Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
pantograaf vastzetten
door
Wim Romijn
Vandaag
om 14:12:43
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:11:29
Configureren GCA50/GCA50a
door
**Jelle**
Vandaag
om 13:59:55
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 13:56:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
hervé
Vandaag
om 12:42:49
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
Peter Soonius
Vandaag
om 12:21:21
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 12:10:04
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:06:07
Zillertalbahn
door
Overet
Vandaag
om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:16:48
US diorama in H0
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:07:17
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch
door
Eric v C
Vandaag
om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:44:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 06:09:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS
door
KNed
22 August 2025, 23:20:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2
door
Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa
door
Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE
door
Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Andere tijden en TEE
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Andere tijden en TEE (gelezen 4123 keer)
ReneN
Gast
Re: Andere tijden en TEE
«
Reactie #30 Gepost op:
30 June 2021, 15:55:47 »
Citaat
KLM - Air France is tenslotte niet voor niets ook aandeelhouder in Thalys....
Dat is dan een kans om het geleden verlies op het luchtvaartverkeer te compenseren... ik acht het niet onmogelijk dat er binnen 10 jaar niet meer gevlogen mag worden op afstanden tot 500 kilometer als de klimaatverandering zich zo snel blijft ontwikkelen. En idd Olav, KLM zet wel schonere vliegtuigen in maar net als bij treinen gaan bestaande typen wel 30 jaar mee voor ze worden vervangen. Dat duurt te lang, er moeten fundamentele keuzes worden gemaakt. Het zou voor de trein goed kunnen uitpakken op voorwaarde dat de generatie bestuurders die alleen in verdienmodellen denkt verdwijnt.
Gelogd
Olav
Offline
Berichten: 858
Re: Andere tijden en TEE
«
Reactie #31 Gepost op:
30 June 2021, 16:14:18 »
Dat zegt niet dat een maatschappij er ook 30 jaar mee vliegt. De 747 was een uitzondering daarop maar deze hebben voor een groot deel de 30 jaar niet gehaald. De 737 van de klm vliegt ook nog lang geen 30 jaar en de klm is al met vervanging bezig. De a330 staat ook de nominatie te verdwijnen waarbij de oudste nog geen 16 jaar is. Meestal gaan deze vliegtuigen naar andere landen die daarmee nog oudere vliegtuigen afstoten. En die zijn dan meestal zou oud dat de sloophamer op hun wacht. Alleen een enkele 747 van de klm, de nieuwste exemplaren worden omgebouwd tot vracht terwijl de rest al verschroot is.
Een maatschappij vliegt in de regel beduidend minder dan 30 jaar met een type. Een jonge vloot bespaart geld qua verbruik maar vooral qua onderhoud en het meer voldoen aan nieuwere eisen zoals geluidsproductie. Dat de klm zolang met de 747 vloog het te maken met de veelzijdigheid voor de hoeveelheid vracht die mee kon. Maar dit is door de 777 en de 787 al achterhaald.
Dus 30 jaar is technisch geen probleem, economisch bepaald echter de levensduur binnen een bepaalde vloot
Gelogd
Groeten
Olav
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Andere tijden en TEE