwart cabinedak
- Grijsgeel geschilderd

NS-logo was natuurlijk al in 1969 geplaatst, dus dat moet er ook nog op.
Kregen alle 2200's zwaailichten bijvoorbeeld, of was dat later?

Ben ik nog uiterlijke kenmerken vergeten?

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4575
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #1 Gepost op: 17 July 2021, 13:37:13 »
Zit er een 3e frontsein in de loc?


1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2898
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #2 Gepost op: 17 July 2021, 14:08:44 »
Omgekeerd L.


pijplines.nl

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5576
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #3 Gepost op: 17 July 2021, 14:38:16 »
Ik heb een bruine Piko 2200 aangeschaft in Tp.III uitvoering. Wat zou er nodig zijn om daar een correcte Tp.IV-uitvoering van te maken? Hij moet gaan passen tussen 1969-1980 zo ongeveer.
Qua nummer denk ik aan 2233 of 2299, maar ook het oorspronkelijk nummer 2255 komt in aanmerking.

Wanneer gebeurden voor deze locnummers de volgende zaken:
- Webasto verwarmingspijpje Vanaf 1984, dus voor jou niet van toepassing
- Zwart cabinedak Onduidelijk, slecht te zien op foto's, maar ik houd het op: in de loop van de zeventiger jaren
- Grijsgeel geschilderd 2233: 290175, 2255: 101275, 2299: 070571 (in jouw periode met grijze stelbalk)

NS-logo was natuurlijk al in 1969 geplaatst, dus dat moet er ook nog op.
Kregen alle 2200's zwaailichten bijvoorbeeld, of was dat later?  Allemaal, vanaf 1967 tot en met 1976

Info gebaseerd op het onvolprezen 2200/2400 boek van Sicco en Davy

Ben ik nog uiterlijke kenmerken vergeten?
Groet, Frank

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2898
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #4 Gepost op: 17 July 2021, 14:46:12 »
Dat is een heel mooi antwoord, dankjewel! (y)

Vertelt het boek (ik heb het helaas niet) ook wanneer 2233, 2255 en 2299 van zwaailichten werden voorzien?
Als iemand het weet zonder het boek mag dat natuurlijk ook. ;)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5576
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #5 Gepost op: 17 July 2021, 14:48:36 »
Nee, dat staat er niet specifiek in. Lijkt mij ook lastig, want dat werd volgens mij ook tussendoor in de lijnwerkplaats gedaan.
In ieder geval had de 2255 ze al wel medio 1975 en de 2299 nog niet in april 1976 (foto's in de NVBS Beeldbank)
« Laatst bewerkt op: 17 July 2021, 15:20:00 door spoorzeven. Reden: Aanvulling over zwaailichten »
Groet, Frank

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2898
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #6 Gepost op: 17 July 2021, 18:10:34 »
Jammer. Daar zullen we het dan mee moeten doen. Toch bedankt (y)