Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
Vandaag
om 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
Vandaag
om 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
Vandaag
om 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 23:00:48
Wat was jullie allereerste loc?
door
Joz
Vandaag
om 22:22:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:13:16
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:38:42
Her-(her-)beginnen
door
meino
Vandaag
om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
Vandaag
om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
Vandaag
om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 17:23:54
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:57:23
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 16:45:57
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:29
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949
door
Vislijn
Vandaag
om 16:12:02
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:06:45
The Summer of 69
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Vergelijkingen tussen verschillende merken
|
A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum (gelezen 6716 keer)
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8159
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #15 Gepost op:
31 March 2021, 14:20:01 »
Daar ga ik in ieder geval wel van uit
Dat heb ik altijd zonde gevonden van de Jouef "Etendard" lok, daar zaten die borden al op vastgeplakt.
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
ocram
Offline
Berichten: 67
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #16 Gepost op:
31 March 2021, 15:47:00 »
Hallo Willy,
Zijn de door jou genoemde rijtuigen van Rivarossi de laatste generatie (Made in China) of de generatie er voor (Made in Italy)?
Gelogd
willyTEE
Offline
Berichten: 361
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #17 Gepost op:
31 March 2021, 18:38:46 »
Zowel de 5 FS Mediolanum rijtuigen als de 8 Vesuvio bandiera rijtuigen zijn made in Italy : bij een aantal staat ook de ref 16180 onderaan het rijtuig
groet Willy
Gelogd
ocram
Offline
Berichten: 67
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #18 Gepost op:
31 March 2021, 23:11:46 »
De Made in Italy uitvoeringen zijn meen ik voor het eerst op de markt gekomen rond 1975.
Mooie rijtuigen, zeker voor die tijd. Let wel dat ze ondanks de lengte van 30cm niet exact 1:87 zijn. Rivarossi maakte destijds nog hun modellen in de schaal van circa 1:80-1:84
Daarnaast hebben ze een wat vereenvoudigde binneninrichting en geen kortkoppelingsmechanisme.
De acme zijn keurig op schaal 1:87 hebben een zeer gedetailleerd binnenwerk en kunnen kort gekoppeld rijden.
De laatste uitvoeringen van Rivarossi Made in China (zijn ex Lima Expert, ook Made in China) van deze Gran Confort rijtuigen zijn vergelijkbaar, zo niet beter, als de acme.
Groet
Marco
Gelogd
willyTEE
Offline
Berichten: 361
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #19 Gepost op:
01 April 2021, 14:23:07 »
hallo Marco ,
gelukkig maar dat de huidige rijtuigen na 30 j er beter uitzien . Het is inderdaad de binneninrichting die nu vrij basic is . Rijgedrag nog altijd oké . Toch een keer een rijtuig made in China proberen . Upgraden kan nooit kwaad . ik sta nogal huiverig tegenover Lima , zeker de oudere locs , en daardoor laat ik Lima expert dikwijls aan mij voorbijgaan . Als ik jou goed begrijp zou dit wel Oké zijn .
mvg Willy
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Vergelijkingen tussen verschillende merken
|
A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum