Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 00:08:59
Show je realistische treinsamenstelling door laurent
09 November 2025, 23:59:09
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Ronald Halma
09 November 2025, 23:54:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
Killswitch door Menno
09 November 2025, 23:42:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door prutser
09 November 2025, 23:27:51
Bahnstrecke 5867 door Dennis1984
09 November 2025, 23:03:35
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5) door Rob Ellerman
09 November 2025, 23:01:51
Roco 2025 door Dennis1984
09 November 2025, 22:31:50
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
09 November 2025, 22:24:29
Aachenau West door wob
09 November 2025, 22:19:59
Palisade Canyon door RobVille
09 November 2025, 22:12:26
Station Roodeschool door Torikoos
09 November 2025, 21:10:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
09 November 2025, 20:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 November 2025, 20:26:23
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
09 November 2025, 19:56:02
Baan in Los Angeles door AndrevdG
09 November 2025, 19:51:16
Lodewickshaven door Ronald Halma
09 November 2025, 19:39:08
Aanpassing dressoirbaan door Syb030
09 November 2025, 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
09 November 2025, 19:23:22
Tapatalk door Hasenwald
09 November 2025, 19:16:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Gerrit H
09 November 2025, 19:11:18
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
09 November 2025, 19:04:21
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
09 November 2025, 19:04:19
Raadplaatje door grossraumwagen
09 November 2025, 18:51:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
09 November 2025, 18:44:21
BLS Vectron ( LS Models) Function Mapping door erwin janssens
09 November 2025, 18:41:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
09 November 2025, 18:26:32
Jacquelinger Lokalbahn goes DCC-EX (met wired throttle !) door Marijn
09 November 2025, 18:18:28
Rondom Charlois door Alewijn
09 November 2025, 18:11:15
  

Auteur Topic: Piko loc heeft een te hoge beginsnelheid  (gelezen 2777 keer)

Peter_12

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: Piko loc heeft een te hoge beginsnelheid
« Reactie #15 Gepost op: 04 July 2021, 13:00:55 »
Ik heb toevallig net een HUSA G1206 gehad die inderdaad stotterde.
Standje 1, racewagen, stand 2 rustig kruipen., terug naar stand 1, racewagen, dat is dus geen rijden zo. Dus gingen we naar wat decoders kijken :

ESU 3.5 : geen verbetering
ESU 4.0 : geen verbetering
Uhlenbrock : geen verbetering

Kuehn : enige verbetering, maar nog niet super.

Mooie rijeigenschappen : Uhlenbrock 76320....
Ja we snappen het nog niet, maar het is wel zo.

Bonaza

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Piko loc heeft een te hoge beginsnelheid
« Reactie #16 Gepost op: 04 July 2021, 21:28:58 »
Hallo,

Mijn Pico Lineas G1206 doet het voortreffelijk na de voorgestelde ingreep van enkele draadjes hoger. Bij  mij is hij voorzien van een ESU locpilot 4.0.
Ik heb nog enkele kleine aanpassingen moeten doen om het schokkerig gedrag te verbeteren. Als je het volledige relaas willezen kan je dit vinden op een collega forum (start met een 3).
Succes

Marcel

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1647
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Piko loc heeft een te hoge beginsnelheid
« Reactie #17 Gepost op: 04 July 2021, 22:13:34 »
Dan zou je kunnen uitlezen of kijken welke types je hebt en dat doorgeven, met instellingen.  Dan is niet alleen Bert geholpen, maar weten wij op het forum ook hoe het zit.
Bij voorbaat dank  (y)

Veroniek,
Dat heb ik opgeslagen in een bestand, was dus niet zo heel lastig, het herleiden van de types wel, ene type is 52, andere is 1. Voor beide typen heb ik echter een goede uitlezing. Het ligt dus meer aan het opnieuw onder de loep nemen van de te hard rijdende loc.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube