Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Andere tijden en TEE  (gelezen 4339 keer)

ReneN

  • Gast
Re: Andere tijden en TEE
« Reactie #30 Gepost op: 30 June 2021, 15:55:47 »
Citaat
KLM - Air France is tenslotte niet voor niets ook aandeelhouder in Thalys....

Dat is dan een kans om het geleden verlies op het luchtvaartverkeer te compenseren... ik acht het niet onmogelijk dat er binnen 10 jaar niet meer gevlogen mag worden op afstanden tot 500 kilometer als de klimaatverandering zich zo snel blijft ontwikkelen. En idd Olav, KLM zet wel schonere vliegtuigen in maar net als bij treinen gaan bestaande typen wel 30 jaar mee voor ze worden vervangen. Dat duurt te lang, er moeten fundamentele keuzes worden gemaakt. Het zou voor de trein goed kunnen uitpakken op voorwaarde dat de generatie bestuurders die alleen in verdienmodellen denkt verdwijnt.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 850
Re: Andere tijden en TEE
« Reactie #31 Gepost op: 30 June 2021, 16:14:18 »
Dat zegt niet dat een maatschappij er ook 30 jaar mee vliegt. De 747 was een uitzondering daarop maar deze hebben voor een groot deel de 30 jaar niet gehaald. De 737 van de klm vliegt ook nog lang geen 30 jaar en de klm is al met vervanging bezig. De a330 staat ook de nominatie te verdwijnen waarbij de oudste nog geen 16 jaar is. Meestal gaan deze vliegtuigen naar andere landen die daarmee nog oudere vliegtuigen afstoten. En die zijn dan meestal zou oud dat de sloophamer op hun wacht. Alleen een enkele 747 van de klm, de nieuwste exemplaren worden omgebouwd tot vracht terwijl de rest al verschroot is.
Een maatschappij vliegt in de regel beduidend minder dan 30 jaar met een type. Een jonge vloot bespaart geld qua verbruik maar vooral qua onderhoud en het meer voldoen aan nieuwere eisen zoals geluidsproductie. Dat de klm zolang met de 747 vloog het te maken met de veelzijdigheid voor de hoeveelheid vracht die mee kon. Maar dit is door de 777 en de 787 al achterhaald.
Dus 30 jaar is technisch geen probleem, economisch bepaald echter de levensduur binnen een bepaalde vloot
Groeten

Olav