Het gaat om wagens van het type DDm dat in 1971 door Uerdingen is gebouwd en bij de ÖBB uiteindelijk ondergebracht was in de serie 51 81 98-80 000 - 009. Deze autotransporters wijken af van de vervolgserie 51 81 98-70 000 - 079, wat duidelijk te zien is aan de afwijkende vorm van de onderste zijbalk.Zie voor de verschillende deze foto's: klik en klik.
Naast de ex-NMBS autotransporters heeft EETC in 2012 ook negen van dergelijke wagens van de ÖBB overgenomen. Over deze wagens is informatie te vinden in het boek Reisezugwagen österreichischer Eisenbahnen: Vierachsige Reisezugwagen in Ganzstahlbauart der ÖBB. Het gaat om wagens van het type DDm dat in 1971 door Uerdingen is gebouwd en bij de ÖBB uiteindelijk ondergebracht was in de serie 51 81 98-80 000 - 009. Deze autotransporters wijken af van de vervolgserie 51 81 98-70 000 - 079, wat duidelijk te zien is aan de afwijkende vorm van de onderste zijbalk.Zie voor de verschillende deze foto's: klik en klik.In afwijking van de ex-NMBS autotransporters heeft EETC na de aankoop blijkbaar ook de volgnummers gewijzigd in 050-058. Daardoor is voor mij onduidelijk hoe de vernummering heeft plaatsgevonden. Als iemand meer weet hoor ik het graag.De wagens van het type DDm kregen bij EETC onderstaande nummers. Ik heb er maar vier kunnen controleren aan de hand van foto's en films. Opvallend is dat bij wagen 055 de eerste twee cijfers 51 heeft behouden, ondanks dat het gehele nummer opnieuw is aangebracht. 65 84 09-70 050-265 84 09-70 051-065 84 09-70 052-865 84 09-70 053-665 84 09-70 054-4 (gecontroleerd)51 84 09-70 055-7 (gecontroleerd)65 84 09-70 056-9 (gecontraoleerd)65 84 09-70 057-765 84 09-70 058-5 (gecontraoleerd)Als iemand afbeeldingen heeft van de niet gecontroleerde wagens ter controle van het nummer, dan hoor ik dat graag.Martijn