Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
  

Auteur Topic: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?  (gelezen 1073 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Gepost op: 17 juli 2021, 13:26:01 »
Ik heb een bruine Piko 2200 aangeschaft in Tp.III uitvoering. Wat zou er nodig zijn om daar een correcte Tp.IV-uitvoering van te maken? Hij moet gaan passen tussen 1969-1980 zo ongeveer.
Qua nummer denk ik aan 2233 of 2299, maar ook het oorspronkelijk nummer 2255 komt in aanmerking.

Wanneer gebeurden voor deze locnummers de volgende zaken:
- Webasto verwarmingspijpje
- Zwart cabinedak
- Grijsgeel geschilderd

NS-logo was natuurlijk al in 1969 geplaatst, dus dat moet er ook nog op.
Kregen alle 2200's zwaailichten bijvoorbeeld, of was dat later?

Ben ik nog uiterlijke kenmerken vergeten?

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2021, 13:37:13 »
Zit er een 3e frontsein in de loc?


1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2021, 14:08:44 »
Omgekeerd L.


pijplines.nl

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2021, 14:38:16 »
Ik heb een bruine Piko 2200 aangeschaft in Tp.III uitvoering. Wat zou er nodig zijn om daar een correcte Tp.IV-uitvoering van te maken? Hij moet gaan passen tussen 1969-1980 zo ongeveer.
Qua nummer denk ik aan 2233 of 2299, maar ook het oorspronkelijk nummer 2255 komt in aanmerking.

Wanneer gebeurden voor deze locnummers de volgende zaken:
- Webasto verwarmingspijpje Vanaf 1984, dus voor jou niet van toepassing
- Zwart cabinedak Onduidelijk, slecht te zien op foto's, maar ik houd het op: in de loop van de zeventiger jaren
- Grijsgeel geschilderd 2233: 290175, 2255: 101275, 2299: 070571 (in jouw periode met grijze stelbalk)

NS-logo was natuurlijk al in 1969 geplaatst, dus dat moet er ook nog op.
Kregen alle 2200's zwaailichten bijvoorbeeld, of was dat later?  Allemaal, vanaf 1967 tot en met 1976

Info gebaseerd op het onvolprezen 2200/2400 boek van Sicco en Davy

Ben ik nog uiterlijke kenmerken vergeten?
Groet, Frank

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2021, 14:46:12 »
Dat is een heel mooi antwoord, dankjewel! (y)

Vertelt het boek (ik heb het helaas niet) ook wanneer 2233, 2255 en 2299 van zwaailichten werden voorzien?
Als iemand het weet zonder het boek mag dat natuurlijk ook. ;)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2021, 14:48:36 »
Nee, dat staat er niet specifiek in. Lijkt mij ook lastig, want dat werd volgens mij ook tussendoor in de lijnwerkplaats gedaan.
In ieder geval had de 2255 ze al wel medio 1975 en de 2299 nog niet in april 1976 (foto's in de NVBS Beeldbank)
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2021, 15:20:00 door spoorzeven. Reden: Aanvulling over zwaailichten »
Groet, Frank

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Bruine NS 2200's, welke wijzigingen in de jaren '70?
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2021, 18:10:34 »
Jammer. Daar zullen we het dan mee moeten doen. Toch bedankt (y)