Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 15:37:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41

Auteur Topic: Draadje over de site (was: Modelbouw voor gevorderden)  (gelezen 28122 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Draadje over de site (was: Modelbouw voor gevorderden)
« Reactie #135 Gepost op: 29 June 2021, 10:29:03 »
Chips en cola ;D

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 29 June 2021, 10:31:22 »
En dan daarbij nog het doem scenario van een oud bestuurslid die weer een een doosje rancune uit de kelder moest toveren..
Ach ja... lekker jouw eigen interpretatie er op na houden... komen we lekker verder mee... toch?

Ik heb nergens rancune over... ik heb duidelijk aangegeven in dit bericht waarom ik mijn opmerking heb geplaatst... mocht je het gemist hebben dan zal ik dat nogmaals vertellen.. Ik baal er van dat er gebruikers worden weggejaagd door andere gebruikers en daarmee hele mooie bouwdraadjes verdwijnen..
Dat is het... niks meer of minder...

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 29 June 2021, 10:32:18 »
Chips en cola ;D
Eerst nog even ontbijten  ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #138 Gepost op: 29 June 2021, 10:35:13 »
Nu ja, soms is het ook een kwestie van weg laten jagen. Ik lees iig een hoop reacties die in lijn met mijn oproep liggen: voor de zenders, denk af en toe even na voordat je wat zegt en hoe je dat zegt. Voor de ontvangers, je schouders ophalen als je ergens niks mee kan is ook een optie.

Ik vind nog altijd veel inspiratie hier iig.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Rieks

• Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
« Reactie #139 Gepost op: 29 June 2021, 10:47:01 »
Chips en cola ;D
Mag niet ben diabeet

Mvg Rieks.
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #140 Gepost op: 29 June 2021, 11:18:13 »

Mag je gewoon hebben hoor, zit absoluut geen suiker in ;)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #141 Gepost op: 29 June 2021, 11:29:51 »
Ach ja... lekker jouw eigen interpretatie er op na houden... komen we lekker verder mee... toch?

Ik heb nergens rancune over... ik heb duidelijk aangegeven in dit bericht waarom ik mijn opmerking heb geplaatst... mocht je het gemist hebben dan zal ik dat nogmaals vertellen.. Ik baal er van dat er gebruikers worden weggejaagd door andere gebruikers en daarmee hele mooie bouwdraadjes verdwijnen..

Interpretatie, constatering, het is maar wat je het noemt of wilt noemen. En gebruikers die komen en gaan, das redelijk normaal in een samenleving die gebaseerd is op vluchtigheid. Dat sommigen met veel bombarie vertrekken omdat ze wat op hun kleine pikkie getrapt zijn, ook dat is redelijk normaal. Daarnaast wordt net zo als in de normale media de beweegreden vaak zo verkeerd geïnterpreteerd. Neem nu onze Thaise Ed, die geeft gewoon aan dat het hem allemaal teveel is en dan komt er hier een of andere drama queen vertellen dat het ook daar ellendig mee is en dat Ed van het forum vertrekt..Lekker belangrijk ook allemaal.
« Laatst bewerkt op: 29 June 2021, 12:59:25 door Martin Welberg »

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #142 Gepost op: 29 June 2021, 11:44:42 »

Wat is het probleem?
De draadjes zelf verdwijnen niet, die blijven staan.
Mensen gaan, zetten hun verslag elders neer, of hebben geen behoefte meer om hun voortgang met de rest van de wereld delen.
Andere mensen komen, en beginnen met hun eigen/ nieuwe verslag.

Als niemand zou verdwijnen, zou er ook geen plaats zijn voor nieuwe mensen. En dat zou ook jammer zijn.

Een forum is handig om contact te houden met mede-hobbyisten en om hulp te vragen. Volgens mij zit daar ook een belangrijk deel van de functie van dit forum.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

meino

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 29 June 2021, 11:53:55 »
Ik geloof dat er recentelijk slechts een gebruiker is geweest die om wat voor reden dan ook zich van het forum heeft laten verwijderen.
Bij anderen zie ik dat niet zo. ja is ze hebben hun activiteiten teruggebracht, maar dat kan ook door allerlei andere redenen zijn. Iets waar ik bijv. zelf tegen aanloop, nu Kranenberg redelijk af is, kan ik er ook niet zoveel meer over publiceren. Dat zal ongetwijfeld ook voor anderen gelden. Bijv bij Ed was de reden dat hij zich zelf onder druk voelde staan om te publiceren terwijl hem ook het gevoel bekroop dat het slecht een klein select groepje is dat belangstelling toont. Dat zie ik zelf ook met Kranenberg. Vaak publiceer ik, en dan komt er geen reactie, maar gelukkig zie ik aan de tellers dat het zeker wel wordt gelezen.

Iets anders, iemand constateerde dat de agressiviteit op dit forum eigenlijk wel meevalt, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb ooit het genoegen mogen hebben om een aantal jaar in het Unix wereldje in Berkeley CA te mogen werken. Dat was in de tijd dat het WWW nog niet doorgebroken was, dus alles ging per eMail. Maar je wilt niet weten hoe daar "religieuse" oorlogen werden uitgevochten in echte "Mail wars". BSD versus SysV, Freebsd versus Linux en dan gezamenlijk tegen de satanisten van Micorsoft en Apple. Ik kan me nog goed herinneren dat de pleuris uitbrak, toen Sun aankondigde dat ze van SunOs4 (een bsd variant) over gingen naar Solaris (SysV). Wat echt niet nodig was omdat Sun een goede compatibiliteits schil meeleverde..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier allemaal redelijk tam vindt toegaan en dan ook echt niet begrijp dat mensen zich op hun pik getrapt voelen. Ik weet natuurlijk niet wat er via PB's wordt gezegd, want dat is niet publiek. Zelf heb ik tot nu toe alleen prettige ervaringen met mensen die me via een PB benaderen.

Groet Meino

RetroJack

• Online Online
« Reactie #144 Gepost op: 29 June 2021, 12:47:36 »
En Apple weer contra Microsoft  :D
Geen moment verveling  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 29 June 2021, 13:18:13 »
Nu dit draadje niet meer op mijn naam staat, lees ik het met een lach :P

(y)
Ik heb al een trein

VvKan

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 29 June 2021, 13:36:55 »
Zelf heb ik tot nu toe alleen prettige ervaringen met mensen die me via een PB benaderen.
Ik ook, zolang het gaat over bijvoorbeeld aangeboden/gezocht of andere zaken die met het forum weinig of niks te maken hebben.

Met 2 uitzonderingen, beide betreffende een PB van een moderator.

Geval 1.
 Een vrij nieuwe gebruiker heeft een stevige mening in de discussie over Corona en beurzen, zonder enig onvertogen woord.  Na wat voor mij onbegrijpelijke reacties van anderen, oa. dat de persoon zijn werkelijke naam maar bekend moet maken (waarom?), krijg ik een PB met de "uitleg" dat deze persoon vermoedelijk dezelfde is als degene die al een keer in de ban gedaan is. Let op het woord "vermoedelijk. En of ik dus maar rekening wil houden met ....
Nou, nee dus.  Voor mij was en is deze persoon een onbekende, die een mening ergens over heeft, en daarbij de grens van het betamelijke niet heeft overschreden. En als dan ook nog gevonden wordt, dat deze persoon zich bekend moet maken, ja, inderdaad, dan moeten we een ballotage-commissie bij de aanmelding instellen. En resultaten uit het verleden zijn mij onbekend en zolang er fatsoenlijk gesproken wordt ook niet gewenst om mij een vooroordeel aan te praten.

Geval 2.
Ik plaats een opmerking in de trant van: heb je de handleiding gelezen. Prompt wordt ik er op aangesproken (PB van moderator) dat dit geen constructieve opmerking is.  Dat lijkt mij niet anders dan een prive-mening van een moderator.
Tot mijn stomme verbazing zie ik daarna nog regelmatig een soortgelijke opmerking over handleidingen van andere personen langskomen, waarbij dus niet "ingegrepen" wordt.  Dat is meten met 2 maten en zonder daarbij anderen in discrediet te willen brengen lijkt het verdacht veel op passages uit "Animal farm" :  iedereen is gelijk maar sommigen zijn méér gelijk.

In het algemeen stoort het mij in ieder geval, dat een moderator niet alleen zijn functie uitoefent, op welke wijze dan ook, maar ook nog eens als moderator zijn mening ergens over geeft.  Dat zou hij/zij in mijn ogen niet moeten doen, dat kan prima via een alias.  Al is het alleen maar om te voorkomen, dat een moderator zich belachelijk maakt (in mijn ogen)  door de plank volledig mis te slaan.  Om daarna uiteraard niks meer van zich te laten horen.

In het algemeen heeft men het over het dragen van verschillende petten.  Dat wordt al dan niet positief of negatief beoordeeld.  Op een forum lijkt het mij simpelweg handig, dat een moderator zijn werk als moderator doet, en de beleving van zijn hobby (prive) en daarbij horende uitingen en meningen daarvan loskoppelt.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #147 Gepost op: 29 June 2021, 13:42:06 »
Bij jou stuurt de moderator in ieder geval nog een PB naar je.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #148 Gepost op: 29 June 2021, 15:05:17 »
Nou, pas op de tiende pagina een opmerking over de moderatie. Record! :D

Geval 1, ik denk dat dit gaat om "Big Boy" die toendertijd vreselijk liep te trollen. Dus het PB'tje dat je noemt klinkt als een suggestie om niet teveel op 'em in te gaan. "Don't feed the troll" zoals ze dat in het Engels zeggen.
Om daar nou kwaad over te worden...

Reinout-als-moderator
(Moderatorwerk onderteken ik zelf altijd met die "-als-moderator" erachter. Werken met twee aparte accounts is niet doenlijk. Wel is het zo dat ik het in PB's misschien wat minder duidelijk doe).
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #149 Gepost op: 29 June 2021, 15:46:49 »
Och, zoveel valt er ook niet op te merken. Het is verdacht rustig de laatste jaren.. :P