Want de spanning uit de centrale slingert tussen de 200 en 250 volt.
Ja. Misschien kan dat nu ook electronisch, maar vroeger ging dat met een Variac.Daar kun je je bij voorstellen een trafo met een ingaande spanning en een uitgaande spanning, afhankelijk van de stand van een draaiwiel met een sleper, die over de wikkelingen aan de buitenkant ging.Daar kon je eigenlijk praktisch vanaf Nul tot het maximaal bereikbare voltage mee instellen. Dus in jouw geval: 230 aan de ingang, Variac iets terugregelen en er komt 220 uit.
1 hij maakt teveel lawaai nu, het gezoem is luider dan met minder spanning
2 het rode lampje is te fel, en met minder voltage zou dat lampje minder fel branden, dus minder storend ook en het zou langer meegaan
3 De treinen krijgen bij zo'n trafo normaal om te starten al zo'n 3V of meer zelfs, en dat wordt nu nóg meer, dus rijdt het nog meer met een schok weg. Bovendien wordt de max snelheid ook hoger, en beter zou dat juist minder snel moeten zijn