Verder neem ik aan dat de werking compatibel is met de IB en Freds?
Maar zou het ook mogelijk zijn om op de dispatcher zelf de lokadressen van aangesloten regelaars uit te lezen?
Het komt toch voor, dat twee Freds hetzelfde DCC adres claimen
Overigens onze wissel schakelen en bezetmelding, en dus VB6 software, staat helemaal los van het rijden van treinen
Maar dat komt dus doordat de Intellibox operator 2x hetzelfde adres dispatcht?
Stel nu dat je een paar status ledjes krijg, die aangeven dat het adres al gedispatched is. Als je dan aan de adres knopjes draait, tonen de status ledjes continu met blauw en rood of het adres beschikbaar of in gebruik is. Dat kan. En interlocking kan ook. Mijn kastje kan in principe zo geprogrammeerd worden dat hij niet 2x hetzelfde adres mag dispatchen. Dan moet je eerst dat slot releasen en dan kan je hem opnieuw dispatchen naar een andere throttle.
Ik zeg alleen dat je er wel iets voor zou kunnen maken als je dat zou willen. Loconet op computer applicatie niveau dat is niet veel meer dan serieel een berichtje uitpluizen en berichtjes terugsturen.
Nu willen een aantal mensen ook thuis wel eens experimenteren, en kiezen dan een adres voor hun FRED (en lok/DCC decoder) die iemand anders ook al in gebruik heeft.
Alhoewel ik een voorstander ben van LEDs om de stand van Functies te zien, begrijp ik nog niet hoe jouw voorstel kan werken als de adressen in EEPROM zijn opgeslagen. Als het kan, zou dat wel heel mooi zijn!
veel Fremo leden hebben meerdere Fred's voor de locs die ze op treffens rijden
zou je dat wel moeten ondersteunen.