De reiziger begrijpt toch wel dat dergelijke storingen overmacht geeft voor NSR? of is de reiziger zo dom als een achter eind van een xxxxx en klakkeloos over de rooie gaat? (kennelijk wel)
Dave, tijd voor een opfrismoment van je kennis ?Volgens mij bepaald MBN dit tot waar er gereden mag worden. Jou trein kan dus al in Alkmaar uit de dienst gehaald worden.
Dat is ook het hele punt, er word nu door sommige hard geroepen ...
Als het systeem uitvalt kan de treindienstleider Geen alarmoproep plaatsen. Treinvolgsyteem is nodig om bij een eventuele aanwijzing de machinisten te bereiken, voor de juiste positie. Collega krijgt een aanrijding, en andere collega komt niets vermoedend lang denderen. Lekkere confrontatie met een uiteen gereden lichaam…. Moet er niet aan denken. Zo zijn er legio andere voorbeelden op te noemen waarbij het systeem van essentieel belang is. Uit reizigersoogpunt snap ik het wel. Die willen naar huis of naar het werk. Alle problemen op het spoor, of het nu een seinstoring is of wat anders, daar hebben ze geen boodschap aan. Zelfs bij een aanrijding met persoon gaan ze compleet uit hun dak. Want…. Ik moet dit of ik moet dat. Enige vorm van inlevingsvermogen of compassie is ver te zoeken.
Makkelijke reactie Johan, zat je lekker in je auto? Met wel goede verkeersinformatie via radio en internet? Werden alle snelwegen afgesloten omdat ergens een storing (ongeval) is?NS is een vervoersbedrijf, vooral voor mensen die geen gebruik van andere vormen van vervoer kunnen maken. Dit soort storingen zorgen er voor dat jeugdigen met veel plezier hun rijbewijs halen en net als dat jij dat doet liever een uur in de file staan dan een half uur in de trein zitten.
Overigens is er geen haar op m’n hoofd die er aan denkt om verder dan in dit geval Alkmaar te gaan rijden.
Meer dan 155 jaar lang is er door machinisten gereden zonder enige vorm van communicatie, geen Telerail, geen GSM-R.Er is na die tijd heel wat veranderd, als er geen haar op hun hoofd er meer aan denkt om zonder GSM-R met een vaartje van 80 kmh verder te rijden.Er kan maar weinig fout gaan, en komt de trein voor een sein tot stilstand, dan kan de machinist gewoon met zijn dienst telefoon de juiste Trdl bellen.....Tsja, dat alarm. Hoe deden ze dat in die 155 jaar ?