Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Terschellinger Spoor
door
FritsT
Vandaag
om 22:44:46
Tickets Modelspoordagen 2026
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:34:58
11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:19:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby?
door
hervé
Vandaag
om 21:42:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Hans Kl
Vandaag
om 21:37:07
Kato ETA 515
door
Casmir
Vandaag
om 21:28:02
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 21:27:01
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:25:37
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
Vandaag
om 20:32:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 19:50:05
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
Vandaag
om 19:48:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:34:15
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 19:31:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Tom Z.
Vandaag
om 19:15:52
Vervangen wissels flm profi
door
Ronald69
Vandaag
om 19:07:26
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 18:47:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:41:13
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:32:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:25:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:07:09
Modelbaan Beltheim.
door
Jelmer
Vandaag
om 16:05:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Bertje B
Vandaag
om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Eric v C
Vandaag
om 14:09:13
Op Zuid (NL H0)
door
hervé
Vandaag
om 13:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 12:59:29
Welke decoder is dit?
door
008200
Vandaag
om 12:34:06
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 10:57:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Andere tijden en TEE
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Andere tijden en TEE (gelezen 4173 keer)
ReneN
Gast
Re: Andere tijden en TEE
«
Reactie #30 Gepost op:
30 June 2021, 15:55:47 »
Citaat
KLM - Air France is tenslotte niet voor niets ook aandeelhouder in Thalys....
Dat is dan een kans om het geleden verlies op het luchtvaartverkeer te compenseren... ik acht het niet onmogelijk dat er binnen 10 jaar niet meer gevlogen mag worden op afstanden tot 500 kilometer als de klimaatverandering zich zo snel blijft ontwikkelen. En idd Olav, KLM zet wel schonere vliegtuigen in maar net als bij treinen gaan bestaande typen wel 30 jaar mee voor ze worden vervangen. Dat duurt te lang, er moeten fundamentele keuzes worden gemaakt. Het zou voor de trein goed kunnen uitpakken op voorwaarde dat de generatie bestuurders die alleen in verdienmodellen denkt verdwijnt.
Gelogd
Olav
Offline
Berichten: 848
Re: Andere tijden en TEE
«
Reactie #31 Gepost op:
30 June 2021, 16:14:18 »
Dat zegt niet dat een maatschappij er ook 30 jaar mee vliegt. De 747 was een uitzondering daarop maar deze hebben voor een groot deel de 30 jaar niet gehaald. De 737 van de klm vliegt ook nog lang geen 30 jaar en de klm is al met vervanging bezig. De a330 staat ook de nominatie te verdwijnen waarbij de oudste nog geen 16 jaar is. Meestal gaan deze vliegtuigen naar andere landen die daarmee nog oudere vliegtuigen afstoten. En die zijn dan meestal zou oud dat de sloophamer op hun wacht. Alleen een enkele 747 van de klm, de nieuwste exemplaren worden omgebouwd tot vracht terwijl de rest al verschroot is.
Een maatschappij vliegt in de regel beduidend minder dan 30 jaar met een type. Een jonge vloot bespaart geld qua verbruik maar vooral qua onderhoud en het meer voldoen aan nieuwere eisen zoals geluidsproductie. Dat de klm zolang met de 747 vloog het te maken met de veelzijdigheid voor de hoeveelheid vracht die mee kon. Maar dit is door de 777 en de 787 al achterhaald.
Dus 30 jaar is technisch geen probleem, economisch bepaald echter de levensduur binnen een bepaalde vloot
Gelogd
Groeten
Olav
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Andere tijden en TEE