Dat dacht je maar! Dat je een korting krijgt die vrijwel overeenkomt met het bedrag dat je oorspronkelijk aan BTW had moeten betalen, wil nog niet zeggen dat er geen BTW meer betaald wordt. Die betaal je wel degelijk, alleen nu over een lager bedrag. En die BTW draagt de organisator op zijn beurt gewoon weer af. Misschien handig als je je eens verdiept in wat BTW eigenlijk is en waarom je het moet betalen. Oneliners en soundbites van populisten zijn her en der al genoeg te horen. Dus laten we daar alsjeblieft een interessante discussie over de toekomst van modelspoorbeurzen niet mee vervuilen.mvg,Gert
De bezoeker verwacht ook gewoon dat op een groot evenement de bekende merken aanwezig zijn en staat verbaasd om ze daar niet aan te treffen.
Wat ik trouwens niet snap, is waarom je ook de deelnemerskaarten moet betalen. Je betaalt al genoeg aan Eurospoor, en dan zouden er ook nog deelnemerskaarten bijkomen... Beetje overdreven, maar de banen moeten ook ergens van betaald worden.
Fabrikanten op Rail? Das een taak voor de organisatie om die daar naar toe te krijgen (idee? ja die heb ik wel maar daar mag de organisatie contact met mij voor opnemen).
Gezien de prijzen die aan de andere kant genomen worden voor de handel moet dat aspect geen probleem vormen.
Als je de ins en outs niet kent kan je daarover als buitenstaander geen oordeel vellen en wordt het speculaas.
En...voor de deelnemerspasjes aan Eurospoor hoeft helemaal niet betaald te worden. Bron: L.H. te P.Met vriendelijke groet,Leo Hendriksen
Ronald,Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik kom voor de banen en als ik inkopen wil doen ga ik wel naar de beurs in Houten. Ik wordt overigens best afgeleid door de handel. Ik ga toch kijken of er iets bij is. Stom natuurlijk, want zo'n dag is zo om. Maar wie jeuk heft wil toch krabben.GroetenHans
De post van alle clubs en exposanten uit binnen- en buitenland tezamen is gigantisch en ik schrik als ik lees dat dat geen probleem zou moeten kunnen vormen. Maar je hebt gelijk als je stelt dat de inkomsten uit de handel onontbeerlijk zijn.
Als je op een “Messe” de handel niet wilt toelaten of verminderen, moet er een heel ander concept bedacht worden, waarbij het gemis aan inkomsten van verkopende partijen ergens anders vandaan moet komen.